sagen er den jeg jo har leverbetinget graviditetskløe, og endte i den uheldige situation, at pillerne stoppede med at virke og efter 1 månedes kamp med at få levetalene til at falde, faldt de endelig til 16, hvor de dog gerne skulle være under 10, men da jeg så kom til bp ugen efter blev resultatet at ursofalk var holdt med at virke og mine levertal derfor igen var steget til 46, blev derfor sat op i højeste dosis man må få, og fik at vide jeg skulle til scanning + have bp hver uge, for at være sikker på det virkede, og i såfald det gjorde ikke endte med at de steg igen, og scanning for at være sikre på de 2 små ikke blev mærket af den høje dosis.... MEN fik i dag en anden læge, selvom jeg var blevet lovet jeg vile have den samme grundet alle de gener jeg har haft i de 2 andre graviditer, denne læge mener dog ikke det er noget at være nervøs for, da han mener det bare er mig der har glemt piller, og derfor før skulle til scanning igen en uge før uge 38, hvor jeg jo burde blive sat igang, og bodprøver behøvede han bestemt ikke hver uge, så det blev ændret til hver 14 dag. prøvede pænt at forklare ham jeg ikke havde glemt mine piller, først og fremmest fordi ejg ikke kan holde ud af være i min egen krop pga. kløe der ikke vil gå væk, og også fordi jeg vidste hvor vigtigt det var at jeg tog dem, og forklarede jeg faktisk var MEGET utryg ved at der skulle gå så længe uden nogen form for vished om hvordan pillerne virkede.... men var han ligeglad med for det var ham der satte reglerne....
spurgte så ind til hvornår jeg ville få svar på hvornår jeg ville blive sat igang, og der mente han ikke det var nødvendigt før ihvertfald 38+, dvs. jeg er fanget i en krop der klør så meget jeg har kradsmærker over alt, levertal der ikke vil falde, konstant hovedpine og en uvished om hvordan de små har det, indtil da.... og det er i betraktning af 2 børn på henholdvis og 16 og 24% for små børn....
bliver så bitter, sur, utryg og ked af den behandling jeg har fået. for det første føler jeg slet ikke lægen passer på de 2 små, men føler heller ikke han har i sinde at passe på at der ikke sker mig noget.
kan man godt forlange bp hver uge, eller hvordan er det??? for bliver mine levertal ved med at stige, bliver det i værste fald både farligt for de små og jeg selv, og vil jeg jo på ingen måde mene er meningen ved at være gravid, at man skal sætte sig selv i fare fordi en læge ikke tager en seriøs..
Anmeld