spørgsmål til jer der har haft svangreskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. oktober 2013

Elling <3<3

Hej piger.

Lige et spørgsmål mere her fra.
Jer der har haft svangreskabsforgiftning, hvor lang tid gik der fra det blev opdaget, til at baby blev forløst?

Og hvilke symptomer havde i da det blev opdaget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Mit SSF blev opdaget 15 februar og jeg blev indlagt med det samme.

Mine symptomer var enormt højt blodtryk, proteiner i urinen og ømhed/trykken øverst i maven.

jeg blev indlagt der i februar og var der indtil hun blev født 25 marts.

Under indlæggelsen fik jeg dagligt:

- taget blodprøver x 3
- kørt ctg
- samlet urin til døgnprøve (ikle særlig rart)
- målt blodtryk mange gange

Hver dag var meldingen "vi må se hvordan det udvikler sih" En læge ville have hende ud ASAP, mens en anden læge ville vente.

Heldigvis blev tilstanden ikke værre og Astrid er født 37+5.

Både hun og jeg havde det godt efter fødslen

Men det var hårdt! Mest fordi jeg havde Sofie på 2,5 år derhjemme

Men på en eller anden måde fik vi det til at fungere. Omend jeg virkelig følte mig utilstrækkelig som mor!

Jeg håber ikke du får sådan et forløb

Anmeld

15. oktober 2013

Elling <3<3

AnjaM skriver:

Mit SSF blev opdaget 15 februar og jeg blev indlagt med det samme.

Mine symptomer var enormt højt blodtryk, proteiner i urinen og ømhed/trykken øverst i maven.

jeg blev indlagt der i februar og var der indtil hun blev født 25 marts.

Under indlæggelsen fik jeg dagligt:

- taget blodprøver x 3
- kørt ctg
- samlet urin til døgnprøve (ikle særlig rart)
- målt blodtryk mange gange

Hver dag var meldingen "vi må se hvordan det udvikler sih" En læge ville have hende ud ASAP, mens en anden læge ville vente.

Heldigvis blev tilstanden ikke værre og Astrid er født 37+5.

Både hun og jeg havde det godt efter fødslen

Men det var hårdt! Mest fordi jeg havde Sofie på 2,5 år derhjemme

Men på en eller anden måde fik vi det til at fungere. Omend jeg virkelig følte mig utilstrækkelig som mor!

Jeg håber ikke du får sådan et forløb

Tak for dit svar.

Sidste gang havde vi et ligende forløb som dig, dog nåede vi kun at være indlagt en uge, hvorefter det udviklede sig, og han samtidig viste tegn på mistrivsel. Så han skulle pludselig ud. (33+3)

Denne gang har vi opdaget det noget før, og jeg har indtil videre kun symptomerne højt blodtryl, og proteiner i urine.

Så efter et lille døgns obs på sygehuset har jeg fået lov til at komme hjem, men skaæ til tjek hver 2. Dag, og ringe hvis der bliver det mindste.

Men puu ha, frygter godt nok hvordan det udvikler sig.
Er kun 27+4, så hun skulle gerne blive der min. 1 md endnu

Anmeld

15. oktober 2013

Hullabullabulla

Hej piger.

Jer der har haft svangreskabsforgiftning, hvor lang tid gik der fra det blev opdaget, til at baby blev forløst?

Mit blev opdaget 34+6 til en vækstscanning og blev sat igang 36+5 efter 2 ugers indlæggelse.. Heldigvis var jeg ret tæt på termin

Havde haft lidt hovedpine, og 1 gang var det slemt med synsforstyrrelser.. Det der fik mig til at reagere og sige det til ham der scannede mig, var at jeg havde taget 11 kg på på 5 uger og var meget generet af vandet i kroppen

Fik målt bt til scanningen, alt for højt så direkte indlæggelse til mig..

Anmeld

15. oktober 2013

lenemor77

Elling <3<3 skriver:

Hej piger.

Mit blev opdaget til rutinetjek hos JM i uge 32. Mit BT var meget højt, jeg havde 4+ i protein og taget 5 kg på på en uge. Derfra gik det ned af bakke. Pigen havde det skidt og mine blodprøver var dårlige. Jeg blev indlagt onsdag og fødte lørdag - ved akut kejsersnit da hun ikke kunne klare en fødsel. 

Anmeld

15. oktober 2013

Lene Unik

Første gang var jeg til jordemoder, hvor jeg havde taget en del på (meget væske i kroppen) og havde lidt protein i urinen. Jeg blev sendt til kontro på svangre ambulatoriet, og da blodtryk var normalt, blev jeg sendt hjem. Det var onsdag hvor jeg var i uge 30+3. Weekenden over havde jeg det ikke super godt, træt, hovedpine og lidt utilpas, ikke meget, og ikke mere end det kunne tilskrives en ubeskrivelig varm juli måned. Mandag går jeg til egen læge for lige at få snakket, og her er mit blodtryk meget højt, så jeg bliver med det samme indlagt på svangreafdelingen. Her får jeg tjekket urin, blodtrykssænkende medicin, bliver scannet og meget mere. Tirsdag aften får jeg at vide, at hvis blodtrykket ikke er faldet onsdag morgen, så skal jeg føde, og sådan bliver det. Stine kom til verden i uge 31+3.

2. gang er en helt normal graviditet, jeg bliver beordret ro, da mit blodtryk stiger lidt omkring uge 30, men det holder sig i ro, og jeg føder vaginalt en uge før termin.

3. gang har jeg let forhøjet blodtryk næsten fra start af i graviditeten. I uge 21 (ca) bliver jeg sygemeldt med mange plukkeveer, og et blodtryk der er lidt for højt. I uge 34 bliver jeg indlagt fordi blodtrykket bliver for højt, og jeg får igen medicin. Der er ikke andre symptomer, men blodtrykket kan ikke rigtig kontrolleres. Derfor får jeg kejsersnit i uge 35+3, 1,5 uge efter jeg blev indlagt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.