Nakkefoldsscanning ? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. oktober 2013

Ønskebarnet2014

Hej allesammen

Ved godt jeg nok spørger om noget dumt.

Men vi skal til nakkefoldsscanning i morgen.

Er det bare en helt alm. Scanning på maven eller?

Og hvad med den blodprøve fra min alm. Læge? Hvordan ved de om der chance for downs? Osv?

Er lidt nervøs.

Og hvad hvis de nu scanner i morgen (det gør de) men hva nu hvis jeg ikke er så langt henne som de tror eller modsat? Hvad så?

undskyld mine spørgsmål.

Ser frem til svar fra jer tøser

Klem Daniella

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

justagirl

Ønskebarnet2014 skriver:

Hej allesammen

Og hvad med den blodprøve fra min alm. Læge? Hvordan ved de om der chance for downs? Osv?

Er lidt nervøs.

Og hvad hvis de nu scanner i morgen (det gør de) men hva nu hvis jeg ikke er så langt henne som de tror eller modsat? Hvad så?

undskyld mine spørgsmål.

Klem Daniella

de scanner uanset hvad - og de fastlægger din termin

og risikotallet beregner de ud fra blodårøver din alder og nakkefolk og ( næse ben )

slå koldt vand i blodet! det skal skam nok få fint!

og ja de scanner på maven så du ser den  lille får billeder med hjem husk at sig inden hun scanner du ønsker billeder.. det er sket før nogle ingen fik pga man intet sagde.

og så snakker i om en masse ting ..

HELD og LYKKE!

Anmeld

15. oktober 2013

De3Guldklumper

Ønskebarnet2014 skriver:

Hej allesammen

Er lidt nervøs.

undskyld mine spørgsmål.

Klem Daniella

Nf scanning er en alm scanning uden på maven.

Når de har målt nakkefolden så lægges tallene ind i computeren og blandes med din alder, blødeprøver osv og så kommer risikoen for om du ligger i lav eller høj risiko for et barn med downs

Anmeld

15. oktober 2013

Menne

De udregner risikotal for downs ud fra tykkelsen på nakkefolden, resultaten af din blodprøve og din alder. Scanningen foregår uden på maven og det er muligt at din termin bliver rykket lidt frem eller tilbage - det er helt almindelig. Glæd dig - det er fantastisk at få lov at kigge ind til den lille 

Anmeld

15. oktober 2013

ano14316

Ønskebarnet2014 skriver:

Hej allesammen

Er lidt nervøs.

undskyld mine spørgsmål.

Klem Daniella

Det er ikke sikkert de scanner dig udvendigt på maven, det kan også være en indvendig scanning.

Hvis du ikke er så langt henne eller længere korrigere de din termin, den bliver ofte korrigeret. Er du ikke langt nok henne bliver du tilbudt en ny scanning, der sker ikke noget ved at du er længere henne.

Målet af nakkefolden sammenholder de med tallene fra blodprøven og så får du en risikoberegning.

Læs evt pjecen 'et informeret valg' den handler præcis om det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.