Orkider - hjæææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2009

SaNiNa

Rosa skriver:

De fleste af dem er... Hvad skulle man ellers gøre hvis de begynder at visne?

klippe grenen ned til 3 øje, hvis grenen og blomsterne visner er den afblomsteret og så blomster den ikke i mange mange måneder.

orkider er bestem ikke en nem blomst at holde, derfor køber jeg altid de billige og smider de gamle ud.

når du køber blomsten skal du søger for den ikke får træk på vej hjem, så på med poser både over og under

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ka-ri-na skriver:

altså blomsterne falder jo af før eller siden og når de gør det skal du hold øje med om stænglen stadig vokser eller om den begynder at visne.... hvis den visner skal du beskære den over det 3. øje (de der afsatser)...

mine står ca 1. time i kogt vand een gang om ugen og nogen gange hver 14. dag.... af og til får de orkide gødning i vinter halvåret...

Så meget??? Min kærestes orkide overlevede i vindueskarmen i et halvt år uden at blive vandet og bar de smukkeste blomster... Da jeg så vandede den lidt en eneste gang døde den...

Anmeld

23. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Rosa skriver:

Så meget??? Min kærestes orkide overlevede i vindueskarmen i et halvt år uden at blive vandet og bar de smukkeste blomster... Da jeg så vandede den lidt en eneste gang døde den...

det aller mest optimale er at have dem i en høj skjuler med ærtesten eller andet nedenunder og så holde et fugtigt miljø.... :0)  men deres rødder må ikke stå i vand

Anmeld

23. juli 2009

Bom

ka-ri-na skriver:

det aller mest optimale er at have dem i en høj skjuler med ærtesten eller andet nedenunder og så holde et fugtigt miljø.... :0)  men deres rødder må ikke stå i vand

Og de må hellere ikke vandes ovenfra... så dør de også..

Anmeld

23. juli 2009

Moderator

Mini-Terp skriver:

Og de må hellere ikke vandes ovenfra... så dør de også..

Ups igen...
Kæft jeg er en blomsterspasser...

Anmeld

23. juli 2009

Bom

Rosa skriver:

Ups igen...

Det skal du ikke være ked af, det har jeg også været engang, men da vi fik hus, begyndte jeg og interessere mig mere for planter og blomster, og så var det lige som om det bare kom til mig..  Og idag har jeg utrolig grønne fingre..

Anmeld

23. juli 2009

Munder

Rosa skriver:

Ups igen...

- top, en lidelsesfælde.

Herhjemme er det manden der står for blomster mv.

Anmeld

23. juli 2009

LauraLW

Sanne skriver:

klippe grenen ned til 3 øje, hvis grenen og blomsterne visner er den afblomsteret og så blomster den ikke i mange mange måneder.

orkider er bestem ikke en nem blomst at holde, derfor køber jeg altid de billige og smider de gamle ud.

når du køber blomsten skal du søger for den ikke får træk på vej hjem, så på med poser både over og under

3. øje? Hvad? Hvor? Hvordan?

Har selv en orkide der på trods af mine ikke særlig grønne fringre har overlevet, men nok ikke så længe endnu... Men lur mig om jeg fatter hvordan de skal beskæres....

Anmeld

23. juli 2009

Moderator

Tusind tak for hjælpen... Jeg tror jeg beder Niklas tage over... Kan ikke bære at slå flere levende vækster ihjel...   Har dog sagt pænt undskyld til køkkenorkideen og flyttet den ind i stuen..

Anmeld

24. juli 2009

karina1980

Rosa skriver:

Ups igen...

er så rart at vide man ikke er den eneste,

jeg har 2 som begge er halvvejs gået ud, så nu står de bare grønne og kedelige i en vinduekarm til jeg finder nogle nye og så bliver de skiftet ud,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.