Så blev jeg også lige afvist af knægten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. marts 2008

Joan ( Smallie )

Altså han gider ikke tage brystet til aften mere. Så nu ammer jeg slet ikke mere :(
Det passet med den aften han blev 8 måneder så gad han ikke det mere. Han syntes jo nok han var blevet for stor til at ligge der (C)
Så nu er mine amme puder, suttebrikker, sutteflasker og sutter pakket væk. De bliver ski hurtig store.

Men tøser nu skal jeg lige høre for knægten vil jo ikke tage sutteflaske overhovedet. Men når han spiser drikker han ca. 100ml sødmælk til hver måltid, det vil jo så sige 5 gange om dagen. er det ikke nok??

Krams Joan som er lidt trist over han knægten bliver så stor så hurtig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2008

Loggidut

ja smallie...vores unger vokser jo, og en dag vil de sørme heller ikke holde dig i hånden mere...hvor er det bare skræmmende når de små selv har en mening...lol....

men jeg mener stadig det hedder 750 ml mælk om dagen, men kan du ikke skjule lidt i hans mad?

knus fra sloggi, som faktisk ikke er helt sikker i sin sag!

Anmeld

23. marts 2008

Joan ( Smallie )

jo han får jo grød nogen gange om dagen. så det er nok der omkring vi er.

Anmeld

23. marts 2008

birgittemarie

500 ml. er nok. Det må bare ikke være mere end 750 siger min SP...
Men er det MME, han får eller må han gerne få så meget sødmælk?

Kh Birgitte

Anmeld

23. marts 2008

ivfmarie

Hey Joan...
Tja det er lidt underligt at tænke på at de næste babser han skal hygge sig med bliver din svigerdatters :-o Uhhh skræmmende! 8(

Det hedder 750 ml mælke-produkter dvs det er mælk, ost, youghurt o.lign. Det er pga kalken at denne mængde anbefales. Hvis du er i tvivl om han får nok mælkeprodukter, så kan du jo sørge for at give ham ekstra kalkholdige fødevarer at spise?

Husk at give jerndråber når han ikke får mme (med mindre du giver meget jernberiget grød, og ellers en god og varieret kost)

Marie, der morer sig lidt over at Malte tror han kan ha en paraply i munden!

Anmeld

23. marts 2008

Joan ( Smallie )

Jeg giver ham jern dråber hver dag. Han får 6 dråber, der står de skal have 8 men han får jo grød et par gange om dagen så har sat det til 6 stk sådan ca. Og så får han acd dråver. For han kan ikke tåle d dråber.

Tror i ikke det er godt nok..

Det er jo en krig siden jeg har haft sp. Hun skulle være kommet i onsdags men ringet og hørte ad om ikke vi kunne lave det om til den 10 april i stedet. Sku også fint der er knægten startet i dp. Men så må han jo bare blev hjemme (?)
Krams Joan som altså er rigtig glade for jer tøser

Anmeld

23. marts 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
750 ml. mælk? Min sp og min kostbog siger bare maks. 750 ml. Det gør altså ikke noget hvis det er under dette - men er det under 400 ml. MME, må man give jerndråber. Her drikker hun 400 ml. MME dagligt, men heller ikke mere end det. Hun nægter at tage både MME og sødmælk af kop, og grød er ikke på menuen for tiden...

Men altså så vidt jeg har hørt, er 750 ml maks, og ikke noget man absolut skal... Men igen - sp´er siger så meget forskelligt. Holder mig nu til det min sp siger til mig:)

:)Pernille

Anmeld

24. marts 2008

Tikki

Hej - ja sp´er siger meget forskelligt :)
Min sagde f.eks, at jeg ikke behøver give jerndråber, selvom lillepigen kun får 200 ml mme dagligt, fordi hun spiser så meget andet mad, hvor der er jern i (leverpostej, grønne grøntsager, korn og kød). Mælk vil hun ikke have, så hun får smør og smørreost og vand......ja, og så sine d-dråber. Da hun er godt i stand behøver jeg ikke tilbyde sødmælk, så jeg prøver med minimælk - det er ligesom om hun bedre kan lide det.

Tror ikke du skal gå så højt op i mængden, så længe han kan spise andet mad også og mælken ikke tager pladsen for det.

Kram
Jeanette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.