Kvalme døgnet rundt - andre? (Progesteron)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.998 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. oktober 2013

WantingBaby2012

Jeg er idag 7+0 og har siden 5+ haft kvalme døgnet rundt. Selvom det er rart at have tydelige symptomer på at man faktisk er gravid, så er det næsten ulideligt nu, og de seneste dage har jeg også kastet op (rekord idag med 4 gange indtil nu!) 

jeg er blevet gravid via ICSI og fra ÆO til bp skal man tage ekstra progesteron tilskud. Men jeg er fortsat med at tage det da jeg tidligere har oplevet ufrivillige aborter. 

Men tror i at det er fordi kroppen måske får for meget progesteron nu, at jeg har så voldsom kvalme med opkast? 

Er bare så nervøs for at stoppe med pillerne selvom klinikken egentlig siger at det ikke burde have indflydelse på om man abortere, og derfor  kan man sagtens stoppe med tilskuddet ved bp.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

salix

jeg ville stoppe med det da kroppen gerne skulle ha taget over og en alm bivirkning ved pogestroron er kvalme så kunne sagtens forstille mig at der er en sammenhæng

Anmeld

20. oktober 2013

MR-82

Jeg ville stole på klinikken,  de er jo eksperterne Når det så er sagt, så er jeg 5+2 idag, og har også kvalme døgnet rundt.  Havde det også med min datter,  helt indtil 16. - 17. uge.

Anmeld

21. oktober 2013

WantingBaby2012

MR-82 skriver:

Jeg ville stole på klinikken,  de er jo eksperterne Når det så er sagt, så er jeg 5+2 idag, og har også kvalme døgnet rundt.  Havde det også med min datter,  helt indtil 16. - 17. uge.

Tak for dit svar. Jeg valgte at stoppe med progesteron tilskuddet lørdag morgen, men kvalmen er hverken blevet værre eller bedre... Så måske er jeg/vi bare nogle af de kvinder der må finde sig i kvalme og opkast døgnet rundt..  Men hold da op det er svært at skjule sin graviditet overfor omverdenen når man er lige ved at kaste op hele tiden! 

Men er så spændt for skal til TS på onsdag (OM 2 DAGE!!!) det bliver så vildt at opleve den lille fis på skærmen. 

Anmeld

21. oktober 2013

Sisse Vinther

WantingBaby2012 skriver:

Jeg er idag 7+0 og har siden 5+ haft kvalme døgnet rundt. Selvom det er rart at have tydelige symptomer på at man faktisk er gravid, så er det næsten ulideligt nu, og de seneste dage har jeg også kastet op (rekord idag med 4 gange indtil nu!) 

jeg er blevet gravid via ICSI og fra ÆO til bp skal man tage ekstra progesteron tilskud. Men jeg er fortsat med at tage det da jeg tidligere har oplevet ufrivillige aborter. 

Men tror i at det er fordi kroppen måske får for meget progesteron nu, at jeg har så voldsom kvalme med opkast? 

Er bare så nervøs for at stoppe med pillerne selvom klinikken egentlig siger at det ikke burde have indflydelse på om man abortere, og derfor  kan man sagtens stoppe med tilskuddet ved bp.. 

Jeg har haft kvalme fra før jeg vidste vi ventede os, dengang troede jeg bare det var noget influenza, siden er det gået vildt for sig, og vågner om natten for at kaste op
Det er ret øv! Er 11+5 i dag (lige blevet sat 8 dage tilbage ) men det svinger meget i hvor tit jeg kaster op. Men kvalmen er der på døgndrift.

Anmeld

21. oktober 2013

WantingBaby2012

Sisse Vinther skriver:

Jeg har haft kvalme fra før jeg vidste vi ventede os, dengang troede jeg bare det var noget influenza, siden er det gået vildt for sig, og vågner om natten for at kaste op
Det er ret øv! Er 11+5 i dag (lige blevet sat 8 dage tilbage ) men det svinger meget i hvor tit jeg kaster op. Men kvalmen er der på døgndrift.

Det er bare øv med den kvalme! Jeg har også været oppe flere nætter for at kaste op. Typisk er der ikke noget når jeg vågner men hvis jeg står op for at tisse så kommer kvalmen og derefter opkast lige med det samme. Så hvis jeg kan holde mig om natten så vender jeg mig om og sover videre. 

Anmeld

21. oktober 2013

Sisse Vinther

WantingBaby2012 skriver:

Det er bare øv med den kvalme! Jeg har også været oppe flere nætter for at kaste op. Typisk er der ikke noget når jeg vågner men hvis jeg står op for at tisse så kommer kvalmen og derefter opkast lige med det samme. Så hvis jeg kan holde mig om natten så vender jeg mig om og sover videre. 

Nej, jeg mærker spøjst nok heller ikke til det lige når jeg er vågnet. Men eftermiddag og aften er nok værst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.