Gravid og under uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. oktober 2013

Sandratoft

Hej med jer  

Jeg har netop her igår fundet ud af at jeg muligvis er gravid. Er gået 9 dage over tiden og har to positive tests. 

"Problemet" er dog at det ikke var en planlagt graviditet. Mig og min kæreste har talt lidt om det, og vi vil selvfølgelig gerne beholde barnet da vi har haft den holdning at "sker det, så sker det". Troede bare ikke det ville ske allerede nu, troede faktisk ikke det ville ske overhovedet, da jeg troede jeg ikke var i stand til at få børn. 

Jeg læser til tandlæge på 3. semester, og så vidt jeg kan regne med frem til, får jeg termin 29 juni, altså liiige efter eksamenerne på 4. semester. 

Jeg har en forhåbning om at jeg kan fortsætte på 5. semester efter sommerferien, og kan få min kæreste til at tage noget barselsorlov der, men har slet ingen ide om reglerne, og om det overhovedet er muligt. 

Derudover tager jeg sertralin 50 mg om dagen, og skal have snakket med lægen om en hurtig udtrapning. Det gør mig også en smule urolig. 

Der er mange tanker, og glæden er blandet godt op med bekymringer. Er der nogen derude der har et godt råd eller har været i lignende situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

Rockertand

Sandratoft skriver:

Hej med jer  

Jeg har netop her igår fundet ud af at jeg muligvis er gravid. Er gået 9 dage over tiden og har to positive tests. 

"Problemet" er dog at det ikke var en planlagt graviditet. Mig og min kæreste har talt lidt om det, og vi vil selvfølgelig gerne beholde barnet da vi har haft den holdning at "sker det, så sker det". Troede bare ikke det ville ske allerede nu, troede faktisk ikke det ville ske overhovedet, da jeg troede jeg ikke var i stand til at få børn. 

Jeg læser til tandlæge på 3. semester, og så vidt jeg kan regne med frem til, får jeg termin 29 juni, altså liiige efter eksamenerne på 4. semester. 

Jeg har en forhåbning om at jeg kan fortsætte på 5. semester efter sommerferien, og kan få min kæreste til at tage noget barselsorlov der, men har slet ingen ide om reglerne, og om det overhovedet er muligt. 

Derudover tager jeg sertralin 50 mg om dagen, og skal have snakket med lægen om en hurtig udtrapning. Det gør mig også en smule urolig. 

Der er mange tanker, og glæden er blandet godt op med bekymringer. Er der nogen derude der har et godt råd eller har været i lignende situation?

Tillykke.

Jeg mener bestemt ikke, at det er realistisk at fortsætte studiet lige efter sommerferien - dit barn har brug for dig, og du får helt andre prioriteter i det øjeblik du oplever det største i dit liv.
Når du bliver mor, er det ikke længere dig, der bestemmer, så har du en ny, meget humørsyg chef, og du kommer til at tilpasse dig nye regler hele tiden.

Anmeld

27. oktober 2013

Muffinmor

Jeg fik min søn under uddannelse. var igang med 5 semester da han ankom og jeg har ikke holdt barsel. MEN jeg læste (er færdig nu) psykologi og der ligger undervisningen på ca. 4-6 timer om ugen. Jeg mødte op til de timer hvor faderen kunne passe ellers blev jeg hjemme med min baby. også læste jeg bare hjemmefra. Havde ham hjemme i 1-1/2 år så det var ikke fordi han kom tidligt i vuggestue. Man kan sagtens studerer med en baby på armen, det kræver bare rigtig meget selvdiciplin, og lidt held til at man får en nem baby. Men studier er langt fra ens, og jeg var heldig da psykologi er rigtig meget selvstudie. 

Vil så sige at det var planen at han skulle i vuggestue så tidligt han kunne, de ca 6-7 måneder. Men da vi fik brevet om, at han havde fået en plads græd jeg som pisket, indtil min kære mand sagde at vi måtte finde en anden løsning. Så vi takkede nej til pladsen og han kom så først i vuggestue 1 år senere. Ens prioriteringer ændrer sig utrolig meget når man står med en baby. Så de planer man laver nu, kan sagtens blive vendt på hovedet når først baby kommer ud.

Held og lykke og tillykke med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.