(februar) Hjælp hvad skal vi gøre.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

398 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. juli 2009

nilletøz

Mig og kæresten har i de sidste par uger, været oppe og skændes flere gange, i går gik det så galt igen, denne gang så slemt at han gik, og vi råbe og skreg af hinanden (heldigvis sov Lukas)

Hele problemet ligger i at han har svært ved at forstå jeg ikke har lyst til sex, og synes det lyder underligt at sexlysten ikke er kommet tilbage nu hvor Lukas er blevet 5 mdr. jeg har sagt at det er normalt at kvinden ikke har den samme eller ingen sexlyst efter man har født.
Nogen gange føler jeg mig presset, fordi han bliver ved med at spørger om jeg har lyst..
Han har sagt flere gange, at han føler jeg bare holder ham hen, men det gør jeg virkelig ikke, jeg har virkelig ingen lyst. Men synes selv det er trælst at jeg ingen lyst har, da jeg er bange at det bliver for meget for ham at vente….

Efter at Lukas er kommet til verden er han også blevet mere jaloux, og han "overvågner" jeg har fundet en gammel skole ven på FB og der har han sagt at han synes at jeg er hemmelighedsfuld når jeg skriver med ham, men det synes jeg ikke jeg er...

Han siger han er bange for at miste mig, til fordel for en anden, men nu er det lige sådan at jeg ikke interesseret i en anden, jeg har jo valgt at lave sammen med ham og vores søn..

Hvad skal jeg gøre for at min kæreste forstår mig, er der nogen steder på nettet han læse om kvinders sexlyst efter hun har født…

Han har været ærlig overfor mig også sagt han meget gerne vil have noget professionelt hjælp til at tackle sin jaloux, men hvor går man hen, hvem kan hjælpe i sådan en situation??

Håber i kan hjælpe mig…

Knus Nilletøz- der er så ked af det indeni:O(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

MoarViborg

Åhh hvor lyder det da hårdt for jer! Der er mange kvinder der mister lysten til sex i en periode efter fødslen; fandt dette på netdoktor:

" Hvornår kommer sexlysten tilbage efter fødslen?

Det er ganske normalt og almindeligt, hvis kvindens lyst og trang til sex er svag lige efter fødslen. Det skyldes først og fremmest træthed, så sex - som for kvinden kræver overskud – kommer automatisk i anden række. Hvis fødslen tilmed har været vanskelig, er der måske også en ubevidst angst for ny graviditet.

Den nære kontakt, der skabes mellem mor og barn, er ofte nok til at opfylde kvindens behov for følelser og berøring. Det er derimod almindeligt, at mandens sexlyst holder sig på samme niveau som før fødslen. Han føler måske endda, at han længe har været tilbageholdende og tålmodig, mens barnet lå i maven på moderen. Men nu skulle der jo ikke være nogen hindring!

Denne forskel i lyst og trang kræver opmærksomhed hos begge parter. Det er en god idé at snakke om det åbent og ærligt og at respktere hinanden for det. En dag bliver alt jo godt igen, selv om det måske kræver tålmodighed.

Det kan vare mange måneder før sex igen er som før fødslen. Den tid kan være svær for jer begge to. Men hvis I hele tiden sætter ord på, hjælper det. At være tre – eller flere – i en familie giver nye perspektiver og nye mål. Lysten til sex skal imidlertid nok komme igen, det er sikkert og vist."

Du kan læse hele artiklen her:

http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/fakta/sexfoedsel.htm

Synes I skal læse det her sammen! Og så må du prøve at få ham til at forstå at du jo ikke får lysten tilbage af at han presser dig! Måske skubber det jer bare endnu længere fra hinanden!

Måske kunne det være en ide at I tager en aften hvor I får Lukas passet, og hvor det kun skal handle om jer to! Så kan I snakke tingene igennem, og tale om de forventninger I har til hinanden som partnere, nu hvor I er blevet forældre! Det er jo en absolut ny situation!
Håber virkelig I finder ud af det!

Stort knus herfra

Anmeld

25. juli 2009

nilletøz

Trineviborg skriver:

Åhh hvor lyder det da hårdt for jer! Der er mange kvinder der mister lysten til sex i en periode efter fødslen; fandt dette på netdoktor:

" Hvornår kommer sexlysten tilbage efter fødslen?

Det er ganske normalt og almindeligt, hvis kvindens lyst og trang til sex er svag lige efter fødslen. Det skyldes først og fremmest træthed, så sex - som for kvinden kræver overskud – kommer automatisk i anden række. Hvis fødslen tilmed har været vanskelig, er der måske også en ubevidst angst for ny graviditet.

Den nære kontakt, der skabes mellem mor og barn, er ofte nok til at opfylde kvindens behov for følelser og berøring. Det er derimod almindeligt, at mandens sexlyst holder sig på samme niveau som før fødslen. Han føler måske endda, at han længe har været tilbageholdende og tålmodig, mens barnet lå i maven på moderen. Men nu skulle der jo ikke være nogen hindring!

Denne forskel i lyst og trang kræver opmærksomhed hos begge parter. Det er en god idé at snakke om det åbent og ærligt og at respktere hinanden for det. En dag bliver alt jo godt igen, selv om det måske kræver tålmodighed.

Det kan vare mange måneder før sex igen er som før fødslen. Den tid kan være svær for jer begge to. Men hvis I hele tiden sætter ord på, hjælper det. At være tre – eller flere – i en familie giver nye perspektiver og nye mål. Lysten til sex skal imidlertid nok komme igen, det er sikkert og vist."

Du kan læse hele artiklen her:

http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/fakta/sexfoedsel.htm

Synes I skal læse det her sammen! Og så må du prøve at få ham til at forstå at du jo ikke får lysten tilbage af at han presser dig! Måske skubber det jer bare endnu længere fra hinanden!

Måske kunne det være en ide at I tager en aften hvor I får Lukas passet, og hvor det kun skal handle om jer to! Så kan I snakke tingene igennem, og tale om de forventninger I har til hinanden som partnere, nu hvor I er blevet forældre! Det er jo en absolut ny situation!
Håber virkelig I finder ud af det!

Stort knus herfra

Hejsa...

Ja tro mig det er sku hårdt, vi prøver virkelig på at redde vores forhold..
Og jeg er åbenbart en af de kvinder der mister lysten til sex..

Tak for linket, har lige siddet og skimmet det igennem, og får lige kæresten til at læse det..

Det kunne måske være vi skulle snakke med min mor, om hun havde lyst til at passe Lukas, så vi kunne få en dag for os selv... Men det må lige vente for vi står og skal til at flytte, og Lukas er ved at få tænder, så han hænger hele tiden på mig (moar er den bedste når man er ked)

Men jeg takker mange mange gange for dit svar..

Kæmpe knus til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.