Alt for lidt søvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. oktober 2013

Anonym trådstarter

Ja min dreng sover fra 21:00 - 06:00 og i vuggestuen fra 12:30 - 14:00

det er kun ca 11 timer i døgnet, men er det ikke alt for lidt? Burde han ikke have min. 12 timer?

han er to og et halvt år. Vi putter ham kl 20 men han er længe om at falde i søvn. Vi har puteritualer og drossel ned tid osv.  han vågner selv om morgenen, men bliver vækket fra middagsluren.

han har altid været svær at putte. Og vågner stadig flere gange i løbet af natten og skal holdes i hånden og have sut.

han sover hos os, dog i egen seng, som er klodset op, og derfor er en forlængelse af vores seng.

han har før i en periode sovet på eget værelse, men fordi han vågner 4-5 gange i løbet af natten har vi valgt samsovning. Det er bare nemmere for os alle sammen at vi bare skal række armen ud efter sutten, frem for at skulle op af sengen så mange gange i løbet af natten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er meget forskelligt fra barn til barn. Nogen har brug for meget mere end de 12 timer og nogen har brug for mindre!

Her er der 10 dages forskel på min datter og min venindes søn, og deres søvnbehov har altid været meget forskelligt. 

Her sov thea 2 lure i løbet af dagen indtil hun var lidt over 2 år og blev puttet kl 19 og sov til kl 7. 

Lauge gik helt væk fra at sove i løbet af dagen før han var 2 år, og sov aldrig før kl 20-21 stk hver aften.

Nu er de 5 år og thea har stadig nogen dage brug for en lur, men vi ka så stadig sagtnes putte hende kl 19. Lange sovet aldrig før kl 21. Vh stine

Anmeld

29. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

det er kun ca 11 timer i døgnet, men er det ikke alt for lidt? Burde han ikke have min. 12 timer?

han er to og et halvt år. Vi putter ham kl 20 men han er længe om at falde i søvn. Vi har puteritualer og drossel ned tid osv.  han vågner selv om morgenen, men bliver vækket fra middagsluren.

han har altid været svær at putte. Og vågner stadig flere gange i løbet af natten og skal holdes i hånden og have sut.

han sover hos os, dog i egen seng, som er klodset op, og derfor er en forlængelse af vores seng.

han har før i en periode sovet på eget værelse, men fordi han vågner 4-5 gange i løbet af natten har vi valgt samsovning. Det er bare nemmere for os alle sammen at vi bare skal række armen ud efter sutten, frem for at skulle op af sengen så mange gange i løbet af natten.

Den et til tre årige sover oftest 10-12 timer i døgnet. For at lade barnet forberede sig på søvnen og sengetiden kan det være gavnligt at have en slags soverutine, som altid er den samme, så ved barnet, at når rutinen er færdig, så går man i seng og sover.

Det er passende for barnet og familien, at rutinen varer mellem 15 og 30 minutter. I kan vælge at lege lidt stille et kvarters tid inden, så barnet gearer ned. I kan læse en bog, mens I hører noget rolig musik, og efter det så putter man barnet med sit tæppe eller sit sove-dyr og sover. I denne alder har barnet typisk behov for et par timers søvn midt på dagen

Anmeld

29. oktober 2013

modesty

Anonym skriver:

Det kommer jo an på om han er mærket af det i løbet af dagen. Virker han træt og uoplagt?

Anmeld

29. oktober 2013

Mettefpigen

Hvis han er glad og frisk i løbet af dagen er der ikke noget galt :-) Lukas har siden han var ca 6 måneder sovet 10 timer om natten og 1-3 timer til middag... han sover bare ikke meget ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.