Jeg har lige fået dårlige tal igen ved mit andet barn (1:139, ved første barn var det 1:250). Begge gange grundet blodprøven.
Ved sidste graviditet tog vi hurtigt beslutningen om at sige ja tak til moderkagebiopsi. Det var et helvede! Jeg fik kramper i min livmoder, og havde stærke smerter flere dage i træk, og frygtede konstant en abort (som heldigvis aldrig skete). Biopsien viste en sund og rask pige, og det var hun så sandelig også da hun kom ud 

Så denne gang var vi blevet enige om, ikke at gå videre med biopsien med mindre at risikoen hed 1:30 eller højere. Det stod vi ved til nf, og vi blev derfor tilbudt en ekstra misdannelsesscanning allerede i uge 15, hvor de ville kunne se nogle små misdannelser på organer/ knogler, som ofte ses ved fostre med Downs, hvilket var det vi lå i "høj risiko" for (så høj synes jeg nu heller ikke den er hvis man tænker dybere over det
). Scanningen viste en perfekt lille baby med en tydelig lille tap 
, og samme besked fik vi ved den store md scanning i uge 20. Så vi er nu 100% overbevist om, at den lille mand inde i min mave er helt perfekt og lige som han skal være 

Nu fik du lige heeeele smørren. Beklager hvis det slet ikke var det der var formålet med dit spørgsmål
Men du er i hvertfald velkommen til at spørge løs, hvis der skulle være noget 
Vh Tine
Anmeld