hejsa
Kæresten og jeg snakker lidt om at blive gift næste år ( muligvis sidst i juni ) Men er det for tidligt mht til planlægning og invitationer osv ? der er jo "kun" lige knap 8/9 mdr til.
Det skal være et lavpris bryllup så alle sparetips osv er kærkomne
Vores budget er på ca 20/25.000 kr
Vi bliver ca 48 personer og vi har planer om at det skal holdes i et forsamlings hus og det vil ca koste 2340 kr at leje incl slutrengøring
menuen ser lige nu sådan her ud :
Velkomst drink = et glas verdi
Forretten er blevet sløjfet (kan man godt det ?)
Hovederetten er helstegt pattegris med div kartofler og salater til.
Dessert er chokolademousse
(maden incl stegning og kok + dessert vil koste 8832 kr i det hele til 48 pers, det kan vel ikke rigtig gøres billgere? )
Og så regner vi med at selv køre over grænsen og hente div drikkevarer og der er vi nået frem til :
2 kasser verdi til 240 kr (kun til velkomstdrink)
25 kasser øl til 1280 kr (ca 10 øl pr pers.. Er det nok ?)
15 ks sodavand til 600 kr (ca 8 pr pers.. er det nok ? )
32 flasker vin Rød+hvid til ca 1200 kr
Så til tøjet 
Jeg regner med at jeg MAX vil bruge 2000 kr på en kjole incl sko osv. jeg vil ikke have slør og alt det der tingel tangel
bare en alm flot kjole ( ikke for stor og ikke ret meget hvis ikke ingen slæb) Er dette realistisk?
Mandens tøj bliver et alm jakkesæt fra bertoni som kan erhverves for kun ca 1500 kr incl alt..
Ringene vil vi max have til at koste 2000 kr (vores forlovelses ringe kostede 1800 kr og vi tænker det bliver sådan noget igen
Musik har vi snakket om en Jukeboks som kan lejes for ca 1500 kr ellers sætter vi evt selv et anlæg op da det er billigere
ALT dette giver et ca beløb på 21.612 kr og så mangler vi jo bordpynt, servietter, duge, invitationer, bordkort, mm. men vi vil gøre det så billigt som muligt med papirsdug og begrænset bordpynt.. så hvis vi runder op til 25.000 kr har vi ca 3388 kr til dette..
Er der noget vi har glemt ?? og er der nogle steder hvor vi kan spare yderligere ? lad mig høre om jeres lavprisbryllup
hvordan gjorde i og hvad fik i på menuen osv
Ps fotograf har vi selv