Hvordan veninder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

505 visninger
2 svar
2 synes godt om
27. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ja jeg står i den situation at jeg faktisk aldrig rigtig har haft veninder før...

har haft nogle af dem der kun bugte mig når ingen andre gad dem og så dem der udnyttede min godmodighed og bragte mig ret langt ud for at kunne hjælpe dem i land...

men sådan rigtige veninder har jeg aldrig haft...

før nu...

tror jeg da...

det er jo svært når jeg ikke rigtig har prøvet det før...

så hjælp mig hvordan gør man det her?

Jeg er 30, går ikke i byen, har en søn på 2 og en kæreste der er syg så han ikke kan være alene med sønnen...

de 2 kvinder det drejer sig om har begge arbejde i hverdagene og den ene har mand og den anden er single, begge er mødre med børn lige omkring samme alder som vores søn.

jeg har det svært ved at de også er veninder uden mig... men det hænger jo nok sammen med min historik med veninder så er det svært at stole på de rent faktisk også gider mig selvom de er sammen alene...

kom frisk med gode råd.. er fuldkommen på bar bund hvad det her angår... meget underlig følelse da jeg ellers plejer at have mindst et svar på nærmest alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Wampires skriver:

ja jeg står i den situation at jeg faktisk aldrig rigtig har haft veninder før...

har haft nogle af dem der kun bugte mig når ingen andre gad dem og så dem der udnyttede min godmodighed og bragte mig ret langt ud for at kunne hjælpe dem i land...

men sådan rigtige veninder har jeg aldrig haft...

før nu...

tror jeg da...

det er jo svært når jeg ikke rigtig har prøvet det før...

så hjælp mig hvordan gør man det her?

Jeg er 30, går ikke i byen, har en søn på 2 og en kæreste der er syg så han ikke kan være alene med sønnen...

de 2 kvinder det drejer sig om har begge arbejde i hverdagene og den ene har mand og den anden er single, begge er mødre med børn lige omkring samme alder som vores søn.

jeg har det svært ved at de også er veninder uden mig... men det hænger jo nok sammen med min historik med veninder så er det svært at stole på de rent faktisk også gider mig selvom de er sammen alene...

kom frisk med gode råd.. er fuldkommen på bar bund hvad det her angår... meget underlig følelse da jeg ellers plejer at have mindst et svar på nærmest alt

Hm, jeg er lidt i tvivl om, hvad du søger råd til - at turde tro på, de er dine veninder, eller at opbygge et solidt venindeforhold til dem? 

Min erfaring er, at venskaber bygges op over tid, og at man selv kan sætte lidt skub i udviklingen ved at invitere og tage initiativ til at ses - dog alt med måde, så det ikke bliver for "desperat". Send en SMS engang imellem - bare fordi, du lige har noget sjovt at fortælle - og fordel det for guds skyld ligeligt, så det ikke fremstår, som om du prøver at skille dem ad. 

Jeg ser absolut intet problem i at være tre eller fem eller syv veninder, der ses på kryds og tværs. 

Anmeld

27. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mor og meget mere skriver:

Hm, jeg er lidt i tvivl om, hvad du søger råd til - at turde tro på, de er dine veninder, eller at opbygge et solidt venindeforhold til dem? 

Min erfaring er, at venskaber bygges op over tid, og at man selv kan sætte lidt skub i udviklingen ved at invitere og tage initiativ til at ses - dog alt med måde, så det ikke bliver for "desperat". Send en SMS engang imellem - bare fordi, du lige har noget sjovt at fortælle - og fordel det for guds skyld ligeligt, så det ikke fremstår, som om du prøver at skille dem ad. 

Jeg ser absolut intet problem i at være tre eller fem eller syv veninder, der ses på kryds og tværs. 

bare generelt råd omkring at være veninder på den gode måde

Skal også lære at fordele både positive og negative ting så det ikke kun er problemerne jeg snakker om selvom der lige nu er flest af dem for tiden...

Det er nok det der er sværest at stole på de også er der når jeg har brug for dem og "glemme" mine problemer lidt og huske at de også kan have ting de ønsker at snakke om...

hehe som sagt tror mest det er et problem for mig fordi jeg ikke har prøvet før at de så stadig gad mig når de havde hinanden... og har desværre også oplevet lidt for mange gange at blive stukket i ryggen af veninder der kendte hinanden så jeg blev frosset helt ud med alle mulige rygter spredt for alle vinde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.