Nogen med forstand på ctg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.363 visninger
11 svar
1 synes godt om
15. oktober 2013

Anonym trådstarter

Her tænker jeg på den der måler ens veer?

Jeg har fået kørt sådan en kurve 2 gange nu.
Den første gang var da jeg var 30+3, og ikke havde mærket helt så meget aktivitet som normalt.
Anden gang var 32+0, da jeg havde ekstremt mange plukveer, som jeg var i tvivl om var regelmæssige.

Første gang jeg fik den kørt, havde jeg nogle almindelige plukveer, og der steg det vemåler tal til 15-20. Der kom undervejs en jordemoder ind og sagde, at den så helt fin ud, og jeg skulle ikke tage mig af, at det tal steg, for det skulle helt op på en 70-80 stykker, før det var veer.

Anden gang kom der så en del flere plukveer, og når jeg fik dem, kom måleren op på 80-90. Jordemoderen sagde, at den så fin ud og at plukveerne ikke var regelmæssige.
Men er det ikke meget for bare plukveer? Ved godt det jo ikke har nogen betydning, er bare pokkers nysgerrig, og det nager mig lidt, at jeg ikke ved det

Hvad lå jeres på ved rigtige veer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

VIPpigen

Bum bum... Jeg syntes måske jeg svagt kan huske at min jm sagde at ved rigtige veer stiger den til over 150-160 stykker.... Jeg husker det ikke helt, sikkert manden gør, det var ham der spurgte ind til maskineriet mens jeg var i fødsel

Anmeld

15. oktober 2013

Maja88

Det har ikke noget ned de tal at gøre men længden på dem...

Jeg havde regelmæssige veer som ramte 40kun nogen af dem

Anmeld

15. oktober 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Bum bum... Jeg syntes måske jeg svagt kan huske at min jm sagde at ved rigtige veer stiger den til over 150-160 stykker.... Jeg husker det ikke helt, sikkert manden gør, det var ham der spurgte ind til maskineriet mens jeg var i fødsel

Okay, tak

Så var mine ikke så høje alligevel

Anmeld

15. oktober 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Det har ikke noget ned de tal at gøre men længden på dem...

Jeg havde regelmæssige veer som ramte 40kun nogen af dem

Okay, tak

Ja så er det jo endnu mere ligegyldigt

Anmeld

15. oktober 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Den første gang var da jeg var 30+3, og ikke havde mærket helt så meget aktivitet som normalt.
Anden gang var 32+0, da jeg havde ekstremt mange plukveer, som jeg var i tvivl om var regelmæssige.

Første gang jeg fik den kørt, havde jeg nogle almindelige plukveer, og der steg det vemåler tal til 15-20. Der kom undervejs en jordemoder ind og sagde, at den så helt fin ud, og jeg skulle ikke tage mig af, at det tal steg, for det skulle helt op på en 70-80 stykker, før det var veer.

Anden gang kom der så en del flere plukveer, og når jeg fik dem, kom måleren op på 80-90. Jordemoderen sagde, at den så fin ud og at plukveerne ikke var regelmæssige.
Men er det ikke meget for bare plukveer? Ved godt det jo ikke har nogen betydning, er bare pokkers nysgerrig, og det nager mig lidt, at jeg ikke ved det

Jeg fik taget CTG en gang om ugen efter jeg var 30+. En af de sidste gange jeg fik taget den var nogle af mine plukveer oppe på over 70 stykker, men det sagde JM ikke noget til - det er længden af dem  Jeg kan ikke huske hvad CTG'en lå på mens jeg havde veer - koncentrerede mig mere om veerne 

Anmeld

15. oktober 2013

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Jeg fik taget CTG en gang om ugen efter jeg var 30+. En af de sidste gange jeg fik taget den var nogle af mine plukveer oppe på over 70 stykker, men det sagde JM ikke noget til - det er længden af dem  Jeg kan ikke huske hvad CTG'en lå på mens jeg havde veer - koncentrerede mig mere om veerne 

Super, tak

Så gider jeg slet ikke bruge mere tid på, at tænke på det. Så må det være ganske normalt

Anmeld

15. oktober 2013

L&V

Anonym skriver:

Jeg har fået kørt mange strimler i begge mine graviditeter med plukveer på 90+ og det var "bare" plukveer en rigtig vee er 150+ og er længere og regelmæssig

Anmeld

15. oktober 2013

FrkZier

Anonym skriver:

jeg spurgte JM om det en af de maaaaange gange jeg fik kørt CTG - hun sagde at man ikke kan sammenligne tallene, nogen har KRAFTIGE veer og den rammer maks 40 hvor andre kan have ubetydelige plukveer på 120.

Det har noget at gøre med hvordan mavemusklerne arbejder osv osv

Anmeld

15. oktober 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jeg har fået kørt mange strimler i begge mine graviditeter med plukveer på 90+ og det var "bare" plukveer en rigtig vee er 150+ og er længere og regelmæssig

Tak

Blev også bare lidt forvirret, fordi den første jordemoder sagde, at de lå på 70-80. Kunne godt mærke, at det bare var almindelige plukveer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.