Hul i kondom + ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.015 visninger
9 svar
3 synes godt om
15. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej!

jeg havde ægløsning enten i foregårs eller i går, og i går da vi havde sex var der åbenbart gået hul i kondomet. Vi bruger ikke anden form for prævention. 

Er chancen for graviditet ikke rimelig stor? jeg er en ung pige på 20 og er meget fertil. Min kæreste og jeg kunne godt tænke os børn, så det er slet slet ikke verdens undergang hvis jeg er.. Måske håber jeg det faktisk lidt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

modesty

Hej!

jeg havde ægløsning enten i foregårs eller i går, og i går da vi havde sex var der åbenbart gået hul i kondomet. Vi bruger ikke anden form for prævention. 

Er chancen for graviditet ikke rimelig stor? jeg er en ung pige på 20 og er meget fertil. Min kæreste og jeg kunne godt tænke os børn, så det er slet slet ikke verdens undergang hvis jeg er.. Måske håber jeg det faktisk lidt  

Det kommer jo an på så meget, bl.a. din kærestes sædkvalitet (går ud fra at du har været gravid før siden du skriver at du er meget fertil?). Chancen vil være omtrent 25% hvis hans sædkvalitet er OK.

Anmeld

15. oktober 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det kommer jo an på så meget, bl.a. din kærestes sædkvalitet (går ud fra at du har været gravid før siden du skriver at du er meget fertil?). Chancen vil være omtrent 25% hvis hans sædkvalitet er OK.

Ja okay.

Nej jeg har godt nok ikke været gravid før. Fik bare at vide af lægen at jeg kunne regne med jeg var meget fertil.. Så Hmm..

men 25 % siger du.. Så må jeg vente og se! 

Anmeld

15. oktober 2013

Anonym trådstarter

Men jeg begyndte så at have ondt i maven søndag, og havde også mandag. så er spørgsmålet jo bare præcis hvornår jeg havde ÆL. 

Anmeld

15. oktober 2013

De3Guldklumper

Chancen/risikoen for graviditet er tilstede det kan jeg skrive under på - da jeg nemlig venter nr 3 med et hul i præventionen.

Anmeld

15. oktober 2013

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Chancen/risikoen for graviditet er tilstede det kan jeg skrive under på - da jeg nemlig venter nr 3 med et hul i præventionen.

Ja okay. Ihh jeg tror egentlig helt jeg kommer til at håbe jeg er gravid  

Anmeld

15. oktober 2013

modesty

Ja okay.

Nej jeg har godt nok ikke været gravid før. Fik bare at vide af lægen at jeg kunne regne med jeg var meget fertil.. Så Hmm..

men 25 % siger du.. Så må jeg vente og se! 

Det ved din læge intet om. Det kan man først fastslå ved at scanne dig, gennemskylle dine æggeledere og måle hormonniveauer i dit blod. Det han/hun mener er nok bare at jo yngre man er, jo større er sandsynligheden for at blive gravid - gennemsnitligt.

Anmeld

16. oktober 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det ved din læge intet om. Det kan man først fastslå ved at scanne dig, gennemskylle dine æggeledere og måle hormonniveauer i dit blod. Det han/hun mener er nok bare at jo yngre man er, jo større er sandsynligheden for at blive gravid - gennemsnitligt.

Ja okay. Nå for søren, det var jeg slet ikke klar over.. ja så er lægen da galt på den

ved du om "fosteret" nemmere går til grunde her i starten, hvis man feks er bekymret eller ked af det? Eller spiller det ikke ind?

Anmeld

16. oktober 2013

modesty

Anonym skriver:

Ja okay. Nå for søren, det var jeg slet ikke klar over.. ja så er lægen da galt på den

ved du om "fosteret" nemmere går til grunde her i starten, hvis man feks er bekymret eller ked af det? Eller spiller det ikke ind?

Nej, det spiller ingen rolle. 

Anmeld

16. oktober 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Nej, det spiller ingen rolle. 

Okay tusind tak for det! Det er jeg virkelig glad for at høre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.