su hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. november 2013

Anonym trådstarter

Hej

Håber sådan der er nogen som kan hjælpe mig for jeg fatter prik af det der su noget.

jeg skal begynde pr 1/1-14 at studere og det er su berretiget en uddannelse så meget har jeg styr på.

jeg ene forsøger og får de der tillæg som enlig.

hvor meget su får jeg så?

har været inde og forsøge at læse om sulån men kan intet sted finde om andre og hvor meget su lån altså om måneden man får ekstra udbetalt.

Håber inderligt der er nogen som kan hjælpe så jeg kan få bare lidt afklaring på hvad min udbetaling vil være fremover.

på forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

Glad Giraf

Anonym skriver:

Hej

Håber sådan der er nogen som kan hjælpe mig for jeg fatter prik af det der su noget.

jeg skal begynde pr 1/1-14 at studere og det er su berretiget en uddannelse så meget har jeg styr på.

jeg ene forsøger og får de der tillæg som enlig.

hvor meget su får jeg så?

har været inde og forsøge at læse om sulån men kan intet sted finde om andre og hvor meget su lån altså om måneden man får ekstra udbetalt.

Håber inderligt der er nogen som kan hjælpe så jeg kan få bare lidt afklaring på hvad min udbetaling vil være fremover.

på forhånd tak.

Da du er enlig forsørger får du dobbelt SU ca 11500 før skat...
Der ud over kan du få SU lån + Ekstra lån, hvilket er omkring 4400pr måned...

Dette skal du dog søge om hvis du har brug for det...

Anmeld

1. november 2013

Anonym trådstarter

Glad Giraf skriver:

Da du er enlig forsørger får du dobbelt SU ca 11500 før skat...
Der ud over kan du få SU lån + Ekstra lån, hvilket er omkring 4400pr måned...

Dette skal du dog søge om hvis du har brug for det...

det vil sige 11500 + 4400 =  15500 og det skal der så trækkes skat af alt sammen er der egentlig andet end skat der skal trækkes er totalt blank i det her beklager

Anmeld

1. november 2013

Glad Giraf

Anonym skriver:

det vil sige 11500 + 4400 =  15500 og det skal der så trækkes skat af alt sammen er der egentlig andet end skat der skal trækkes er totalt blank i det her beklager

Er selv ret ny inden for SU-feltet så forstår dig

11500 før skat... Du har et person fradrag som du først trækker fra, derefter skal der betales skat af resten, måske egentligt også AM-bodrag? der er jeg faktisk i tvivl...

De 4400 skal du ikke betale skat af, da det er et lån som du skal betale af senere... Lidt bøvlet

Anmeld

1. november 2013

Anonym trådstarter

Glad Giraf skriver:

11500 før skat... Du har et person fradrag som du først trækker fra, derefter skal der betales skat af resten, måske egentligt også AM-bodrag? der er jeg faktisk i tvivl...

De 4400 skal du ikke betale skat af, da det er et lån som du skal betale af senere... Lidt bøvlet

ok tusind tak for din hjælp.

Anmeld

1. november 2013

Anonym trådstarter

Glad Giraf skriver:

okay så hvis jeg får 11500 og har 3990 i fradrag og 43% i træk

hvordan filen regner man det så ud

kan du stille et regnestyk op så jeg kan se hvordan du kommer frem til resultatet?

Anmeld

1. november 2013

Glad Giraf

Anonym skriver:

okay så hvis jeg får 11500 og har 3990 i fradrag og 43% i træk

hvordan filen regner man det så ud

kan du stille et regnestyk op så jeg kan se hvordan du kommer frem til resultatet?

Jeg skal prøve... hmm

11500 - 3990 = 7510 - 43% (3229kr) =4281
3990+4281 = 8271 + 4400(lån) = 12671 udbetalt...

Husk der er nogle cirka tal imellem, men er næsten 100% sikker på at det vil se nogenlunde sådan ud

Anmeld

1. november 2013

Anonym trådstarter

Glad Giraf skriver:

Jeg skal prøve... hmm

11500 - 3990 = 7510 - 43% (3229kr) =4281
3990+4281 = 8271 + 4400(lån) = 12671 udbetalt...

Husk der er nogle cirka tal imellem, men er næsten 100% sikker på at det vil se nogenlunde sådan ud

tusind tak.

Hvad så hvis nu man søger om su lån og får bolig sikring anses su lån så som en indtægt?? ved du det?

Anmeld

1. november 2013

Glad Giraf

Anonym skriver:

tusind tak.

Hvad så hvis nu man søger om su lån og får bolig sikring anses su lån så som en indtægt?? ved du det?

Det er ikke en indtægt nej... Da det desværre skal betales tilbage...

Anmeld

1. november 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

tusind tak.

nej lån tæller ik med i indtægt, børnepenge heller ikke.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.