Til Trine Spanien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.532 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. marts 2008

linemus

Hej Trine Min mor skal til Spanien på onsdag, og så kom jeg til at tænke på, at det kunne være sjovt at høre dig, hvordan vejret er dernede nu. Hun skal til Almunecar - det er da i nærheden af dig, ik? Jeg læste, du skrev et sted, at din datter går i skole og har nogle lange dage. Hun er på alder med min Sebastian (16. sep. '04), og vi (min mor og jeg) kom til at snakke om, om det er skole din datter går i eller en form for børnehave/forskole eller hvad? Håber du vil fortælle om det og udvide vores horisont :) Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2008

linemus

Hej igen.

Øv, de kommer ikke afsted, da veninden er blevet syg. Men bare af nysgerrighed, hvordan er vejret så hos jer? Her i Nordjylland sner det lige så stille.

Og jeg vil stadig gerne høre om din datters skole, hvis jeg må :)

Anmeld

3. april 2008

3rollinger

Hej Line

Aargeligt for din mor. Haaber de var forsikret og kan faa en anden rejse.

Undskyld, jeg havde slet ikke set dit indlaeg foer nu!! Der plejer ikke at ske saa meget i denne gruppe, saa det er sjaeldent jeg kigger forbi.

Men ihvertfald er verjet meget blandet. Den ene dag er det regn og koldt og den naeste en straalende sol. Igaar var det rigtig dejligt varmt og solen stod hoejt paa himlen og blaendede en noget saa grusomt. Det var bare skoent. Idag haaber jeg paa det bliver det samme og isaer i weekenden.

Under alle omstaendigheder er Spanien nu saadan et stort land at det sagtens kan vaere daarligt vejr i Madrid, hvor jeg bor, men fint vejr ved Granada, altsaa Almuñécar.

Hernede hedder det bare skole, men det er nok naermere en slags forskole. De laerer dog ting som tal og vokalerne (indtil videre), men saa synger og leger de ogsaa en masse. De har deres arbejdshaefte hvor de skal udfoere forskellige opgaver, f.eks saette ring om alle musikinstrumenter eller lign. Og saa skal de ogsaa sidde ned og vaere stille ved bordene, hvilket man kunne forestille sig kunne vaere svaert at opnaa med 20 (eller hvor mange der nu er) 3-aarige.

De skiftes til at vaere bordchef (de er 4 ved hvert bord) saa altsaa hver 4. uge. Og saa skal de soerge for at hente de andres arbejdshaefter og er i det hele taget den der rejser sig for at hente og bringe ting.

Laura er utrolig glad for det. Hun har lige vaeret syg en uge, og da hun skulle i skole igen grinede hun fjollet hele morgenen fordi hun glaedede sig rigtig meget. Men jeg har ogsaa paa fornemmelsen at selvom det nok er lidt mere striks end i Danmark, saa bruger de leg som indarbejdsmetode. Og boern elsker jo generelt at laere.

Endda min soen som er halvanden aar og gaar i vuggestue har et skoleskema. Det samme hver dag! Men saa har de maaske motorik en time, og engelsk et kvarter og andre ting. Og der laerer de ogsaa boernene aktivt at sige tal og farver, spise selv, osv. Baade med Laura og Daniel faar vi en slags karakterbog med hjem hvor der staar en lang liste af de faerdigheder de arbejder med, og saa staar der om de er "Opnaaet" eller "Arbejder med det".

Saa det er jo et lidt andet system end derhjemme. Nu har jeg aldrig haft boern derhjemme, saa jeg ved ikke hvordan det egentlig fungerer i en dansk vuggestue. Gaar det "bare" ud paa at passe og underholde boernene eller er der ogsaa elementer af undervisning i det?

Knus
Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.