ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
12 svar
2 synes godt om
23. oktober 2013

Kris89

Heysa.

Min søde Jacob - 16 dage. Har lidt bøvl med maven.

hans afføring er på ingen måde hård, så tænker det er prutter/luft der driller ham.

Jeg fuld ammer og har rigelig med mælk, kan det være fordi min mælk løber så stærkt? Det løber så stærkt, at han nogen gange er ved at kvæles i det. Samtidig spiser han på max 10 min. herefter sover han 3 timer minimum, så det er ikke fordi han ikke får nok på de 10 min.

Han får rigtig godt ved brystet, så det er heller ikke fordi han får en masse falsk luft med ind når han ammer.

Men kan det simpelthen være fordi det går for stærkt for ham??

Håber nogen har erfaring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2013

mommy1991

Heysa.

hans afføring er på ingen måde hård, så tænker det er prutter/luft der driller ham.

Jeg fuld ammer og har rigelig med mælk, kan det være fordi min mælk løber så stærkt? Det løber så stærkt, at han nogen gange er ved at kvæles i det. Samtidig spiser han på max 10 min. herefter sover han 3 timer minimum, så det er ikke fordi han ikke får nok på de 10 min.

Han får rigtig godt ved brystet, så det er heller ikke fordi han får en masse falsk luft med ind når han ammer.

Tror det er meget normalt at helt nyfødte har lidt bøvl med maven. De skal jo lige vænne sig til mælken og fordøjelsesystemet skal lige modnes helt. Leander døjede også lidt med luft i maven i starten, men nu er det rimelig sjældent at prutterne generer ham

Anmeld

23. oktober 2013

Kris89

emmagirl skriver:

Tror det er meget normalt at helt nyfødte har lidt bøvl med maven. De skal jo lige vænne sig til mælken og fordøjelsesystemet skal lige modnes helt. Leander døjede også lidt med luft i maven i starten, men nu er det rimelig sjældent at prutterne generer ham

Hvor lang tid døjede han med det?

Anmeld

23. oktober 2013

mommy1991

Kris89 skriver:

Hvor lang tid døjede han med det?

Synes det var mest de første 4 uger.. Men, det var aldrig sådan at han havde lange, lange skrigeture.. 

Men mine bedste råd (som du nok har hørt før) er cykle med benene, lave cirkler på maven (med uret), ligge på maven og lad ham spise når han vil  

Anmeld

23. oktober 2013

Maja88

Når man har meget mælk som løber stærkt, så kan man risikere at baby ikke får den fede mælk men eb masse tynd mælk som indeholder mælkesukker... oræv hvis han først slippee efter de 10min at bøvse ham og skifte bleen og sp ligge til det samme bryst igen så han får den fede mælk

Anmeld

23. oktober 2013

Kris89

emmagirl skriver:

Synes det var mest de første 4 uger.. Men, det var aldrig sådan at han havde lange, lange skrigeture.. 

Men mine bedste råd (som du nok har hørt før) er cykle med benene, lave cirkler på maven (med uret), ligge på maven og lad ham spise når han vil  

de er heller ikke sådan han har skrigeture overhovedet, han er bare lidt utilpas og vil helst være ved os. og så kan man se på ham at det trykker.

Anmeld

23. oktober 2013

Kris89

Maja88 skriver:

Når man har meget mælk som løber stærkt, så kan man risikere at baby ikke får den fede mælk men eb masse tynd mælk som indeholder mælkesukker... oræv hvis han først slippee efter de 10min at bøvse ham og skifte bleen og sp ligge til det samme bryst igen så han får den fede mælk

jeg har det princip at vil han spise indenfor 3 timer får han samme bryst, medmindre den føles helt tom

Anmeld

23. oktober 2013

Maja88

Kris89 skriver:

jeg har det princip at vil han spise indenfor 3 timer får han samme bryst, medmindre den føles helt tom

Så du blokammer

Anmeld

23. oktober 2013

Maja88

Kris89 skriver:

Men prøv at bøvse ham... og så lig til igen så han får den fede mælk og derved forhåbentlig mindre ondt

Anmeld

24. oktober 2013

Frk-Lotusblomst

Kris89 skriver:

Heysa.

Nej nej nej, stort tillykke med smukke lille Jacob .. (Jeg er bagud) pg tillykke med brylluppet .. Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.