Skift til juniorseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. oktober 2013

StudPsyk

Det kommer næppe som en overraskelse, at vi har problemer med at få Rose til at sove om aftenen

Der var i dag en der nævnte for mig om det kunne være, at hun pt følte sig låst inde af tremmerne i tremmesengen nu hun er stor (2 år), og tjah.. Det kan jeg selvfølgelig ikke vide!

Hvad tænker i om det? Vi overvejer om det er tid til at skifte, men er også skide bange for at vi så skal til at bruge 4 timer hver aften på at få hende til at sove, fordi hun kan forlade sengen. På den anden side kan hun jo ikke blive i tremmesengen for evigt.

Hvad synes i? I må gerne fortælle om jeres egne erfaringer, men jeg er (undskyld) kun interesseret i svar, som relaterer sig til vores situation, og som er med tanker om vores situation. Det er ikke så relevant for mig at vide, at i skiftede ved 18 måneder, hvis ikke det er for at relatere det til vores situation

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

Mor Christa

Jeg kan sagtens forstå dine bekymringer omkring at skifte til juniorseng. Vi har næsten lige gjort det med Victor (han bliver 3 til december), og han har vel sovet i den i ... 3 måneder nu..

Jeg var meget bange for at jeg skulle til at bruge en million timer på at putte ham, fordi han ville forlade sengen, pludselig stå i stuen eller komme ind midt om natten eller alt for tidligt om morgenen, men det var faktisk ekstremt positivt at skifte hos os.

Han har endnu ikke forladt sengen! Overhovedet!! Han er godt klar over at han sagtens kan, fordi når vi går ind til ham for at f.eks. vække ham eller fortælle at nu står vi op, så går han selv ud af sengen.

Så han bliver faktisk liggende i sengen lige indtil enten mor eller far kommer ind og "tager ham op".. Jeg har endda fortalt ham at han gerne må stå op og komme ind i soveværelset om morgenen hvis han vil, men han gør det ikke.. Dette betyder at vi faktisk kan putte en halv times tid længere i weekenden fordi han bare underholder sig selv.

Så for at opsummere, så har det kun været en positiv oplevelse for os. :-)

Anmeld

30. oktober 2013

MoarMoar

Jeg var også lidt 'bange' for at vores søn ville stå op af sengen, da han fik en juniorseng. Det har altid taget lang tid at lægge ham i seng. Men han har faktisk aldrig stået op af sengen efter vi har sagt godnat. Han har dog mange gange råbt efter os :-) 

Anmeld

30. oktober 2013

Aabye

Janne T. skriver:

Det kommer næppe som en overraskelse, at vi har problemer med at få Rose til at sove om aftenen

Der var i dag en der nævnte for mig om det kunne være, at hun pt følte sig låst inde af tremmerne i tremmesengen nu hun er stor (2 år), og tjah.. Det kan jeg selvfølgelig ikke vide!

Hvad tænker i om det? Vi overvejer om det er tid til at skifte, men er også skide bange for at vi så skal til at bruge 4 timer hver aften på at få hende til at sove, fordi hun kan forlade sengen. På den anden side kan hun jo ikke blive i tremmesengen for evigt.

Hvad synes i? I må gerne fortælle om jeres egne erfaringer, men jeg er (undskyld) kun interesseret i svar, som relaterer sig til vores situation, og som er med tanker om vores situation. Det er ikke så relevant for mig at vide, at i skiftede ved 18 måneder, hvis ikke det er for at relatere det til vores situation

Vi havde også problemer med Marcus.. Det startede da han var 15-16 mdr tror jeg.. Og der tog vi siden af hans tremmeseng (han har en stokke, så "hullet" er ikke specielt stort når man tager den ene side af).. Det virkede og han sov om natten.. Dog lod vi sengeranden gå over åbningen stadig så han ikke bare skvattede ud..

Anmeld

30. oktober 2013

2babygirls

Vi skiftede over den dag Madeleine blev 2 år, og hun elskede det. Hun blev et helt andet barn at putte og blev overraskende i sengen ( nu henter hun dog en bog en gang i mellem)

så her har skiftet helt klart været positivt og over al forventning.

vi frygtede nemlig også at skulle putte en million gange.

Anmeld

30. oktober 2013

Maja_4000

Vi skiftede da Caroline var 2 år og 3 måneder (cirka ) vi KÆMPEDE hver aften med at få hende til at sove i tremmesengen , og de fleste dage endte hun med at sove i vores seng

Men efter hun kom over i sin nye seng (som egentlig er min gamle, fra jeg var lille), sov hun bare hun står aldrig ud af sengen om aftenen og hun har aldrig gjort det .. Til gengæld står hun selv om om morgenen (i weekends - i hverdagens bliver hun vækket) .. Men det betyder jo så, at vi kan få liv at ligge lidt længere som regel kommer hun ind og putter mellem os

Kun positive erfaringer herfra

Anmeld

30. oktober 2013

B&J

daniel er 3 -4 til marts og vi har lige bestilt en juniorseng til ham og vi venter til den kommer hjem, og tror han er klar nu

Anmeld

30. oktober 2013

lineog4

Janne T. skriver:

Har ikke prøvet at bytte over fordi det var problematisk at få dem til at sove, men har prøvet tanken om den lille bisse ville stå op - han kravlede nemlig ud af tremmesengen, det var grunden til vi byttede over for var skrækslagen for hans balancenumre - men det første stykke tid stod han slet ikke op. 

Nu står han op og henter tingm han står op midt om natten og kommer ind til os (noget nemmere end vi skal hente ham) og ja nogen aftener når jeg går i seng finder jeg ham i vores seng men sovende så... 

Synes det er et forsøg værd men samtidig også risikabelt for man kan  ligesom kkke gå tilbage til tremmesengen, men tænk om det bare var det der skulle til

Anmeld

30. oktober 2013

Isabella_mor

vi har jo sådan en JUNO seng der, og da villads blev 2 år så trak jeg den ud så han kom over i juniorstørrelse. 

og ja selvfølgelig var der ran nogle af de første dage. men han vendte sig hurtigt til det og så blev det ikke noget problem. og så står han selv op om morgenen og går ind og vækker mig. 

det elsker han virkelig..

Anmeld

30. oktober 2013

tarkoflen

Nu har jeg jo som bekendt ikke selv erfaringer med det, men har et hold venner, der skiftede, da deres søn var 2 år, fordi han begyndte at kravle over. De har aldrig haft problemer med, at han ikke blev i juniorsengen, kun i tremmesengen.

Er det ikke en mulighed at tage den ene side af sengen? Så kan l jo teste det før l går ud og bruger penge på en juniorseng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.