lægens terminsberegning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
4 svar
5 synes godt om
31. oktober 2013

mogms

Jeg var ved læge for nogle dage siden og fik god for at der var en kage i ovnen.  

min sidste mens 1. dag var d.5/10 og lægens udprint siger jeg d. 28/10 var 3+3 og jeg har termin 12/7-14

men ifgl. denne beregning - står der alle datoer til termin og der står fgl.

3+0 = 26/10

4+0 = 2/10

Men så burde d. 28/10 jo kun være 3+2 og ikke 3+3 

Men den er alligvel nok er upræcis da jeg havde en pletblødning og en positiv test d. 28/10 og derfor tog til læge.

Pletblødningen er højst sandsynlig er ægget der satte sig fast og det sker jo i uge 4 - men terminen bliver jo justeret senere, så det er jo fint, men det uoverensstemmelsen i lægens beregningen (udprint) undre mig bare.

nu jeg har lige lavet en her på siden og den ser således ud (Se billede) samme start termin som lægen men her stemmer det med at idag 31/10 = 3+5 og det kan jeg få til at stemme.

forstår I lægens beregning ? eller har jeg forvirret mig selv over denne uge+0,1,2,3,4,5,6 ting ?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

Fuglemor

Den gang jeg va gravid med den mindste var hverken jeg, læge eller scanning enige. Jeg mente jeg var Sat til den 20/4, lægen den 19/4 og scanning den 21/4. 

Anmeld

31. oktober 2013

Team Putte

mogms skriver:

Jeg var ved læge for nogle dage siden og fik god for at der var en kage i ovnen.  

min sidste mens 1. dag var d.5/10 og lægens udprint siger jeg d. 28/10 var 3+3 og jeg har termin 12/7-14

men ifgl. denne beregning - står der alle datoer til termin og der står fgl.

3+0 = 26/10

4+0 = 2/10

Men så burde d. 28/10 jo kun være 3+2 og ikke 3+3 

Men den er alligvel nok er upræcis da jeg havde en pletblødning og en positiv test d. 28/10 og derfor tog til læge.

Pletblødningen er højst sandsynlig er ægget der satte sig fast og det sker jo i uge 4 - men terminen bliver jo justeret senere, så det er jo fint, men det uoverensstemmelsen i lægens beregningen (udprint) undre mig bare.

nu jeg har lige lavet en her på siden og den ser således ud (Se billede) samme start termin som lægen men her stemmer det med at idag 31/10 = 3+5 og det kan jeg få til at stemme.

forstår I lægens beregning ? eller har jeg forvirret mig selv over denne uge+0,1,2,3,4,5,6 ting ?

Jeg roder rundt i dit indlæg og det tror jeg også andre gør siden du ikke har fået nogle svar endnu 1 dag fra eller til skal du ikke spekulere over jeg blev sat til 21. juni hos lægen, 20. juni til nf og fødte 25. juni 2012 så vælg en af de beregninger og følg den til du har været til nf

og tillykke med bebsen i maven <3

Anmeld

31. oktober 2013

Sara.

Lad det ligge og glæd dig til nakkegoldsscanningen. Så får du endelig termin

Jeg blev sat både frem og tilbage ved mine to nakkefoldsscanninger og endte med at føde henholdsvis uge 41+0 og uge 41+5.

(Og grunden til jeg ikke har svaret konkret på dit spørgsmål er at jeg ikke lige kan finde rundt i det )

Anmeld

31. oktober 2013

mogms

Ja det tipper jeg faktisk osse på - altså at jeg først får et mere præcist svar, efter NF.

plus at jeg osse har på fornemmelsen at jeg er lidt længere henne end 3+5.

men tak for jeres svar :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.