Gæld i bilen.. Hvordan sælger vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.835 visninger
12 svar
1 synes godt om
20. oktober 2013

Anonym trådstarter

Vi har for 4 mdr. siden købt en bil, som vi idag skylder 60.000 kr i.. jeg har dog lige fået job som ligger 2 km væk.. så nu er det ikke skide smart køre diesel bil med partikelfilter når det er så korte ture..
Men hvordan gør man når der er gæld i bilen? Nogen som har prøvet sælge deres med gæld i?
Vi har set en anden bil til 65.000 kr.. men kan man overhovedet komme ud af det når nu vi skylder i den??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Vi har for 4 mdr. siden købt en bil, som vi idag skylder 60.000 kr i.. jeg har dog lige fået job som ligger 2 km væk.. så nu er det ikke skide smart køre diesel bil med partikelfilter når det er så korte ture..
Men hvordan gør man når der er gæld i bilen? Nogen som har prøvet sælge deres med gæld i?
Vi har set en anden bil til 65.000 kr.. men kan man overhovedet komme ud af det når nu vi skylder i den??

Du sælger bilen og indfrier derefter lånet med pengene..

Desuden skal et evt pant slettes..

Anmeld

20. oktober 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Du sælger bilen og indfrier derefter lånet med pengene..

Desuden skal et evt pant slettes..

Jamen ingen vil vel købe en bil der er gæld i.. det jo en meget besværlig handel for dem når man så skal ind over nykredit osv.. 

Anmeld

20. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Jamen ingen vil vel købe en bil der er gæld i.. det jo en meget besværlig handel for dem når man så skal ind over nykredit osv.. 

så kan den kun indfries hvis i låner pengene og betaler ud og derefter sælger den....

Anmeld

20. oktober 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hvis bilen er købt med et lån i et finansieringsselskab, så er lånet optaget til jer men ja selvf pga bilen.. Dvs finansieringsselskabet har taget pant i bilen, og det pant skal selvf slettes når i indfrier gælden..

Men gælden følger jer og ikke bilen.. Pantet følger derimod bilen.. Derfor kan i sagtens sælge bilen selvom i skylder penge i den, dog skal pantet slettes så hurtigt som muligt for den nye købers sikkerhed..

Anmeld

21. oktober 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

Hejsa..

Vi købte vores bil, hvor sælger stadig havde gæld i den..

Mente sælger sørgede for at der ikke var pant i den, og så udstedevk checken for købet til hans bank, så den kun kunne indløses til at betale gælden med..

Anmeld

21. oktober 2013

Lucky05

Britt88 skriver:

Hvis bilen er købt med et lån i et finansieringsselskab, så er lånet optaget til jer men ja selvf pga bilen.. Dvs finansieringsselskabet har taget pant i bilen, og det pant skal selvf slettes når i indfrier gælden..

Men gælden følger jer og ikke bilen.. Pantet følger derimod bilen.. Derfor kan i sagtens sælge bilen selvom i skylder penge i den, dog skal pantet slettes så hurtigt som muligt for den nye købers sikkerhed..

til ts: undskyld jeg blandEr mig. 

du lyder til at have godt styr på det.

hvis nu man ikke kan få det for bilen, som man skylder, så kan gælden jo ikke betales ud? Hvad gør man så? Vi står i samme situation, og overvejer også at finde en benziner i stedet.

Anmeld

21. oktober 2013

Hullabullabulla

Lucky05 skriver:

til ts: undskyld jeg blandEr mig. 

du lyder til at have godt styr på det.

hvis nu man ikke kan få det for bilen, som man skylder, så kan gælden jo ikke betales ud? Hvad gør man så? Vi står i samme situation, og overvejer også at finde en benziner i stedet.

Du kan godt sælge bilen selvom du ikke kan betale hele lånet ud, problemet er ikke lånet, men pantet.. Hvis i skylder 100 og kan få 60 for bilen tror jeg næppe finansieringsselskabet vil slette pantet..

Det kan måske også være svært at finde en privat køber hvis pantet stadig eksisterer, da den nye køber jo så kan risikere at skulle aflevere sin bil til jeres finansieringsselskab hvis i misligeholder gælden ..

Anmeld

21. oktober 2013

Lucky05

Britt88 skriver:

Du kan godt sælge bilen selvom du ikke kan betale hele lånet ud, problemet er ikke lånet, men pantet.. Hvis i skylder 100 og kan få 60 for bilen tror jeg næppe finansieringsselskabet vil slette pantet..

Det kan måske også være svært at finde en privat køber hvis pantet stadig eksisterer, da den nye køber jo så kan risikere at skulle aflevere sin bil til jeres finansieringsselskab hvis i misligeholder gælden ..

Kan man ikke trække panten over i en anden Bil? Hvis vi finder en anden bil, til samme værdi.. 

Anmeld

21. oktober 2013

Hullabullabulla

Lucky05 skriver:

Kan man ikke trække panten over i en anden Bil? Hvis vi finder en anden bil, til samme værdi.. 

Pantet følger bilen, så det tror jeg næppe..

Dog er det ikke sikkert at der er taget pant i bilen - hvis den er købt i de gode tider blev der ikke altid udstedt pant..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.