Indberetning til Kommunen pga Boligforhold?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.453 visninger
10 svar
18 synes godt om
30. oktober 2013

Martin88

Halløjsa

Skriver i denne tråd fordi jeg ikke lige ved hvor emnet ellers skulle passe ind henne...

Jeg har som vordende far tænkt og læst lidt historier omkring indberetninger af børns trivsel til kommuner... 

Jeg har derfor et spørgsmål som jeg håber nogen jurister eller sagsbehandlere herinde måske læser med på - Kan en sundhedsplejerske eller anden fagperson der kommer i vores hjem, lave en indberetning til kommunen pga støj fra naboer i boligblok???

Sagen er nemlig den, at jeg og min kæreste uheldigvis har en underbo vis hobbyer er at banke sine kærester, drikker bajere og råbe og slå i væggene på mest mærkelige tidspunkter af døgnet...

Kom derfor blot til at tænke det scenarie om hvorvidt en indberetning kan forekomme pga larm som vi ikke selv er skyld i...

MVH

Barmer88

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

mor88

Martin88 skriver:

Halløjsa

Skriver i denne tråd fordi jeg ikke lige ved hvor emnet ellers skulle passe ind henne...

Jeg har som vordende far tænkt og læst lidt historier omkring indberetninger af børns trivsel til kommuner... 

Jeg har derfor et spørgsmål som jeg håber nogen jurister eller sagsbehandlere herinde måske læser med på - Kan en sundhedsplejerske eller anden fagperson der kommer i vores hjem, lave en indberetning til kommunen pga støj fra naboer i boligblok???

Sagen er nemlig den, at jeg og min kæreste uheldigvis har en underbo vis hobbyer er at banke sine kærester, drikker bajere og råbe og slå i væggene på mest mærkelige tidspunkter af døgnet...

Kom derfor blot til at tænke det scenarie om hvorvidt en indberetning kan forekomme pga larm som vi ikke selv er skyld i...

MVH

Barmer88

Puuh... Det tror jeg ikke.. 

Men hvis jeg var jer, ville jeg helt sikkert overveje at flytte, for djeres kommende barns skyld  Af erfaringer ved jeg hvor træls det kan være med støjende naboer.. Det går ud over barnets søvn.

Et andet spærgsmål, er det trygt for jer at bo der?

Anmeld

30. oktober 2013

Newsence

er ikke jurist.

men tror ikke I kan blive indberettet da I jo ikke slår barnet. Men som pædagog vil jeg sige at det måske ikke er det mest sunde miljø at vokse op under. Hvis det vr mig ville jeg forsøge at finde et andet sted at bo. Hellere bo lidt mindre attraktivt end det andet..

I kan jo sige til sundhedsplejesken at I har det problem med underboen men at I er igang med at finde anden bolig men jo ikke ved hvornår I kan få noget.

På den måde har I været åbne og fortalt at I er opmærksom på problemet og arbejder på en løsning. Så vil I blive set som ansvarsfulde tror jeg.

Anmeld

30. oktober 2013

Martin88

Vi overvejer skam også MEGET kraftigt at flytte... Men pga betteskidens ankomst til Februar så er pengene og overskudet ikke til at vi skulle stå i en graviditet og huskøb samtidig

Så vi udskød hus planerne til efter fødslen og barslen...

Men altså vi føler os generelt trygge, da det jo ikk er os han tæsker, og det er heller ikke HVER dag der er balladen dernede fra... Men det hænder, og spørgsmålet var også retorisk ment

Anmeld

30. oktober 2013

Muhmi

Synes hellere I skulle tage og ringe til politiet når han er igang med at banke hans kæreste... Eller det har I måske prøvet?

I udsætter jo ikke jeres barn for direkte fare og I kan jo ikke styre hvad de laver nedenunder, så derfor vil de ikke fjerne jeres barn for det... Men som det mindste vil jeg bestemt synes at I skal ringe efter politiet... Stakkels hans kæreste 

Anmeld

30. oktober 2013

Martin88

Muhmi skriver:

Synes hellere I skulle tage og ringe til politiet når han er igang med at banke hans kæreste... Eller det har I måske prøvet?

I udsætter jo ikke jeres barn for direkte fare og I kan jo ikke styre hvad de laver nedenunder, så derfor vil de ikke fjerne jeres barn for det... Men som det mindste vil jeg bestemt synes at I skal ringe efter politiet... Stakkels hans kæreste 

Altså da han begyndte en søndag morgen kl 05.30 med at banke xkæresten og kaste rundt med stolende ringede jeg godt nok til panserne...

Men inden de ankom skred underboen fra lejligheden og kæresten ville ikke anmelde noget da jeg ville hjælpe hende - Hun var slået til lirekassemand :\

Desværre er det en af disse sølle kvinder som synes han er en "sød" nok fyr men at han bare har problemer med at udtrykke sinde føelser ?? - Please Girl, get real!!!

Men min egen tanke med spørgsmålet er også - At så længe vi ikke udøver vold, vores lejlighed er pæn og ren samt at vi køber baby udstyr og læser bøger, Jah så burde kommunen ikke kunne kræve mere af os...

PS. Vores Boligforening er meget konflikt sky, så man får mange chancer hvis naboer klager

Anmeld

30. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Martin88 skriver:

Altså da han begyndte en søndag morgen kl 05.30 med at banke xkæresten og kaste rundt med stolende ringede jeg godt nok til panserne...

Men inden de ankom skred underboen fra lejligheden og kæresten ville ikke anmelde noget da jeg ville hjælpe hende - Hun var slået til lirekassemand :\

Desværre er det en af disse sølle kvinder som synes han er en "sød" nok fyr men at han bare har problemer med at udtrykke sinde føelser ?? - Please Girl, get real!!!

Men min egen tanke med spørgsmålet er også - At så længe vi ikke udøver vold, vores lejlighed er pæn og ren samt at vi køber baby udstyr og læser bøger, Jah så burde kommunen ikke kunne kræve mere af os...

PS. Vores Boligforening er meget konflikt sky, så man får mange chancer hvis naboer klager

Jeg tror ikke I vil blive underrettet på dette, men det er jo ikke et sundt miljø. Men den første tid sover baby en del så der skal det nok gå

En sidebemærkning: jeg har været en af disse sølle kvinder. Man er rædselslagen og derfor finder man på undskyldninger, ganske enkelt fordi man ikke tør melde ham, han har nok truet hende på livet og evt. også hendes nærmeste.

Anmeld

30. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Martin88 skriver:

Vi overvejer skam også MEGET kraftigt at flytte... Men pga betteskidens ankomst til Februar så er pengene og overskudet ikke til at vi skulle stå i en graviditet og huskøb samtidig

Så vi udskød hus planerne til efter fødslen og barslen...

Men altså vi føler os generelt trygge, da det jo ikk er os han tæsker, og det er heller ikke HVER dag der er balladen dernede fra... Men det hænder, og spørgsmålet var også retorisk ment

Retorisk ment? Hvorfor så spørge? 

Anmeld

30. oktober 2013

C-Dog

Der kan godt laves en indberetning hvis jeres boligsituation ikke egner sig for et barn. Men om hvorvidt det du skriver om får de fagpersoner der kommer i jeres hjem til at lave en indberetning kan vi jo umuligt vide. Jeg kender en sagsbehandler der lavede en indberetning fordi forældrene var skilt og moren havde gamle slidte og grimme møbler. Nogle mennesker går i små sko, Andre går i store ;-)

Anmeld

30. oktober 2013

Isabella_mor

I kan ikke blive indberettet for at have en støjende nabo.!

Det ville svare til at når en person ikke har sele på i bilen at det er ham der kører bagved som får bøden. det giver jo ikke mening..

i kan jo altid kontakte politiet når i hører tumult dernede... og så længe i ikke er i fare så tror jeg altså ikke i skal være nervøse for noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.