Lidt nervøs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.751 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. oktober 2013

SRP

Hej piger

Er gravid i uge 9+4 og kom til at tænke på jeg i løbet af graviditeten ca. to gange har fået en medium stegt bøf fra en ko. Nu er jeg virkelig nervøs for om jeg kan risikere at blive smittet med Haresyge... Min læge ville ikke tage blodprøve for det i dag, da jeg fik taget de andre blodprøver, men det er også først nu det er gået op for mig jeg har spist det kød...

Tror I risikoen for smitte er stor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

AnthonsMor

SRP skriver:

Hej piger

Er gravid i uge 9+4 og kom til at tænke på jeg i løbet af graviditeten ca. to gange har fået en medium stegt bøf fra en ko. Nu er jeg virkelig nervøs for om jeg kan risikere at blive smittet med Haresyge... Min læge ville ikke tage blodprøve for det i dag, da jeg fik taget de andre blodprøver, men det er også først nu det er gået op for mig jeg har spist det kød...

Hvis det ikke er en hakkebøf er der ingen risiko - så vidt jeg ved

Anmeld

31. oktober 2013

Lukas&Liam<3

fejl

Anmeld

31. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Nej det ville jeg ikke være
Jeg har spist både røde bøffer og sushi da jeg ventede Lukas og gør det stadig med lillebror.

Anmeld

31. oktober 2013

L&V

SRP skriver:

Hej piger

kødet ska være mega rødt nær rå før der er en risiko så chill

Anmeld

31. oktober 2013

SRP

Det var oksemørbrad og entre côte mener jeg. Øv hvor er det dumt

Anmeld

31. oktober 2013

SRP

Mange tak for jeres svar Håber godt nok ikke der er sket noget ved, at jeg har spist det.

Anmeld

31. oktober 2013

justagirl

Jeg har spist RØDE bøffer culotte.. hele graviditeten.. selvom jeg godt ved man helst skal undgå det.. men det er altså svært når lillebaby råber efter det

men ingen skade er sket

Anmeld

31. oktober 2013

BigHope13

SRP skriver:

Hej piger

Tror jeg har fået medium stegt kød minimum 20 gange i løbet af graviditeten, og han skulle stadig være sund og rask derinde så lad du være med at tænk for meget over det. tror det skal være mega rødt og blodigt før der er fare på færde.
og ofte med de ting de fraråder i graviditeten så skal der en daglig overdrevet forbrug til før det sker noget.
Så slap du af med god samvigtighed, og får du lyst til medium stegt kød eller andet igen i løbet graviditeten så spis du bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.