Hvornår fortalte I at I var gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. oktober 2013

Astrid1984

Ja som overskriften er, hvornår sagde I det?
Jeg er ca 8-9 uger henne, og er slem påvirket af kvalme. Synes det er noget svært at holde det hemmeligt, fx på lørdag skal vi ud og spise hos svigerforældrene, svigerinden kommer også. Og ved ikke om jeg kan få aftensmaden ned.. Ved bare ikke om det er for tidligt at sige det, når jeg ikke har været til scanning.. Ved det ikke, men har da lyst til at fortælle det lørdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

Trekløver(:

Astrid1984 skriver:

Jeg er ca 8-9 uger henne, og er slem påvirket af kvalme. Synes det er noget svært at holde det hemmeligt, fx på lørdag skal vi ud og spise hos svigerforældrene, svigerinden kommer også. Og ved ikke om jeg kan få aftensmaden ned.. Ved bare ikke om det er for tidligt at sige det, når jeg ikke har været til scanning.. Ved det ikke, men har da lyst til at fortælle det lørdag.

Vi fortalte vores forældre, søskende og min bedste veninde det 7+ efter vi havde været til TS.

Andre fik det afvide i uge 14.

Anmeld

31. oktober 2013

Christabelle

To veninder fik det at vide 4+0, min chef gættede det i uge 8+? (Megairriterende at man ikke selv kunne fortælle det), vores arbejde, forældre og søskende efter NF-scanning og resten når vi mødte dem derefter
Har dog aldrig haft kvalme eller andre symptomer så det er derfor det har været muligt at vente så længe med at fortælle det.

Anmeld

31. oktober 2013

MoarMoar

Mine forældre og svigerforældre fik det vide omkring uge 10, da jeg kastede meget op og kunne ikke spise særligt meget.

Så jeg havde behov for at fortælle det til nogen, da jeg havde det som om jeg var syg.  (var også sygemeldt i 3 uger den første gang pga opkast) 

Anmeld

31. oktober 2013

Aabye

Mine forældre fik det at vide med det samme jeg havde været ved lægen (troede jeg havde madforgiftning fordi vi lige var kommet hjem fra portugal dagen inden.. 
Så de fik det at vide ret hurtigt.. Var så også syg i 5 mdr hvor jeg kastede op i stride strømme...

Anden gang fik de det først at vide da jeg var 15+.. resten af familien fik det først at vide da jeg var 19+ eller sådan noget.. Men der havde jeg heller ikke nogen symptomer andet end at jeg havde bækkenløsning.. 

Grunden til at mine forældre først fik det at vide så sent var at jeg ikke ville ødelægge min store drengs første fødselsdag.. Og lige efter den skulle vi til konfirmation hos min lillebror.. SÅ de fik først det fortalt da alt det var overstået da i sær min lillebror skulle have sin dag for sig selv.. 

Anmeld

31. oktober 2013

modesty

Vi var i IVF behandling, så derfor fortalte vi det til dem der kendte til behandlingen (familie og 5-6 gode venner) allerede 4+0 ved positiv blodprøve. Facebook o.s.v. fik det først at vide ved nakkefold.

Men jeg synes at du skal tænke sådan her: Hvis nu du aborterer, har du så tænkt dig at holde det hemmeligt for den nærmeste familie og venner? For hvis ikke, kan de jo ligeså godt få det at vide nu - blot med det forbehold at det er tidligt og det stadig kan nå at gå i sig selv.

Hvis jeg skulle blive gravid igen, ville familie og nære venner få det at vide med det samme igen, da jeg alligevel ville dele det med dem hvis uheldet skulle være ude og jeg fik en ufrivillig abort - det ville ikke være en oplevelse jeg havde lyst til at holde for mig selv.

Anmeld

31. oktober 2013

Eliza

Første gang fik hele verden det af vide meget tidligt.
Han tog 3 år at lave, så jeg var ved at springes af lykke og kunne ik holde det hemmeligt.

Her 2. Gang fik job og min mor det afvide omkring 6. Uge
Svigerfamilien skal nok ha besked i løbet af weekenden, da vi skal til noget komsammen og dunken ikke kan skjules længere. (Er idag 17+2)

Anmeld

31. oktober 2013

Dianabk

Astrid1984 skriver:

Tror jeg var 7-8 uger henne da vores forældre fik det afvide. Ville fortælle det face to face. Tror også på det er godt at andre ved det så hvis der skulle ske noget har man nogen til at støtte en.

Anmeld

31. oktober 2013

Benjamins'mor

Astrid1984 skriver:

Svigerfamilie 5+.
Mor og veninde 6/7+.
Resten 13+0.

Anmeld

31. oktober 2013

Annemette07

Astrid1984 skriver:

Da jeg var i uge 7, da jeg før har oplevet en sa hvor ingen udover manden vidste det så det tog hårdt på os begge, men det var kun forældre og søskende. Nære Venner fik det af vide efter nf, og facebook fik det af vide da jeg var 18+ :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.