Baby vil ikke ammes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.627 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. juli 2009

Rikke, Liam & Linus

Hej alle.

Ja, nu fylder vores dejlige søn snart 2 uger. Og det er endnu ikke lykkedes for mig at få ham til at sutte ved brystet. Selvom han har en ENORM appetit.
Og er efterhånden lige ved at give op, vi har prøvet ALT. Alle mulige stillinger, suttebrik, har malket ud og nærmest hældt mælken ned i munden på ham. Og INTET virker. Han bliver simpelthen så forfærdeligt hysterisk. For når han er sulten skal det bare være lige nu.

Han elsker ellers at ligge i mine (eller fars) arme og få mad. Og er også en rigtig nussetrold. Så det kan ikke være nærheden der er et problem for ham.
Bortset fra problemet med amningen, trives han rigtig godt.

Han vil gerne have min mælk, men på flaske. Men det er bare så tidskrævende at malke ud. Og jeg kan ikke malke nok mælk ud til hans behov (over 500 ml hver dag)

Er der nogen der har haft/har samme problem? Skal jeg bare acceptere at han ikke vil have bryst, og så er det det?

Og er der eventuelt nogen der har nogle gode ideer til transport at MME, for at gøre det hele lidt nemmere.(det må jo senest bruges en time efter blanding)

- Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Cris

Du må spørge til de kloge damer på www.ammenet.dk  jeg er helt sikkert på, at de kan hjælpe. Jeg har hørt fra nogle, som har haft problemer, men nu ved jeg ikke rigtigt, hvad de har gjord...

Anmeld

23. juli 2009

Rikke, Liam & Linus

Jamen, det vil jeg da prøve.

Tak for linket.

Anmeld

23. juli 2009

SAL

Hej Rikke!
Først hjerteligt tillykke med din søn
Jeg har selv en søn, Sigurd, på knap 1 mnd., havde osse masive ammeproblemer i starten med ham - det var en hård fødsel for ham, så han havde ingen kræfter til at sutte og derved sætte min produktion i vejret! Var igennem et langt ophold på sygehus for at få ham til at spise (fik MME), jeg malkede og malkede...han fik kræfterne tilbage og der blev jo forsøgt at få lagt ham til hos mig!
Han havde så svært ved at få fat, gled hele tiden af og ligesom din søn, tændte han HELT af! Jeg brugte osse suttebrik i starten, den hjalp godt...
Jeg havde et BRÆNDENDE ønske om SELV at give Sigurd mad! Det er virkelig svært ikke at kunne ive ham mad, og JEG følte mig meget mislykket som mor - jeg ved ikke hvordan du har det med det, men jeg var virkelig nede over det! Nå, men jeg tænker på...
- hvordan lægger du ham til? For at få Sigurd til at blive på i starten, havde jeg min hånd i nakken på ham og førte ham meget præcist ind til mig, lavde "saksegrebet" om brystvorten med den anden hånd, du ved for at gøre det nemmere for ham at få fat, samtidig sang og nynnede jeg, snakkede helt roligt til ham! Jeg blev ved og ved på den måde...Og ved du hvad?? Jeg gør det stadig...Han er ikke helt klar over endnu selv at hoppe på! Men det er OK, skal nok komme...
- VIL du virkelig gerne amme - eller er du kommet dertil hvor sutteflasken er blevet løsningen?? For der er grænser for lang tid man kan blive ved med at kæmpe...Vi var selv SÅ tæt på at hoppe på MME! Men er glad for at det lykkedes - det var en hård kamp - men betalte sig!
Du ska nok gøre op med dig selv hvorvidt det er det "værd"! Amme-kampen kan eddermame ødelægge meget...Men jeg ville bare fortæle dig, at kampen blev taget op her - og det gav gevinst

Al held og lykke til dig - håber det må blive sådan, som er bedst for jer alle
Kærligst Louise

Anmeld

3. august 2009

Christinahr

Hej Rikke

Tillykke med ham - det er skønt når de endelig kommer ud. Et stort tillykke.

Håber du får ammningen til at lykkedes, men ellers overlever han da også fint uden

Man kan få en dispenser til mme´s pulver. Avent har lavet en hvor der er tre rum og så fylder man jo bare vand i flaskerne og hælder puvleret over i når han skal have mad.

Du må faktisk godt lave flasker der opbevares i køleskab til et døgn ad gange siger min sp.

Anmeld

3. august 2009

CarinaSB

Jeg har lidt samme problem .. Eller det vil sige at min søn kun vil hygge sutte .. Han sutter måske i 5 min .. Og han får jo ikk noget ud af det ...

Jeg fik bare afvide at jeg kunne bruge en sutte brik ,,

Anmeld

4. august 2009

Pia

Hej Rikke..

Amning er og bliver et meget svært emne for en mor og takle..

Jeg ammer selv, men tror snart det er slut..
Har en datter fra 206 og amningen kom aldrig til og fungere optimalt med hende og da hun var 3½ månede ville hun ikke ammes mere, men kun have flaske og kun med mme i.. Hun nægtede og tage mit mælk uanset hvordan vi gjorde..

Nu sidder jeg så med dejlige Louise på 7 uger..
Det tog lidt over en uge og få mælken til og løbe ordenltig til..
Hun har det sådan at når hun vågner vil hun have mad og det er med det samme..
Samtidg har hun lidt kolik, så hun køre også meget nemt op..
Jeg har indtil nu haft mælk nok. Har haft så meget at jeg har pumpet noget ud og puttet i fryseren.
Men når hun får skrigetur ( pga kolikken) så kan hun slet ikke finde ud af og tage mit bryst. Så har jeg været nød til og varme det mælk fra fryseren og give hende det på flaske..
Det har egetlig også fungere fint nok.
Men så her i weekende er hun begyndt at ville spise oftere og det undre jeg mig noget over..
Ville så pumpe ud for lige og tjekke mælken om der var nok.
Måtte så konstatere at jeg nærmest intet kunne pumpe ud..
Lagde hende til begge mine bryster.. Hun lå 15 min ved hver om ammede..
Bagefter viirkede hun stadig sulten, så jeg lavede en flaske mme og gav hende og her spiste hun så 80 ml.
Jeg blev noget overrasket over dette.. Men måtte jo konstatere at hun ikke blev mæt ved mig..
Troede så egentlig at nu var det slut med aminingen, for da jeg gik i seng i går aftes var mine bryster helt flade og virekde slet ikke mælke fyldte.
Men kl 5 i morges da hun ville have mad, der var begge bryster ved og sprænges..
Hele dagen har de så være godt fulde indtil her sidst på eftermiddagen..
Har dog ikke haft brug for og give flaske i aften, men hun blev ammet meget inden hun faldt i søvn..

Jeg er nu kommet der til at amnig ikke er så vigtig for mig..
Jeg gider ikke alle de her stress faktore om hun får nok osv og alt det udpumpning osv..
Jeg har beslutte at jeg ammer hende denne uge ud og når så sp kommer i næste uge, så tager jeg en snak med hende om hvordan jeg får stoppet amining helt og får hende over på flaske..

Amning har aldirg været det her super skønne mor/barn ting for mig..
Kan da godt se at det jo er sundt for barnet, men det fungere bare ikke for mig og jeg bliver mere og mere ireterret over det..

Men man bliver jo tudet ørene fulde om at det er bedst osv..

Men gør det du har det bedst med..
Er du ok med flasken, så giv ham den..
Drop alt det udpumpnig og sig til dig selv at han jo trives uasnet hvad ( for det gør de jo.. og de trives jo bedst når de får mad nok)..
Men vil du gerne amme, så syntes jeg du skal give dig selv en tidsgrænse på feks 3 uger endnu.. Men har du ikke fået det op og køre til den tid, så gør op med dig selv om det er kampen værd..

For mig er det ikke kampem værd længere..

Kh Pia.

Anmeld

4. august 2009

Rikke, Liam & Linus

Tak for jeres svar Rart at høre fra andre i samme situation.

Jeg har besluttet at Liam ikke skal ammes. Orker ikke at blive ved uden succes, når han tydeligvis ikke vil og nu er han jo også blevet vant til at få flasken.

Desuden er min mælkeproduktion gået fuldstændig i stå og det gør det jo ikke ligefrem nemmere.

Og så længe han har det godt og vokser som han skal, så er jeg tilfreds med det.

Anmeld

4. august 2009

Pia

Hej Rikke..

Dejligt at høre at du har fundet en løsning som du er tilfreds med og det samme med bette manden..
Det er sådan det skal være.. Alle skal være glade..

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.