Hjælp til planlægning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

707 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. juli 2009

Kaufie

Jeg vil gerne lave en traktorkage til Williams fødselsdag, som skal holdes søndag d. 2/8. Jeg er ikke hjemme dagen før, hvilket gør, at jeg skal planlægge lidt med kagebagningen.....

Here goes:

Jeg havde tænkt at lave en bradepandekage, dele den i bunde, og så skære en firkant ca i A4 str, som skal lægges sammen med to slags fyld (i forhandling med manden). Ovenpå denne firkant skal der så være en mindre firkant som førerhus. Denne del af kagen bliver muligvis uden fyld, da vi har et par stykker i familien, der ikke bryder sig om snask - og jeg laver ikke to kager!

Kan jeg lave denne del af kagen om fredagen - og den så får lov at sætte sig i køleren til søndag formiddag, hvor jeg pynter den. Evt kan jeg nå at smøre den op med smørcreme/nutellacreme lørdag aften når vi kommer hjem.

Jeg havde også tænkt mig at lave MMF'en fredag.

Søndag formiddag vil jeg så pynte - og serevere om eftermiddagen.

Lyder det ok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

ka li ja

ja det lyder fint fint syntes jeg i hvert fald. jeg skal lave til lørdag. og jeg bager bunde nu, og putter fyld i senere og så smører jeg den i morgen, og pynter i morgen aften og så det sidste rettelser kommer lørdag.
men din plan lyder fin

Anmeld

23. juli 2009

ivfmarie

Det ser bestemt fornuftigt ud, Kaufie. Især en god ide hvis du kan nå at smøre den op lørdag aften (det tager jo ikke så lang tid) så er den ihvertfald godt afkølet når du skal montere MMF'en.

Pøj pøj med projektet...

Marie - der er på dag to.. hvor diverse fyld skal laves..  Crist.. vi lyder snart helt cult-agtige!!

Anmeld

23. juli 2009

Kaufie

OMG - fyldet..... og smørcremen.... Det skal jo laves FØR det skal i/på kagen.....

Dvs jeg faktisk skal begynde på det torsdag, ihvert fald hvis det er noget af det fyld, der skal smeltes i fløde, som så skal køle af inden det piskes op og smækkes i kagen fredag.

Puuuuhaaa..... skal snart igang med de gule sedler.... GODT jeg har ferie i næste uge

Anmeld

23. juli 2009

linemus

Fin plan. Hvis du kan nå det, så bag kagen torsdag og lade den sætte sig, inden du skærer den i bunde fredag.

Fyldet kan du godt nå at lave fredag kun, men så bliver det lidt jaget, og jeg tror, fyldet bliver bedre ved at starte dagen før. Jeg gjorde det sidst. Smeltede chokolade og fløde og lod det stå i køleskabet i ca. 5 timer, tror jeg. Lav fx fyldet om morgenen og læg kagen sammen sidst på dagen.

Ja, det er noget af et projekt med sådan en kage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.