Privatskole eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
7 svar
1 synes godt om
23. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

Min søn fylder 3 år om få dage .

Vi tænker allerede på når han skal starte i folkeskole. Jeg vil ikk ha han går i almindelig skole da jeg har hørt mege om manglende disciplin og dårlige ting.

Men privatskoler har jeg hørt godt om men er det pengene værd? Og har nogle erfaring?

Min søster har gået i interskolen i Viby j århus. Kender nogen skolen? Man skal betale omkring 1300kr om måneden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2013

tine1985

Anonym skriver:

Hej piger

Vi tænker allerede på når han skal starte i folkeskole. Jeg vil ikk ha han går i almindelig skole da jeg har hørt mege om manglende disciplin og dårlige ting.

Men privatskoler har jeg hørt godt om men er det pengene værd? Og har nogle erfaring?

Min søster har gået i interskolen i Viby j århus. Kender nogen skolen? Man skal betale omkring 1300kr om måneden

Nu ved jeg ikke om det er det samme problem i Århus (hvis det altså er der du bor), som det er i Kbh. Men de privatskoler vi har kigget på herovre, fandt vi ud af at vi nærmest skulle have skrevet vores datter op, samme øjeblik som hun blev tildelt et personnr. I hvetfald var det ALT for sent, da vi begyndte at undersøge det, da hun var omkring 20 mdr!  Så her har vi droppet privatskolerne, og fundet et par interessante friskoler, som har andre regler bl.a lodtrækning til venteliste det år barnet fylder 3

Anmeld

23. oktober 2013

Aabye

Jeg gik selv på privat skole i starten af min skole tid (da jeg boede i kbh).. Jeg var VILDT glad for det.. 

Kom så på en kommunal skole, hvorefter vi så flyttede og jeg startede på en ny kommunal skole.. Har ikke været glad på de to kommunale skoler jeg var i.. 

Så vi snakker også allerede nu om at vores drenge skal på privat skole.. Desværre har vi ikke nogen som vi kan komme hen til.. 

PT går vores dreng i privat dagpleje, og ville også gerne ha haft ham i privat børnehave.. Men den nærmeste ligger også 15 km væk (samme sted som skolen)

Anmeld

24. oktober 2013

Studerendemor

Anonym skriver:

Hej piger

Min datter er skrevet op til: Aarhus Friskole, Børnenes Friskole, Elise Smidt Skole og Laursens Realskole. 

Interskolen sprang vi over efter bare at have læst værdigrundlaget på deres hjemmeside...

Anmeld

24. oktober 2013

BabyMus

Jeg kan kun sige JA! Det er ALLE pengene værd. Som mine forældre sagde, så var det de bedste penge de nogen sinde havde givet ud, da de sendte min lillebror og jeg på privatskole. Vi gik begge på kommuneskole til og med 7. klasse, og det var det værste l... og vi lærte ikke en dyt. Vi startede på en privatskole som kun har 8., 9. og 10. klasse og efter der lærte jeg rent faktisk noget inden det var for sent. Så jeg ville klart vælge en privatskole hvis I har muligheden for det.

Anmeld

24. oktober 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej piger

Min datter får mulighed for at starte i privat skole fra 8-10 klasse ligesom jeg selv da det var et helt niveau jeg oplevede.  I 8 laves der nye klasser i vores privatskole så der er et naturligt skifte. Men bliver op til hende

Anmeld

24. oktober 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Hej piger

Vi skrev Bella op da jeg var højgravid. Ellers tror jeg ikke der er stor chance for at få plads? 

Men i hvert fald, så tænker jeg at privat skole er super til de boglige børn (jeg gik selv på privat skole i 2 år, hvorefter jeg skiftede skole pga meget dårlige lærere og ledelse ) ,

men derfor er det helt selv Bella der kommer til at "bestemme" , forstået på den måde at hvis hun slet ikke er boglig anlagt osv, så tror jeg vi vælger en friskole i stedet. Men nu er hun skrevet op, så har man da den i baghånden hvis det viser sig at være det der vil passe bedst til hende. 

Anmeld

24. oktober 2013

Tip!

Anonym skriver:

Hej piger

Min søn skal på privat idræts skole.. 

Egen betaling er omkring 850 kr pr md, så det er ikke så dyrt

han er skrevet op, her i det jyske er privat skoler ikke så udbredt som i storbyerne

jeg meldte min søn ind for 3 mdr siden og han er sikret en plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.