sover min baby for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. oktober 2013

Newsence

Hej

Jeg har en lille pige på 3 måneder. Den sidste uge til halvanden har hun sovet ca. 20-21 timer i døgnet. Hun er ofte sur og utilfreds men har da også gode og hyggelige glade stunder hvor vi snakker eller hun leger selv (legetæppe hun elsker) men hun bliver hurtig træt og er max vågen en time af gangen. Før kunne hun godt være vågen to timer og endda 3 timer men det var nu sjældent. Hun blev vaccineret i mandags hvor hun fik feber og sov endnu mere end de 20 timer, men tænker at denne dag er undskyldt. Men dette med at sovet meget begyndte før mandag.

Hun har ikke feber og der er fin kontakt. Men er meget utrilfreds meget af tiden.

Hvad siger I ?

Bør man reagere eller er det helt normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

Trekløver(:

newsence skriver:

Hej

Jeg har en lille pige på 3 måneder. Den sidste uge til halvanden har hun sovet ca. 20-21 timer i døgnet. Hun er ofte sur og utilfreds men har da også gode og hyggelige glade stunder hvor vi snakker eller hun leger selv (legetæppe hun elsker) men hun bliver hurtig træt og er max vågen en time af gangen. Før kunne hun godt være vågen to timer og endda 3 timer men det var nu sjældent. Hun blev vaccineret i mandags hvor hun fik feber og sov endnu mere end de 20 timer, men tænker at denne dag er undskyldt. Men dette med at sovet meget begyndte før mandag.

Hun har ikke feber og der er fin kontakt. Men er meget utrilfreds meget af tiden.

Hvad siger I ?

Bør man reagere eller er det helt normalt?

Nu har jeg selv en datter på 3 måneder, og hun sover 14-15 timer i døgnet. Hun er vågen 2 timer af gangen somregel.

Syntes det lyder af meget din baby sover, så jeg ville nok snakke med sp om det. Men børn er jo meget forskellige, så kan være hun bare har et meget godt sovehjerte og har brug for meget søvn stadig.

Mvh

Anmeld

31. oktober 2013

L&V

Det er helt oko hvis der ellers er go kontakt osv i de vågne timer.. bare vær obs på at hun får mad nok og følger sin udvikling

Anmeld

31. oktober 2013

Masig

Vi har jo alle forskelligt søvnbehov... Jeg har en dreng på 15 mdr, som sover 15-16 timer i døgnet.. 11-12 timer om natten og 3-4 timer til middag.... Og han bliver også sur og muggen hvis ikke han får sin søvn.. Og sådan har han altid været, altså blevet sur hvis ikke han sov nok.. Han sover også stadig formiddagslur nogle gange, hvis ikke han har sovet så meget om natten... 

Sjovt nok sov han ikke så meget som han burde, da han var helt lille, men hans søvnbehov er virkelig steget med alderen...

Hvis hun trives generelt, tror jeg ikke der er noget galt, men prøv at spørge sundhedsplejersken...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.