Dagplejemødre - er i lykkelige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. oktober 2013

Kakao

Ja- er i lykkelige.. Jeg har en drøm om at blive dagplejemor nemlig. Godt nok er jeg netop blevet færdiguddannet som lærer, og er startet i job, men den der tanke om at jeg ville blive mere glad af et arbejde som dagplejemor - den vokser og vokser i mig.. Jo også fordi jeg ikke trives i mit job som lærer.. Jo jeg har gode dage og gode lektioner.. Men allerede på dag nr 3 tudede jeg, og jeg stresser konstant over forberedelsen:/ alle dem jeg kender, som er lærere de tuder med jævne mellemrum over Jobbet.. Og stort set alle siger at de første tre år er ren overlevelse. det er jeg bare slet ikke gearet til med to små børn lige nu!! 

Så dagplejemødre.. Hvordan oplevede i de første år som dagplejer?? Var det også ren overlevelse, eller fandt i ro og glæde vearbejdet, som jeg drømmer om?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2013

Kakao

op!

Anmeld

26. oktober 2013

chatarina

Jeg har en privat dagpleje.. Jeg elsker det det er et fantastisk arbejde!

Anmeld

26. oktober 2013

Kakao

chatarina skriver:

Jeg har en privat dagpleje.. Jeg elsker det det er et fantastisk arbejde!

Skønt at høre!! Var det svært i starten, eller har du elsket det fra starten af? 

Anmeld

26. oktober 2013

chatarina

Jeg har altid elsket det, det eneste er at man kan have lange dage så tandlæge tider mm skal ligges uden for åbningstid. Min mand er startet op med mig så vi har en stordagpleje. Vi er sååååååå glad for det.

Anmeld

26. oktober 2013

Kakao

Jeg har altid elsket det, det eneste er at man kan have lange dage så tandlæge tider mm skal ligges uden for åbningstid. Min mand er startet op med mig så vi har en stordagpleje. Vi er sååååååå glad for det.

Hvor er det dejligt at høre!!

Anmeld

26. oktober 2013

Fuglemor

I dag elsker jeg mit job, men den første tid vat hård. At skulle skaffe børn, have en økonomi der ikke hang sammen og presset for hvor længe det ville være sådan.

Anmeld

18. november 2013

stjernen

jeg har været daplejer i Viborg kommune siden sommerne 2009 og i sep i år startede jeg op som privat dagplejer.. Er super glad for det og elsker mit job

Anmeld

18. november 2013

LilleLene

stjernen skriver:

jeg har været daplejer i Viborg kommune siden sommerne 2009 og i sep i år startede jeg op som privat dagplejer.. Er super glad for det og elsker mit job

Hvad tjente du på kommunal, hvis jeg må have lov at spørger

Anmeld

18. november 2013

stjernen

Jeg fik omkring 21000 før skat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.