Nu tilknyttet psykiatrisk afdeling :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.842 visninger
16 svar
9 synes godt om
25. oktober 2013

Happiness

Ja, det er hvad jeg er blevet idag Men det er den eneste vej lige pt.

Jeg er gået ned. Er gravid i uge 22 og er bare i et sort hul. Jeg er gået til psykolog i 1½ måneds tid. Og det hjælper bare ikke. Tværtimod faktisk! hver gang jeg har været hos hende er jeg dybere nede igen.

Hun fik gravet en masse op, og så holdte vi for dagen. Næste gang vi mødtes kunne hun ikke huske hvad vi snakkede om, så vi tog lige møllen igen, og guess what," Nå tiden er gået, vi ses i næste uge"...

Jeg var til jordemoder idag og jeg brød sammen og fortalte om forløbet. Hun var fuldstændig chokeret og siger at man slet ikke anbefaler at gå i terapi på den måde når det er med gravide. Og slet ikke graver noget op,for bagefter at sende én hjem. Så hun bedte mig om at stoppe hos psykologen med det samme!

Hun syntes jeg skal fuldtidssygemeldes, men vi blev eniuge om at jeg fortsætter min deltidssygemelding lidt endnu.

Efter snak med over jordemoderen og en overlæge blev jeg tilknyttet psykiatrien i Hillerød. Og venter nu bare på at få en tid hos dem. der er en maks 14 dage når man er gravid, så det er heldigvis overskueligt.

Og jeg kan bare ringe hvis jeg får det værre i mellemtiden, så kan jeg blive indlagt til aflastning. Jeg vil højst sansynligt blive sat på citalopram igen, men JM mener at det er bedre, da det kan være skadeligt at jeg går og har det sådsan her.

Jeg har fået endnu en tid til JM om 3 uger, og en lægesamtale på Hillerød om 4 uger. Derudover vil jeg højst sansynligt blive fuldt sygemeldt i start december (4 uger før barsel), og vil herefter skulle til noget fødselsforberedelse med tidlig indsats gruppen og ugentligt samtaler med lægen.

Puhh det blev en lang smørre, men rart at få det hele på skrift. Men nøj hvor jeg føler det er et kæmpe nederlag Men bliver nød til det her for min søn og kommende barns skyld!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2013

Frk. Himmelblå

Sejt, at der nu kommer lidt skred i det!

Hvor er det godt gået, - den slags er ikke til at spøge med, og der skal tages hånd om det. - Godt, du lever op til dit ansvar og passer på barn og baby i maven. 

Jeg synes, du skal føle dig lettet og sej. Ikke ked af det.

Anmeld

25. oktober 2013

Happiness

Frk. Himmelblå skriver:

Sejt, at der nu kommer lidt skred i det!

Hvor er det godt gået, - den slags er ikke til at spøge med, og der skal tages hånd om det. - Godt, du lever op til dit ansvar og passer på barn og baby i maven. 

Jeg synes, du skal føle dig lettet og sej. Ikke ked af det.

Tak. Er nu også glad for der bliver gjort noget. Har længe klaget over min psykolog, men min læge mente at jeg skulle give det noget tid.

Så er glad for jordemoderen lyttede og tog over på sagen.

Anmeld

26. oktober 2013

Nessie

Kæmpe store kram til dig.

Sikke en skovl til en psykolog 

Godt at du har en handlekraftig jm, så du kunne få den rigtige behandling i stedet for.

Jeg er ked af at høre at du har eet så hårdt, og håber virkelig at det kommer til at gå fremad nu

Anmeld

27. oktober 2013

Happiness

Nessie skriver:

Kæmpe store kram til dig.

Sikke en skovl til en psykolog 

Godt at du har en handlekraftig jm, så du kunne få den rigtige behandling i stedet for.

Jeg er ked af at høre at du har eet så hårdt, og håber virkelig at det kommer til at gå fremad nu

Tak.

Det er lidt rart at have fået det lidt på afstand. Tænker at det kun kan gå fremad nu.

Nu afventer jeg bare opkaldet fra Hillerød, så jeg ved hvornår jeg skal derop. 

Går det godt med familien på 4? Kunne forestille mig der er noget at se til

Anmeld

27. oktober 2013

Kay

sender en stor kramme krammer og er glad på dine vejne for at der sker noget  

Anmeld

29. oktober 2013

Stjernestøv

Hej Camilla, 

bliver trist af at læse du har det så skidt, håber puslespillet bliver samlet rigtigt inden lillesøster ankommer. 

Anmeld

29. oktober 2013

Happiness

Stjernestøv skriver:

Hej Camilla, 

bliver trist af at læse du har det så skidt, håber puslespillet bliver samlet rigtigt inden lillesøster ankommer. 

Tak. Det tror jeg på, så tænker at det er vejen frem

Føler mig ihvertfald i trykke hænder nu, og har nogle super kollegaer som støtter op omkring det. På trods af at jeg ikk har kendt dem længere, så det er guld værd!

Der er jo dage hvor jeg ikke hænger så godt sammen, men heldigvis er der dage hvor jeg synes jeg har det godt. Men rart at det er tilladt at have det skidt.

Det gør at jeg kan være der mere for min søn, og bruge al min energi på ham. Han er trods alt det vigtigste.

Og så bliver jeg nysgerrig, kender jeg dig? 

Anmeld

29. oktober 2013

Stjernestøv

Ja ens børn er det vigtigste - så kan godt forstå du vil gøre alt for Lukas. Og ja du kender mig nok  

God vind fremover. 

Anmeld

29. oktober 2013

Babydrøm

Happiness skriver:

Ja, det er hvad jeg er blevet idag Men det er den eneste vej lige pt.

Jeg er gået ned. Er gravid i uge 22 og er bare i et sort hul. Jeg er gået til psykolog i 1½ måneds tid. Og det hjælper bare ikke. Tværtimod faktisk! hver gang jeg har været hos hende er jeg dybere nede igen.

Hun fik gravet en masse op, og så holdte vi for dagen. Næste gang vi mødtes kunne hun ikke huske hvad vi snakkede om, så vi tog lige møllen igen, og guess what," Nå tiden er gået, vi ses i næste uge"...

Jeg var til jordemoder idag og jeg brød sammen og fortalte om forløbet. Hun var fuldstændig chokeret og siger at man slet ikke anbefaler at gå i terapi på den måde når det er med gravide. Og slet ikke graver noget op,for bagefter at sende én hjem. Så hun bedte mig om at stoppe hos psykologen med det samme!

Hun syntes jeg skal fuldtidssygemeldes, men vi blev eniuge om at jeg fortsætter min deltidssygemelding lidt endnu.

Efter snak med over jordemoderen og en overlæge blev jeg tilknyttet psykiatrien i Hillerød. Og venter nu bare på at få en tid hos dem. der er en maks 14 dage når man er gravid, så det er heldigvis overskueligt.

Og jeg kan bare ringe hvis jeg får det værre i mellemtiden, så kan jeg blive indlagt til aflastning. Jeg vil højst sansynligt blive sat på citalopram igen, men JM mener at det er bedre, da det kan være skadeligt at jeg går og har det sådsan her.

Jeg har fået endnu en tid til JM om 3 uger, og en lægesamtale på Hillerød om 4 uger. Derudover vil jeg højst sansynligt blive fuldt sygemeldt i start december (4 uger før barsel), og vil herefter skulle til noget fødselsforberedelse med tidlig indsats gruppen og ugentligt samtaler med lægen.

Puhh det blev en lang smørre, men rart at få det hele på skrift. Men nøj hvor jeg føler det er et kæmpe nederlag Men bliver nød til det her for min søn og kommende barns skyld!

Jeg synes det er sejt gjort, og godt at du gjorde det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.