Graviditetskontrol ved sygeplejerske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. oktober 2013

Papillon

Jeg er førstegangsgravid, så I kommer nok til at høre en masse fra mig og min uendelige spørgen

Jeg har taget kontakt til lægen, har tid til kontrol ved sygeplejerske uge 6+3 og hos lægen 8+3. Nu er mit spørgsmål så bare, hvad skal jeg hos sygeplejersken? Jeg glemte at spørge, da jeg talte med hende.

Det ville bare være rart, hvis nogen kan give mig en idé om, hvad jeg kan vente mig ved første kontrol!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2013

DianaRJS

Charliepar skriver:

Jeg er førstegangsgravid, så I kommer nok til at høre en masse fra mig og min uendelige spørgen

Jeg har taget kontakt til lægen, har tid til kontrol ved sygeplejerske uge 6+3 og hos lægen 8+3. Nu er mit spørgsmål så bare, hvad skal jeg hos sygeplejersken? Jeg glemte at spørge, da jeg talte med hende.

Det ville bare være rart, hvis nogen kan give mig en idé om, hvad jeg kan vente mig ved første kontrol!

det vil formegentlig være blodprøver, blodtryk vægt og sådan du skal ved sygeplejersken hvor jeg kunne forstille mig du ved lægen vil få underlivsundersøgelse, og evt. vandrejournal, dog ved jeg ikke om den kan blive lavet af sygeplejersken....

Anmeld

25. oktober 2013

Papillon

DianaRJS skriver:

det vil formegentlig være blodprøver, blodtryk vægt og sådan du skal ved sygeplejersken hvor jeg kunne forstille mig du ved lægen vil få underlivsundersøgelse, og evt. vandrejournal, dog ved jeg ikke om den kan blive lavet af sygeplejersken....

Det lyder meget rimeligt

Vil lægen normalt foretage det hele? Tænker, at det måske er klinikkens måde at uddele opgaverne, så ikke alt hænger på lægen, der vist er rimelig travl.

Anmeld

25. oktober 2013

DianaRJS

Charliepar skriver:

Det lyder meget rimeligt

Vil lægen normalt foretage det hele? Tænker, at det måske er klinikkens måde at uddele opgaverne, så ikke alt hænger på lægen, der vist er rimelig travl.

altså nu kan ejg jo kun svare på hvordan det er her ;P

men her er det lægen der laver vandrejournal + underlivsundersøgelse, derefter er det faktisk mere eller mine kun sygeplejersken man er inde ved til de andre kontroller, her gør de det på den måde da de også er meget presset med tiden

Anmeld

26. oktober 2013

Clisolka

Charliepar skriver:

Altså det eneste sygeplejersken gjorde ved mine besøg var at teste en urinprøve, så svaret var klar til jeg skulle ind til lægen bagefter 

Anmeld

26. oktober 2013

LMX

Her er det lægen der laver alle undersøgelser. Der er slet ingen sygeplejerske inde over.

Hos min læge får man ikke lavet GU. Det var kun i "gamle" dage 

I uge 10 ca fik jeg lavet vandrejournal og fik taget alle blodprøverne. (der er mange) 

Anmeld

26. oktober 2013

Manna

Da jeg var gravid første gang, var det lægen, der gjorde det hele.
Han sprang over GU, da det ikke var så længe siden jeg havde fået taget celleprøve.
Tillykke, jeg håber graviditeten bliver en dejlig oplevelse.
Det gjorde det for mig
Og bare spørg - det er det, vi er her for

Anmeld

26. oktober 2013

ano14316

Charliepar skriver:

Måske tager de en graviditetstest oh opretter din journal...

Anmeld

26. oktober 2013

Trekløver(:

Charliepar skriver:

Jeg var også først inde hos sygeplejersken, og der tog hun en g test og så fik jeg nogle graviditets blade med hjem Det tog 10 min. Hos lægen er det nok vandrejournal, blodtryk, vægt og måske underligsundersøgelse. Det er ikke alle læger der gør det, min gjorde ikke.

Anmeld

27. oktober 2013

Papillon

Hm, ja der er lidt forskellige muligheder, kan jeg se Det bliver spændende at se, hvad der kommer til at ske - håber det er mere end bare en urinprøve!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.