beregning af termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

268 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. oktober 2013

Anonym trådstarter

jeg har lige en masse spørgsmål, som jeg håber I kan svare på her inde. Hvis man tester positiv på en gt men havde mens for 2 dage siden, hvordan beregner man så sin termin? hvis jeg ikke kan beregne det kan lægen så se det på en gt eller blodprøven? eller skal jeg vente helt til scanningen? og hvor hurtigt går det med at få tid til scanning når man ikke aner hvor langt man er henne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2013

CroQuis

Hmm, så må det jo være fra forrige mens?

Lægen kan ikke se det ved test eller blodprøve.. Der skal du have en tidlig/terminsscanning, så de kan fastlægge hvor langt du er...

Tror der er forskel på hvor lang ventetid der er de forskellige steder, men ellers kan den jo købes på en privatklinik, hvis du ikke kan vente 

Anmeld

25. oktober 2013

LMX

Anonym skriver:

jeg har lige en masse spørgsmål, som jeg håber I kan svare på her inde. Hvis man tester positiv på en gt men havde mens for 2 dage siden, hvordan beregner man så sin termin? hvis jeg ikke kan beregne det kan lægen så se det på en gt eller blodprøven? eller skal jeg vente helt til scanningen? og hvor hurtigt går det med at få tid til scanning når man ikke aner hvor langt man er henne?

Det er i hvert fald 100% sikkert at du ikke havde din mens for 2 dage siden hvis du er gravid. Så enten har du "bare" haft en blødning og regner derfor termin ud efter din sidste mens's første dag. (Altså den før blødningen for 2 dage siden).

Ellers er der sket det at du har haft en SA og derfor stadig tester positivt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.