Første gang var jeg til jordemoder, hvor jeg havde taget en del på (meget væske i kroppen) og havde lidt protein i urinen. Jeg blev sendt til kontro på svangre ambulatoriet, og da blodtryk var normalt, blev jeg sendt hjem. Det var onsdag hvor jeg var i uge 30+3. Weekenden over havde jeg det ikke super godt, træt, hovedpine og lidt utilpas, ikke meget, og ikke mere end det kunne tilskrives en ubeskrivelig varm juli måned. Mandag går jeg til egen læge for lige at få snakket, og her er mit blodtryk meget højt, så jeg bliver med det samme indlagt på svangreafdelingen. Her får jeg tjekket urin, blodtrykssænkende medicin, bliver scannet og meget mere. Tirsdag aften får jeg at vide, at hvis blodtrykket ikke er faldet onsdag morgen, så skal jeg føde, og sådan bliver det. Stine kom til verden i uge 31+3.
2. gang er en helt normal graviditet, jeg bliver beordret ro, da mit blodtryk stiger lidt omkring uge 30, men det holder sig i ro, og jeg føder vaginalt en uge før termin.
3. gang har jeg let forhøjet blodtryk næsten fra start af i graviditeten. I uge 21 (ca) bliver jeg sygemeldt med mange plukkeveer, og et blodtryk der er lidt for højt. I uge 34 bliver jeg indlagt fordi blodtrykket bliver for højt, og jeg får igen medicin. Der er ikke andre symptomer, men blodtrykket kan ikke rigtig kontrolleres. Derfor får jeg kejsersnit i uge 35+3, 1,5 uge efter jeg blev indlagt.
Anmeld