Nf uge 13 - 16???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
10 svar
8 synes godt om
22. oktober 2013

MMS

Var ved egen læge i mandags (første besøg og første barn). Lægen mener at jeg er i uge 10. Fik taget blodprøve og lægen sagde, at jeg skal vente på brev fra sygehuset til scanning og at denne skal foregå i uge 13-16?? Det forstår jeg ikke helt, da jeg flere steder læser om folk der bliver scannet langt tidligere. Og har endda også læst at NF er SENEST uge 13+6?? 

Nogen erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

Aabye

NF ER senest i uge 13+6..
Så det lyder da underligt at din læge mener at den ligger mennem uge 13 og 16.. :s

Anmeld

22. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hmm, jeg har da også kun hørt at nf skal foretages mellem 12+0 og 13+6 

Anmeld

22. oktober 2013

Frk. Himmelblå

MMS skriver:

Var ved egen læge i mandags (første besøg og første barn). Lægen mener at jeg er i uge 10. Fik taget blodprøve og lægen sagde, at jeg skal vente på brev fra sygehuset til scanning og at denne skal foregå i uge 13-16?? Det forstår jeg ikke helt, da jeg flere steder læser om folk der bliver scannet langt tidligere. Og har endda også læst at NF er SENEST uge 13+6?? 

Nogen erfaringer?

Du har ret, og din læge tager fejl.

Anmeld

22. oktober 2013

MMS

Jeg undrede mig også, men fik ikke stillet spørgsmålstegn ved det hos lægen. For testen kan vel ikke bruges hvis tiden overskrides? Skal jeg håbe på at Kolding sygehus er kloge nok til at indkalde mig inden tiden udløber, de kan vel se hvor langt jeg er? Håber snart de sender et brev, så jeg selv kan reagere. 

Anmeld

22. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
MMS skriver:

Jeg undrede mig også, men fik ikke stillet spørgsmålstegn ved det hos lægen. For testen kan vel ikke bruges hvis tiden overskrides? Skal jeg håbe på at Kolding sygehus er kloge nok til at indkalde mig inden tiden udløber, de kan vel se hvor langt jeg er? Håber snart de sender et brev, så jeg selv kan reagere. 

Jeg synes du skal ringe til Kolding sygehus og fortælle at du er bange for at få en for sen tid, da din læge er fejlinformeret omkring nf så finder de dig måske i systemet og giver dig en tid i telefonen ELLER forsikre dig om at DE har styr på det

Anmeld

22. oktober 2013

Mie89

Du tror måske ikke din læge kan have snakket om dit første jordemoder besøg? Det ligger nemlig typisk i uge 13-16, men NF ligger i 12-13.. 

Men hvis sygehuset får besked fra lægen om at du er i uge 10, så ved de da stensikkert at du skal have NF i 12-13. uge , så jeg ville ikke være så bekymret 

I øvrigt tillykke med graviditeten 

Anmeld

22. oktober 2013

Michelle21

MMS skriver:

Kolding sygehus indkalder inden tiden, jeg er selv blevet scannet der,, så de ved det godt

Anmeld

22. oktober 2013

Kløver

MMS skriver:

Nogen erfaringer?

Jeg synes at huske det tidligste er 11+0, da vi lå lige på grænsen men det seneste er 13+6, som en anden skriver, har lægen blandet rundt i nf og jordemoder besøg? Ville ringe til det sygehus du er tilknyttet og snakke med dem så du ikke får en tid for sent
Og spørg ang blodprøven så der er styr på det

Tillykke med graviditeten

Anmeld

22. oktober 2013

MMS

Tak for svar alle sammen. 

Det virkede i det hele taget som om at lægen var meget imod at jeg fik doubletesten hvis ikke jeg var indstillet på en fostervandsprøve også. Så måtte næsten insistere på at få en dobletest. Det er vel helt ok  at tage stilling til fostervandsprøve efter man har fået sandsynligheden for downs mv? Der er jo trods alt risiko forbundet med den prøve. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.