Termin scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.197 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. oktober 2013

Anonym trådstarter

Jer der har været til terminscanning, hvor meget "usikkerhed" skal der til? Har lange cyklusser, den første var på 43 dage, og den anden testede jeg positiv på dag 38.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

Jer der har været til terminscanning, hvor meget "usikkerhed" skal der til? Har lange cyklusser, den første var på 43 dage, og den anden testede jeg positiv på dag 38.

Tror det er individuelt fra læge til læge. Jeg havde en cyklus, der svingede fra 21-52 dage da jeg blev gravid med min datter og blev ikke henvist til terminsscanning

Anmeld

20. oktober 2013

FrkZier

Anonym skriver:

tror det er meget forskelligt fra læge til læge, men du kan jo altid prøve at spørge din læge om det var en mulighed da du ikke er klar over hvor langt du egentlig er henne

Anmeld

20. oktober 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Nakkefoldsskanningen kan foretages 11+0 til 13+6, hvis usikkerheden ikke er større end der er mulighed for at ramme indenfor de ca. 3 uger, så bør det ikke tilbydes.
Hvis man alligevel rammer udenfor, kan man få et kalkuleret svar, som er anslået risiko på nakkefoldstidspunktet.

Anmeld

20. oktober 2013

Aabye

Jeg fik termins scanning 2 gang da jeg første gang pludselig blev rykket 3 uger frem.. Jeg blev rykket fra at være 12+2 til 15+4 til NF.. :s

Da min anden graviditet så lignede den første (i den første havde jeg en underlig "mens" som jeg så også havde 2 gang) valgte de at lave en termins scanning på mig for at være sikre på at jeg ikke igen var meget længere henne end jeg selv troede.. 

Anmeld

20. oktober 2013

Sara.

Line - med 2 boblinger skriver:

Jeg fik termins scanning 2 gang da jeg første gang pludselig blev rykket 3 uger frem.. Jeg blev rykket fra at være 12+2 til 15+4 til NF.. :s

Da min anden graviditet så lignede den første (i den første havde jeg en underlig "mens" som jeg så også havde 2 gang) valgte de at lave en termins scanning på mig for at være sikre på at jeg ikke igen var meget længere henne end jeg selv troede.. 

Var du så længere fremme anden gsng også? hilsen nysgerrige mig..

Anmeld

20. oktober 2013

Aabye

Sara. skriver:

Var du så længere fremme anden gsng også? hilsen nysgerrige mig..

Nej heldigvis ikke..
Jeg var 6 uger henne ved termin scannigen.. Så det passede vist med +1 dag fra min egen beregning.. 

Anmeld

20. oktober 2013

Sara.

Line - med 2 boblinger skriver:

Nej heldigvis ikke..
Jeg var 6 uger henne ved termin scannigen.. Så det passede vist med +1 dag fra min egen beregning.. 

Dejligt

Det er underligt som vores kroppe engang imeellem overrasker

Anmeld

20. oktober 2013

Mi&Mi

Anonym skriver:

Det er meget forskelligt fra sted til sted.
Min cyklus var meget regelmæssig på 28 dage, den kom altid på slaget men jeg blev alligevel sendt til terminsscanning de 3 gange jeg har været gravid.

Anmeld

20. oktober 2013

Aabye

Sara. skriver:

Dejligt

Det er underligt som vores kroppe engang imeellem overrasker

Ja det må du nok sige..  
Det kom i hvert fald som en overraskelse at jeg blev rykket 3 uger frem.. :s Vildt underligt at tro at man kun er 12 uger henne og rent faktisk næsten er halvvejs.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.