Hej Rikke!
Først hjerteligt tillykke med din søn

Jeg har selv en søn, Sigurd, på knap 1 mnd., havde osse masive ammeproblemer i starten med ham - det var en hård fødsel for ham, så han havde ingen kræfter til at sutte og derved sætte min produktion i vejret! Var igennem et langt ophold på sygehus for at få ham til at spise (fik MME), jeg malkede og malkede...han fik kræfterne tilbage og der blev jo forsøgt at få lagt ham til hos mig!
Han havde så svært ved at få fat, gled hele tiden af og ligesom din søn, tændte han HELT af! Jeg brugte osse suttebrik i starten, den hjalp godt...
Jeg havde et BRÆNDENDE ønske om SELV at give Sigurd mad! Det er virkelig svært ikke at kunne ive ham mad, og JEG følte mig meget mislykket som mor - jeg ved ikke hvordan du har det med det, men jeg var virkelig nede over det! Nå, men jeg tænker på...
- hvordan lægger du ham til? For at få Sigurd til at blive på i starten, havde jeg min hånd i nakken på ham og førte ham meget præcist ind til mig, lavde "saksegrebet" om brystvorten med den anden hånd, du ved for at gøre det nemmere for ham at få fat, samtidig sang og nynnede jeg, snakkede helt roligt til ham! Jeg blev ved og ved på den måde...Og ved du hvad?? Jeg gør det stadig...Han er ikke helt klar over endnu selv at hoppe på! Men det er OK, skal nok komme...
- VIL du virkelig gerne amme - eller er du kommet dertil hvor sutteflasken er blevet løsningen?? For der er grænser for lang tid man kan blive ved med at kæmpe...Vi var selv SÅ tæt på at hoppe på MME! Men er glad for at det lykkedes - det var en hård kamp - men betalte sig!
Du ska nok gøre op med dig selv hvorvidt det er det "værd"! Amme-kampen kan eddermame ødelægge meget...Men jeg ville bare fortæle dig, at kampen blev taget op her - og det gav gevinst

Al held og lykke til dig - håber det må blive sådan, som er bedst for jer alle

Kærligst Louise