køn ved nakkefoldsskanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2013

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Sandra Norit skriver:

De medicinske scanninger er KUN til medicinsk brug og der må de faktisk ikke fortælle køn, fordi det er spild af deres tid de kunne bruge på andre og fordi nogle vælger faktisk, at tage til Sverige for at få fortaget en abort hvis det ikke er det ønskede køn.. og så er det er jo også MEGET sjældent de overhovedet kan se noget der

Men der er nogen der er søde, at gøre det ved misdannelsescanningen alligevel hvis man spørger
Jeg bestilte en kønscanning så vidste godt kønnet før md'en men spurgte alligevel for ville se hendes reaktion og hun blev faktisk lidt sur og måtte forklare, at hun hellere ville bruge mere tid på at gennemgå barnet end, at bruge tiden på at lede efter køn og DET kan jeg godt forstå!

Ved mine 2 drenge spurgte jeg også først ved misdannelses skanningen.

Spurgte om at hvis nu den lille bebs, giver et hint om det er en prins eller prinsesse, må du meget gerne fortælle det videre.

Og der har de altid været venlige.

Men så vidt jeg kan forstå, kan man få abort fortaget i sverige indtil 18 uge. burde man så ikke først kunne få køns skanning derefter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

twinny

Ravnholt skriver:

Niks... det var nakkefoldskanningen.

Jeg skal nemlig til den på torsdag, og min svigermor, skal med.
Hun mente bestemt at det kunne man sagens få at vide fordi, det havde en anden i hendes familie fået af vide.

Ved de 2 drenge jeg har i forvejen, fik vi først det af vide ved misdannelses skanningen, og havde slet ikke overvejet og spørge ved nakkefoldsskanningen.

Nu ved jeg ikke hvilke hospital du er tilknyttet. Men på Herlev er der nogen der er blevet uddannet i at se det til nf. 

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym101

Ravnholt skriver:

Ved mine 2 drenge spurgte jeg også først ved misdannelses skanningen.

Spurgte om at hvis nu den lille bebs, giver et hint om det er en prins eller prinsesse, må du meget gerne fortælle det videre.

Og der har de altid været venlige.

Men så vidt jeg kan forstå, kan man få abort fortaget i sverige indtil 18 uge. burde man så ikke først kunne få køns skanning derefter?

Jeg har heller ikke sagt at ingen vil sige det, men kan godt forstå hvis de ikke vil og hellere vil bruge tiden på andet

Jo men nogen kommer tidligt til misdannelsescanning, men taler også om nakkefolscanningen som hun spørger til
Nogen scanningsklinikker vil heller ikke scanne før 18+ pga. det med at få foretaget en abort

Anmeld

28. oktober 2013

Christina74

Nu ved jeg ikke hvilke hospital du er tilknyttet. Men på Herlev er der nogen der er blevet uddannet i at se det til nf. 

Vi hører til Herlev og spurte ved nakkefold skanningen hendes svar var bare den snupper vi vil næste skanning ( misdannelses skanningen som er i dag)

Men da jeg var 14+1 betalte vi os til en kønsskanning i Hvidovre, og det er blevet bekræftet 2 gange hos lille kbh i kbh ved drop in skanninger efter følgende at det er en lillebror.

Anmeld

28. oktober 2013

twinny

Christina74 skriver:

Vi hører til Herlev og spurte ved nakkefold skanningen hendes svar var bare den snupper vi vil næste skanning ( misdannelses skanningen som er i dag)

Men da jeg var 14+1 betalte vi os til en kønsskanning i Hvidovre, og det er blevet bekræftet 2 gange hos lille kbh i kbh ved drop in skanninger efter følgende at det er en lillebror.

Okay?  Men hende der sagde køn til mig ved nf sagde nogen af dem var uddannet til det ikke alle.  

Anmeld

28. oktober 2013

Christina74

twinny skriver:

Okay?  Men hende der sagde køn til mig ved nf sagde nogen af dem var uddannet til det ikke alle.  

Ja men helt sikkert ikke alle, men i dag til MD ville de gerne se at det stadig er en dreng.

Anmeld

28. oktober 2013

baby012

Var 13 +3 med min søn, og der sagde hun at hun var sikker på at det var en dreng.. Det var rigtigt  

min datter det samme. 

Anmeld

28. oktober 2013

modesty

Sandra Norit skriver:

Nogen scanningsklinikker vil heller ikke scanne før 18+ pga. det med at få foretaget en abort

Hvorfor laver du  på den? Det er da superfint at de tager et etisk ansvar og undgår at der bliver foretaget kønsspecifikke aborter pga info de har givet på deres klinik.

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym101

Hvorfor laver du  på den? Det er da superfint at de tager et etisk ansvar og undgår at der bliver foretaget kønsspecifikke aborter pga info de har givet på deres klinik.

Det var skam også en fejl, jeg er intet ondskabsfuldt menneske 

Anmeld

28. oktober 2013

twinny

Christina74 skriver:

Ja men helt sikkert ikke alle, men i dag til MD ville de gerne se at det stadig er en dreng.

Nej men jeg skrev også nogen af dem er uddannet i det. Så man kan jo godt spørger. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.