min hukommelse er = med en si!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
6 svar
1 synes godt om
22. oktober 2013

DianaRJS

jeg som altid har styr på tingene, og nhy glemmer jeg næsten halvdelen af mine aftaler.....

kommer afsted men med stress fordi jeg først kommer i tanke om det ½ times tid før jeg skal være der..... nu når jeg er til konrol 2 gange i ugen har jeg bare fået så svært ved at holde styr på alt andet, ikke kun andre lægelige aftaler som jm osv, men også private aftaler.... hvordan får man sagt til folk jeg ikke er helt med på at aftale noget på en pæn måde, uden at skuffe dem????

det begynder virkelig at gå mig på, netop fordi jeg altid plejer at have styr på tingene, men der er bare så meget om ørene på mig at jeg slet ikke kan lige pt.... og er så bange for at skuffe venner/veninder med en udmelding om at det er for meget lige pt......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

Mettefpigen

Min hukommelse er stadig sådan :-P
Men prøv med en kalender og hav den med dig overalt :-) ellers må du bare sige det som det er og hør om folk evt kunne ringe dagen før eller nogle timer før og huske dig på det.....

Anmeld

22. oktober 2013

charlottekri

Jeg har haft det ligesom dig, men jeg er begyndt at skrive alt ind i min kalender på Tlf, og beder den om at påminde mig, og nu glemmer jeg sjældent noget, og det er jo noget man som regel har med sig konstant 

Knus Charlotte 

Anmeld

22. oktober 2013

Tranebaer

Min hukommelse blev også noget dårlig, da jeg startede på studie og fik meget om ørerne. Jeg brugte før min mobilkalender, og min kalender på computeren lidt. Men jeg var nødt til at samle det, og min computer har jeg ikke med alle steder hen - men min mobilkalender var for lille, så jeg har købt en gammeldags kalender, jeg kan slå op i og få et overblik over ugen og hele dagens forløb. Rigtig godt køb for mig.

Anmeld

23. oktober 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg havde det på fuldstændig samme måde da jeg var gravid med Alberte, og det var simpelhen så træls. Nu har jeg altid haft min kalender i tasken, så jeg ka skrive alle aftaler osv ind. Problemet opstår jo så bare når man konstant glemmer tasken hjemme. 

Glemte konstant hva jeg sku købe ved købmanden, og det på trods af at jeg havde lavet en maget udført indkøssedel inden jeg sku handle, for jeg glemte sedlen hjemme på bordet. 

Glemte aftaler, og bad til sidst mine venner og famile om lige at sende mig en påmindelse, om feks morgnen. Endte til sidst med at sige at ja det ville jeg da rigtig gerne, men at jeg simpelhen ik ku love at jeg lige ku huske ting, så de måtte bære over med mig! Vh stine

Anmeld

23. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

helt sikkert sørg for at mobilen har det sat ind med alarmer der ringer flere gange på en dag...

og hvis veninder/venner ikke kan rumme at du grundet graviditet osv har svært ved at overskue alt muligt andet så er de ikke værd at samle på...

kalender+mobil alarm om morgenen med at tjekke kalenderen igennem er fantastisk kombi for mig...

vores kalender er altid slået op på dagen og bladret frem om aftenen eller sidste aftale for den pågældende dag...

min mobil har noter og alarmer med at huske f.eks. at ringe til forskellige steder eller skrive mails osv.. kalenderen har lægetider og overordnet omkring faste aftaler i løbet af dagen... som f.eks. også hvilke dage jeg er på kursus...

Min hukommelse har altid været dårlig men efter at jeg blev gravid og fødte og ammede blev den meget værre... havde faktisk dage hvor jeg ikke vidste om jeg havde husket at skifte undertøj fordi jeg bare ikke kunne huske andet end at jeg ammede og ammede og sov...

Anmeld

23. oktober 2013

DianaRJS

Wampires skriver:

helt sikkert sørg for at mobilen har det sat ind med alarmer der ringer flere gange på en dag...

og hvis veninder/venner ikke kan rumme at du grundet graviditet osv har svært ved at overskue alt muligt andet så er de ikke værd at samle på...

kalender+mobil alarm om morgenen med at tjekke kalenderen igennem er fantastisk kombi for mig...

vores kalender er altid slået op på dagen og bladret frem om aftenen eller sidste aftale for den pågældende dag...

min mobil har noter og alarmer med at huske f.eks. at ringe til forskellige steder eller skrive mails osv.. kalenderen har lægetider og overordnet omkring faste aftaler i løbet af dagen... som f.eks. også hvilke dage jeg er på kursus...

Min hukommelse har altid været dårlig men efter at jeg blev gravid og fødte og ammede blev den meget værre... havde faktisk dage hvor jeg ikke vidste om jeg havde husket at skifte undertøj fordi jeg bare ikke kunne huske andet end at jeg ammede og ammede og sov...

sådan havde jeg det lidt i dag...

den store går i sfo om onsdagen da han skal i skole næste år, dvs. de SKAL være der 8.30, men havde fuldstændig svedt det væk og var sikker på det kun var tirsdag i dag, og er bare så pinligt...!

jeg er desværre en af dem der er rigtig dårlig til at bruge min mobil så kunne være jeg skulle overvejer en af de gamle normale kalendere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.