Min dreng er ca. 20 måneder og han har problemer med søvnen og jeg må nu ty til jeres hjælp for jeg er helt ude i at tænke at han lider af de samme søvn problemer som storsøster gør (hun får melatonin til natten for at kunne falde i søvn - det er en mild form for sovepille).
Han skriger når vi prøver at putte ham i hans egen seng, ja bare det at jeg ligger ham i sengen så begynder han, og han klynker ike bare nej nej han virkelig skriger igennem dybt ulykkeligt, så tros hyppige forsøg forgår putningen i vores seng med mig ved siden af, og kun sådan vil han falde i søvn. men selvom han falder i søvn sådan bruger han meget lang tid på at falde i søvn ca. halvanden time og det er selvom han ligger helt stille og roligt og der på ingen måder er nogen form for underholdning eller lys.
jeg er af den holdning at vi ikke slutter dgen af med gråd så derfor skal han ikke ligge inde i sin seng og være ked af det, det funger bare ikke for mig!
Han kommer i seng kl. 18:30 da vi står op igen allerede kl. 6: 00 også i weekenderne da vi holder fast i rytmen hele ugen igennem, han vågner af sig selv som var han en trofast alarm og det passer os rigtig fint.
han sover selvfølgelig stadig til middage men bliver vækket senest kl. 14:30 af hensyn til den tidelig aften putning. Middags søvnen går lid beder men stadig ikke helt uden gråd
Så hjæp tøser nogle gode råd??
vi skal på sygehuset mandag da han døjer lidt med spise problemer men ved ikke om jeg skal nævne søvnen eller om vi selv kan finde en løsning??

Anmeld