arrangerer bryllup Hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.274 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. november 2013

Anonym trådstarter

hejsa  

Kæresten og jeg snakker lidt om at blive gift næste år ( muligvis sidst i juni ) Men er det for tidligt mht til planlægning og invitationer osv ? der er jo "kun" lige knap 8/9 mdr til.

Det skal være et lavpris bryllup så alle sparetips osv er kærkomne Vores budget er på ca 20/25.000 kr

Vi bliver ca 48 personer og vi har planer om at det skal holdes i et forsamlings hus og det vil ca koste 2340 kr at leje incl slutrengøring

menuen ser lige nu sådan her ud :

Velkomst drink = et glas verdi 

Forretten er blevet sløjfet (kan man godt det ?)

Hovederetten er helstegt pattegris med div kartofler og salater til.

Dessert er chokolademousse 

(maden incl stegning og kok + dessert vil koste 8832 kr i det hele til 48 pers, det kan vel ikke rigtig gøres billgere? )

Og så regner vi med at selv køre over grænsen og hente div drikkevarer og der er vi nået frem til : 

2 kasser verdi til 240 kr (kun til velkomstdrink)

25 kasser øl til 1280 kr (ca 10 øl pr pers.. Er det nok ?)

15 ks sodavand til 600 kr (ca 8 pr pers.. er det nok ? )

32 flasker vin Rød+hvid til ca 1200 kr 

Så til tøjet

Jeg regner med at jeg MAX vil bruge 2000 kr på en kjole incl sko osv. jeg vil ikke have slør og alt det der tingel tangel bare en alm flot kjole ( ikke for stor og ikke ret meget hvis ikke ingen slæb) Er dette realistisk?

Mandens tøj bliver et alm jakkesæt fra bertoni som kan erhverves for kun ca 1500 kr incl alt.. 

Ringene vil vi max have til at koste 2000 kr (vores forlovelses ringe kostede 1800 kr og vi tænker det bliver sådan noget igen  

Musik har vi snakket om en Jukeboks som kan lejes for ca 1500 kr ellers sætter vi evt selv et anlæg op da det er billigere  

ALT dette giver et ca beløb på 21.612 kr og så mangler vi jo bordpynt, servietter, duge, invitationer, bordkort, mm. men vi vil gøre det så billigt som muligt med papirsdug og begrænset bordpynt.. så hvis vi runder op til 25.000 kr har vi ca 3388 kr til dette.. 

Er der noget vi har glemt ?? og er der nogle steder hvor vi kan spare yderligere ? lad mig høre om jeres lavprisbryllup hvordan gjorde i og hvad fik i på menuen osv  

Ps fotograf har vi selv  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

LMX

Anonym skriver:

hejsa  

Kæresten og jeg snakker lidt om at blive gift næste år ( muligvis sidst i juni ) Men er det for tidligt mht til planlægning og invitationer osv ? der er jo "kun" lige knap 8/9 mdr til.

Det skal være et lavpris bryllup så alle sparetips osv er kærkomne Vores budget er på ca 20/25.000 kr

Vi bliver ca 48 personer og vi har planer om at det skal holdes i et forsamlings hus og det vil ca koste 2340 kr at leje incl slutrengøring

(maden incl stegning og kok + dessert vil koste 8832 kr i det hele til 48 pers, det kan vel ikke rigtig gøres billgere? )

Og så regner vi med at selv køre over grænsen og hente div drikkevarer og der er vi nået frem til : 

Så til tøjet

Jeg regner med at jeg MAX vil bruge 2000 kr på en kjole incl sko osv. jeg vil ikke have slør og alt det der tingel tangel bare en alm flot kjole ( ikke for stor og ikke ret meget hvis ikke ingen slæb) Er dette realistisk?

Mandens tøj bliver et alm jakkesæt fra bertoni som kan erhverves for kun ca 1500 kr incl alt.. 

Ringene vil vi max have til at koste 2000 kr (vores forlovelses ringe kostede 1800 kr og vi tænker det bliver sådan noget igen  

Musik har vi snakket om en Jukeboks som kan lejes for ca 1500 kr ellers sætter vi evt selv et anlæg op da det er billigere  

ALT dette giver et ca beløb på 21.612 kr og så mangler vi jo bordpynt, servietter, duge, invitationer, bordkort, mm. men vi vil gøre det så billigt som muligt med papirsdug og begrænset bordpynt.. så hvis vi runder op til 25.000 kr har vi ca 3388 kr til dette.. 

Er der noget vi har glemt ?? og er der nogle steder hvor vi kan spare yderligere ? lad mig høre om jeres lavprisbryllup hvordan gjorde i og hvad fik i på menuen osv  

Ps fotograf har vi selv  

Synes det lyder ganske fint... Jeg har lige lavet mad til min brors 40års fest for under 100kr pr person. 3 retter. Forret, buffet og kaffebord med 8 forskellige slags kager.

Hvor i landet bor I?

Lyder fint med drikkelse. Nogen drikker mere end 10, men nogen drikker kun 2-5.

Personligt ville jeg ha forret, men det bestemmer I jo helt selv. Forret kan I jo lave selv ganske billigt.

Anmeld

2. november 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

hejsa  

Så til tøjet

Ps fotograf har vi selv  

Synes maden er tip top.... Vi, når vi en dag skal giftes, vil nemlig ha det samme.... Nemt, godt, billigt og så er det ikke så "fint" det er jeg nemlig slet ikke til....  

Anmeld

2. november 2013

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Synes det lyder ganske fint... Jeg har lige lavet mad til min brors 40års fest for under 100kr pr person. 3 retter. Forret, buffet og kaffebord med 8 forskellige slags kager.

Hvor i landet bor I?

Lyder fint med drikkelse. Nogen drikker mere end 10, men nogen drikker kun 2-5.

Personligt ville jeg ha forret, men det bestemmer I jo helt selv. Forret kan I jo lave selv ganske billigt.

okay der var ellers biligt vi bor i midtjylland.. 

mange tak for hjælpen. og vi overvejer også en evt forret.. 

Anmeld

2. november 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Synes maden er tip top.... Vi, når vi en dag skal giftes, vil nemlig ha det samme.... Nemt, godt, billigt og så er det ikke så "fint" det er jeg nemlig slet ikke til....  

tak for hjælpen. ja det er også de tanker vi har da vi heller ikke er til det traditionelle suppe, steg og is menu  

Anmeld

2. november 2013

Hullabullabulla

Bryllupskage ? 

Make-up og hår ?

kørsel ?

Evt morgengave ?

Skal selv giftes 7/6-14 men vi har dog valgt at holde det på en kro hvor vi ikke selv skal stå for rengøring osv, i stedet sparer vi lidt på tøjet

Jeg købte min Brudekjole for 1000 kr, sko 200, slør 300 og smykker bliver nogle jeg låner/selv har, manden køber også bare et alm jakkesæt, sko har han

Vi skal af med 6-700 pr kuvert (35 mand), og derudover regner vi med 4000 samlet til tøj, 1500 til kørsel , 2000 til musik, 1500 til make up og hår, 1000-1500 til bryllupskage..

Morgengaver giver vi ikke..

dvs ca 35000, vores max budget er 40000

Anmeld

2. november 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Bryllupskage ? 

Make-up og hår ?

kørsel ?

Evt morgengave ?

Skal selv giftes 7/6-14 men vi har dog valgt at holde det på en kro hvor vi ikke selv skal stå for rengøring osv, i stedet sparer vi lidt på tøjet

Jeg købte min Brudekjole for 1000 kr, sko 200, slør 300 og smykker bliver nogle jeg låner/selv har, manden køber også bare et alm jakkesæt, sko har han

Vi skal af med 6-700 pr kuvert (35 mand), og derudover regner vi med 4000 samlet til tøj, 1500 til kørsel , 2000 til musik, 1500 til make up og hår, 1000-1500 til bryllupskage..

Morgengaver giver vi ikke..

dvs ca 35000, vores max budget er 40000

tak for hjælpen

Vi har en i familien der kan lave bryllupskagen.

Kørsel gider vi ikke betale for, så vi får svigerfar til at køre i deres bil

make-up og hår regner jeg med selv at stå for sammen med en veninde som kan hjælpe mig

morgengaver gider vi heller ikke da vi ikke sys det er nødvendig...  

Anmeld

2. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Er det ikke MANGE øl og temmelig lidt vin? Kommer selvfølgelig an på gæsterne, men når det både er hvid- og rødvin, er 32 flasker ikke meget. Måske er hvidvin slet ikke relevant, når der ikke er forret - jeg kan ikke lige se, hvad den skal serveres til. 

Anmeld

2. november 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Er det ikke MANGE øl og temmelig lidt vin? Kommer selvfølgelig an på gæsterne, men når det både er hvid- og rødvin, er 32 flasker ikke meget. Måske er hvidvin slet ikke relevant, når der ikke er forret - jeg kan ikke lige se, hvad den skal serveres til. 

nej ikke lige umiddelbart synes vi ikke i vores familie drikkes der flere øl end vin og så længe at det ikke er en "fin" middag vi skal have er vi sikker på at folk ikke drikker nært så meget vin som ved evt suppe,steg,is middag vi synes 32 flasker vin lyder af meget og vi synes endda vi har afsat til den gode side vi regner med 12 flasker hvidvin og 20 flasker rødvin og vi vil serverer både rød og hvis til hovederetten da der altid er nogle der ikke kan lide rødvin (incl mig selv ) og omvendt så derfor skal der være begge dele uanset om der er forret eller ej. det skal som sagt ikke være et helt traditionelt bryllup

og vi vil hellere købe for mange øl end for lidt for resterne kan man jo altid tage med hjem  

Anmeld

2. november 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

tak for hjælpen. ja det er også de tanker vi har da vi heller ikke er til det traditionelle suppe, steg og is menu  

Nemlig, vi har familie 2 huse væk med kæmpe græsplæne hvor vi stiller et fest telt op og så gør vi som jer, en tur over grænsen og nok os fadøls anlæg fra det lokale byggeri.... Så det bliver forhåbentlig ret frit og hyggeligt..... Med dans og mulighed for at rokere rundt og snakke hvis man lyster... Egentlig bare som en stor have fest..... Det enste der mangler er egentlig bare en falder på knæ og den anden siger ja... Hihi resten er der nærmest styr på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.