Så er udtrapning begyndt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
8 svar
2 synes godt om
14. oktober 2013

Flødebollen

Så er der endelig taget hul på udtrapning af antidepressivt medicin.

Jeg har taget det i over 2 år, så håber sådan, at det lykkes, da jeg helst gerne vil være så lidt medicineret som muligt, når nu engang ønskebabyen kommer til os..

Har haft pillerne liggende i 1,5 måned, men jeg skulle ligesom tage tilløb til at skulle starte.

Det gjorde jeg så i går, og er ret så stolt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

bobbles

Flødebollen skriver:

Jeg har taget det i over 2 år, så håber sådan, at det lykkes, da jeg helst gerne vil være så lidt medicineret som muligt, når nu engang ønskebabyen kommer til os..

Har haft pillerne liggende i 1,5 måned, men jeg skulle ligesom tage tilløb til at skulle starte.

Hvornår anbefales det at man trapper ud? Har selv til januar tage citolapram i 1 år håber os med tiden Jeg kan trappes helt ud

Anmeld

14. oktober 2013

Havre74

Flødebollen skriver:

Hvad mener du med at du har haft pillerne liggende i halvanden måned ? Er det nogen andre piller du skal tage, for at kunne trappe ud ?

Jeg har nemlig en veninde, der har taget medicin i 4 år og hun er helt rask. Men lægen vil ikke udtrappe hende, da lægen ikke synes han selv har kompetence til dette. Psykiateren siger at det heller ikke er ham, der skal gøre det, da hun jo er rask. Så hun er fanget. Hun kan jo ikke bare stoppe med pillerne.

Jeg synes det er så synd for hende, måske har du et godt råd til hvad hun kan gøre ?

Anmeld

14. oktober 2013

Flødebollen

bobbles skriver:

Hvornår anbefales det at man trapper ud? Har selv til januar tage citolapram i 1 år håber os med tiden Jeg kan trappes helt ud

jeg tror ikke, der er en fast tidsramme... Min læge og jeg synes, det var værd at forsøge nu.. 

Også fordi jeg er blevet rigtig 'god' til de ting, der kørte mig ned.

det er også citalopram, jeg tager

Anmeld

14. oktober 2013

Flødebollen

Havre74 skriver:

Hvad mener du med at du har haft pillerne liggende i halvanden måned ? Er det nogen andre piller du skal tage, for at kunne trappe ud ?

Jeg har nemlig en veninde, der har taget medicin i 4 år og hun er helt rask. Men lægen vil ikke udtrappe hende, da lægen ikke synes han selv har kompetence til dette. Psykiateren siger at det heller ikke er ham, der skal gøre det, da hun jo er rask. Så hun er fanget. Hun kan jo ikke bare stoppe med pillerne.

Jeg synes det er så synd for hende, måske har du et godt råd til hvad hun kan gøre ?

Ej!

sikke synd for hende

jeg har fået samme medicin, men med 10 gram mindre.. Dem skal jeg tage i 20 dage.. Så til samtale ved lægen, hvordan det går osv..

hvem har udskrevet medicinen til hende? En læge skal i så fald henvise hende til en, der er kompetent!

synes, hun skal overveje et lægeskift hurtigst muligt. Man skal ikke gå med sådan noget medicin længere tid end det reelt er nødvendigt.

er hun 'vurderet' rask?

Anmeld

14. oktober 2013

Flødebollen

Flødebollen skriver:

Ej!

sikke synd for hende

jeg har fået samme medicin, men med 10 gram mindre.. Dem skal jeg tage i 20 dage.. Så til samtale ved lægen, hvordan det går osv..

hvem har udskrevet medicinen til hende? En læge skal i så fald henvise hende til en, der er kompetent!

synes, hun skal overveje et lægeskift hurtigst muligt. Man skal ikke gå med sådan noget medicin længere tid end det reelt er nødvendigt.

er hun 'vurderet' rask?

I 28 dage skal jeg tage dem!

Anmeld

22. oktober 2013

Havre74

Flødebollen skriver:

Ej!

sikke synd for hende

er hun 'vurderet' rask?

Tak for svar. Jeg har været på ferie, derfor jeg svarer så sent.

Jeg har mange gange været med hende til læge m.v som bisidder.

Det er en psykiater, der har udskrevet medicinen og han har også erklæret hende helt rask.

Hun har skiftet læge. Og den nye læges begrundelse er at han ikke ved hvordan det skal trappes ud. Psykiateren siger at lægen sagtens kan stå for det.

Jeg vil gerne hjælpe hende, men jeg er også meget påpasselig med ikke at ville "overtage" hendes liv - hvis du forstår.

Hun er jo rask, men hun er meget autoritetstro og derfor er hun fanget.

Hvordan går det med din udtrapning ?

Anmeld

22. oktober 2013

Flødebollen

Havre74 skriver:

Det er en psykiater, der har udskrevet medicinen og han har også erklæret hende helt rask.

Hun har skiftet læge. Og den nye læges begrundelse er at han ikke ved hvordan det skal trappes ud. Psykiateren siger at lægen sagtens kan stå for det.

Jeg vil gerne hjælpe hende, men jeg er også meget påpasselig med ikke at ville "overtage" hendes liv - hvis du forstår.

Det går rigtig godt!

Jeg vil anbefale hende at skifte læge og tjekke inden, hvorvidt den kan hjælpe hende!

Anmeld

22. oktober 2013

ette1987

Havre74 skriver:

Jeg tager også citalopram, og er trappet ned fra 30 til 20 mg inden jeg blev gravid. Mærkede ikke noget til det

Det lyder da helt vanvittigt lægen ikke vil hjælpe?! Det er jo ikke en videnskab at trappe ned. Det er bare vigtigt at det sker under tilsyn og laaaangsomt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.