meget varmt bad som gravid må man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.874 visninger
11 svar
6 synes godt om
2. november 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Ja har tænkt lidt på om man over hovedet må gå i meget varmt bad som gravid jeg er 16+6 og elsker meget varme bade altså det er så varmt at min kæreste ikke kan gå under det

Men må man enlig det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

Mother-love

anna111 skriver:

Ja har tænkt lidt på om man over hovedet må gå i meget varmt bad som gravid jeg er 16+6 og elsker meget varme bade altså det er så varmt at min kæreste ikke kan gå under det

Men må man enlig det?

Ved egentlig ikke om man må. Men kan ikke se hvorfor man ikke skulle måtte det.
Jeg gjorde det da i min graviditet. Jeg elsker nemlig også at gå i bad hvor vandet nærmest koger

Anmeld

2. november 2013

Joerg2

anna111 skriver:

Men må man enlig det?

Det tror jeg bestemt ikke er noget problem. Det tænkte jeg i hvert fald ikke over. Mener det er ved karbad, man skal være opmærksom, da der kan være bakterier, hvis det ikke kun er en selv, som benytter det.

Anmeld

2. november 2013

Mie89

Umiddelbart vil jeg heller ikke mene der er problemer ved det - men jeg faldt dog over den her artikel der handler om det: 

http://www.babycentre.co.uk/x546741/is-it-safe-to-have-hot-baths-during-pregnancy

Så hvis man er hysterisk omkring hvad man må/ikke må i en graviditet, så skal man nok lade være.. Men så længe du bare lytter til din krop, så tror jeg bestemt ikke der er nogen problemer 

Her lever jeg efter mottoet "Just a little bit.." i min graviditet  Overdreven brug af alt kan jo være skadeligt, men lidt skader aldrig 

Anmeld

2. november 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Tak for svar alle sammen
Så vil jeg da fortsætte med mine dejlige varme bade

Anmeld

2. november 2013

mogms

Har lige været i romulus i skallerup klit. Der måtte man gå i 34 36 grader varmt vand. Men de anbefalede man ikke tog det 38 grader varme vand og passede på dyserne i spabadet.

Men ellers ikke noget 

Anmeld

2. november 2013

CroQuis

Jeg elsker også varme brusebade 

Og min mand er ved at dø af varme og forbrændinger, hvis han kommer under bruseren, efter jeg har brugt den 

Men tænker lidt, at hvis jeg kan tåle varmen, kan baby vel også?

Men nu du spørger, er der vel en grund til, at vandet i et badekar under en fødsel kun må være 37-38 grader (det har jeg i hvert fald fået at vide af jordemoderen, men ikke tænkt yderligere over det.) Så jeg må da lige høre hende næste gang, for 37-38 grader er altså liiige i den kolde ende for mig  

Anmeld

2. november 2013

Mitlivsommooor

anna111 skriver:

Men må man enlig det?

Jeg tænker ikke det er et problem, her hvor jeg bor har vi et badeland med et varmvandsbasin og mener der står det er for voksne, gravide og spædbørn.

Anmeld

2. november 2013

Tulipan

Har fået at vide af en læge at man ikke må tage alt for varme og lange bade sidst i graviditeten, fx boblebad i svømmehal. Fordi babyen ikke kan komme af med varmen når hele ens krop er dækket med varmt vand. Men tror det er okay nuher den er jo ikke så stor endnu

Anmeld

3. november 2013

L&V

Tulipan skriver:

Har fået at vide af en læge at man ikke må tage alt for varme og lange bade sidst i graviditeten, fx boblebad i svømmehal. Fordi babyen ikke kan komme af med varmen når hele ens krop er dækket med varmt vand. Men tror det er okay nuher den er jo ikke så stor endnu

Enig det har jeg os fået af vide i begge mine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.