Hjemmeboende SU og forsørger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.563 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej piger og enkelte mænd

Er der nogen der kan fortælle mig, hvor meget jeg kan få i SU, hvis jeg bor hos mine forældre sammen med min kæreste og vores fælles barn?
Jeg synes at læse et sted, at man stadig bliver betragtet som udeboende. Men vil egentlig gerne være sikker.

Sagen er nemlig den at vi ikke har anden mulighed, da vi skal flytte og kommer til at stå nogle måneder uden egen bopæl.

(er anonym, da der er nogle jeg på sitet, som jeg ikke synes skal vide at vi flytter)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2013

Anonym trådstarter

23. oktober 2013

Karina84

Forsørger tillæget får du kun hvis du er sammen med en på SU.

Og så kommer det vel også an på om det er videregående eller en ungdomsuddannelse du går på, hvor meget du kan få.

Anmeld

23. oktober 2013

Karina84

Umiddelbart vil jeg tro at du får hjemmeboende SU, da man jo heller ikke får noget ekstra i SU hvis man har barn og bor ude, udover det ekstra man kan få i SU-lån, og hvis man er sammen med en SU modtager eller enlig forsørger.

Anmeld

23. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Dobbelt post! 

Anmeld

23. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hej piger og enkelte mænd

Er der nogen der kan fortælle mig, hvor meget jeg kan få i SU, hvis jeg bor hos mine forældre sammen med min kæreste og vores fælles barn?
Jeg synes at læse et sted, at man stadig bliver betragtet som udeboende. Men vil egentlig gerne være sikker.

Sagen er nemlig den at vi ikke har anden mulighed, da vi skal flytte og kommer til at stå nogle måneder uden egen bopæl.

(er anonym, da der er nogle jeg på sitet, som jeg ikke synes skal vide at vi flytter)

Medmindre din kæreste er på SU, så vil du ikke få mere end den normale SU-sats. Du kan dog tage et ekstra lån. 

Du vil være hjemmeboende. Så det er 2860. Så kan du tage to lån af henholdsvis 2943 og 1473. 

Anmeld

23. oktober 2013

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Umiddelbart vil jeg tro at du får hjemmeboende SU, da man jo heller ikke får noget ekstra i SU hvis man har barn og bor ude, udover det ekstra man kan få i SU-lån, og hvis man er sammen med en SU modtager eller enlig forsørger.

Min kærest er også su modtager :-)

Anmeld

23. oktober 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Medmindre din kæreste er på SU, så vil du ikke få mere end den normale SU-sats. Du kan dog tage et ekstra lån. 

Du vil være hjemmeboende. Så det er 2860. Så kan du tage to lån af henholdsvis 2943 og 1473. 

Jeg er godt klar over at jeg kan tage ekstra lån. Det var nu mere om jeg får satsen som hjemmeboende eller udeboende, når jeg er forsørger har læst i nogle andre fora at man stadig får udeboende, men kan ikke finde noget om det på su.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.