Benjamins'mor skriver:
Her kommer lige en fødselsberetning af lille Celina.
Søndag d. 13/10-2013:
Havde ingen optakt haft eller lign, udover min slimprop var gået over de sidste 3 dage.
Havde haft okay med overskud og energi og havde været alene med Benjamin hele dagen da Kristian var på arbejde.
Kl. 17.00 ca går jeg igang med at lave aftensmad og vi sætter os til at spise. Kl. 17.55 ca får jeg vildt ondt i maven og det går kort efter væk igen, får spist færdigt og mig og Benjamin ligger os ind i sengen og jeg tager tid, 3-3,5 minuts interval, så var godt klar over at det var veer jeg havde nu. Ringer til Kristian og siger nu må han godt holde øje med telefonen fordi jeg har veer.
Ringer til min jordemoder 18.35 og vi aftaler at mødes på fødegangen 19.30.
Får ringet efter min svoger og får skiftet Benjamin så vi er klar. Ringer til Kristian som vil ringe til sin chef så en anden kan overtage bussen.
Kl. 19.30 ankommer jeg på fødegangen, hun tjekker hjertelyd under veerne og tjekker indvendigt, 6 (!!!) cm åben. Hun skriver til den jordemoder studerende som skal med under fødslen og finder en fødestue.
Mellem 19.35-40 får jeg lavment og går på toilet. 19.40-45 ankommer Kristian som ringer til min mor med det samme, da hun også skal med til fødslen. 19.45-50 springer vandet mildest talt og flyver udover gulvet og op af døren. Får pressetrang og kommer ind på briksen, 8,5 cm åben.
Kristian bliver dårlig og må gå på toilet, så de kalder en ekstra jordemoder ind som kan holde mig i hånden. Får presset hende det sidste stykke ned i bækkenet og i 1 presseve flyver hun ud.
Kl. 20.22 fødte jeg en lille prinsesse, 4082 g og 53 cm. 
Sikke en lynfødsel, og nem lyder det til!
Og hvor er hun fin, hjerteligt tillykke! 
Anmeld