Cybex Aton 2 autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.902 visninger
7 svar
2 synes godt om
24. oktober 2013

UnderStjernerne

Hej alle,

Nu sidder vi jo her og har termin lige om lidt, og det eneste vi mangler at få fat på er en autostol. Vi har tjekket markedet og er faldet for Cybex Aton 2 (0-13 kg). Men mange steder står der, at stolen skal monteres i enten isofix-base eller selebase.

Nu har vi ikke en bil med isofix, så det er ikke en mulighed - men selebase, hvad pokker er det?? Kan man ikke bare sætte selen fra bilen fast på autostolen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

(august)

Hej 

En selebase er en base som du sætter fast med sikkerhedsselen også kan stolen monteres ovenpå den, så stolen kan klikkes nemt af og på. Rigtig smart system

Anmeld

24. oktober 2013

UnderStjernerne

(august) skriver:

Hej 

En selebase er en base som du sætter fast med sikkerhedsselen også kan stolen monteres ovenpå den, så stolen kan klikkes nemt af og på. Rigtig smart system

Okay, tak for at uddybe det  Men vil man slet ikke kunne montere stolen kun med sele - uden brug af nogen base? 

Anmeld

24. oktober 2013

(august)

UnderStjernerne skriver:

Okay, tak for at uddybe det  Men vil man slet ikke kunne montere stolen kun med sele - uden brug af nogen base? 

Det mener jeg godt man kan, så sidder den henover lårerne på barnet og bag om ryggen på autostolen.

Hvis I kører meget i bil vil jeg anbefale en base, ved godt den koster ekstra, men det er rart at kunne tage stolen ud og ind uden at bakse med selen hvergang. 

Nu hvor det bliver koldt er det også godt at stolen kan tages med ind, så den ikke er kold når den lille skal sættes i den.

Anmeld

24. oktober 2013

FruK

Jeg har en Cybex Aton 2 og har kørt med den i ti måneder nu uden base. No problem. Jeg synes ikke det er besværligt at sætte selen om den.

Anmeld

24. oktober 2013

UnderStjernerne

(august) skriver:

Det mener jeg godt man kan, så sidder den henover lårerne på barnet og bag om ryggen på autostolen.

Hvis I kører meget i bil vil jeg anbefale en base, ved godt den koster ekstra, men det er rart at kunne tage stolen ud og ind uden at bakse med selen hvergang. 

Nu hvor det bliver koldt er det også godt at stolen kan tages med ind, så den ikke er kold når den lille skal sættes i den.

Vi kører stort set aldrig i bil - det er nemlig kun bedsteforældrene der har sådan en  Så hvis man kan montere stolen uden brug af base er det helt sikkert bedst for os. Mange tak for svar 

Anmeld

24. oktober 2013

UnderStjernerne

FruK skriver:

Jeg har en Cybex Aton 2 og har kørt med den i ti måneder nu uden base. No problem. Jeg synes ikke det er besværligt at sætte selen om den.

Dejligt at høre! Så tør vi godt gå ud og købe sådan en  Tak for svar!

Anmeld

25. oktober 2013

Autostol.dk

UnderStjernerne skriver:

Dejligt at høre! Så tør vi godt gå ud og købe sådan en  Tak for svar!

Jeg ville ha' sagt, at du ikke kunne undvære basen Men det er mere fordi det er så s.... smart. 

Stolen kan sagtens monteres uden base og da i ikke har bil, vil det være lidt spild af penge, at købe en base.

Til andre som måtte komme forbi denne tråt, så har jeg faktisk skrevet en masse om autostol baser lige her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.