Ferie alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

MyLove E

Laulund87 skriver:

God idé

Men ville da gerne ha dig med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

Laulund87

Tauf skriver:

Men ville da gerne ha dig med

Ja det kunne være sjovt

Vi får først råd til at rejse om 2-3 år, men så har Bruno også lovet at vi skal

Anmeld

14. oktober 2013

modesty

Tauf skriver:

Jeg trænger så meget til at komme væk på ferie. Helst ned til et hotel med en masse swimmingpools og all incl.

Men jeg vil ikke havde mand og barn med. Det skal være en tur kun for mig. Hvor jeg kan slappe af og ikke høre på nogen som dag ind og dag ud siger MOAR MOAR MOAR! !!!!!!

Jeg skal bare suge alt varmen og alle de c vitaminer min krop kan klare.

MEN jeg er ikke så god til at tage afsted HELT alene, og jeg har ikke rigtig nogen veninder at tage med.

Ville i kunne tage afsted selv ?

Eller er der måske nogen her fra som vil med?

Jeg har været på ferie to gange alene, syntes det var skønt.

Gør det!

Anmeld

14. oktober 2013

Antioxi

Jeg rejste faktisk alene første gang, da jeg var 18 år gammel. Bestilte en afbudsrejse til Tyrkiet og tog afsted to dage efter. Havde den bedste ferie, hvor jeg bare slappede af og fik ladet op. 
Jeg kan godt lide andre folks selskab, men ind imellem bliver det bare for meget, og så er sådan en rejse altså god!  Får faktisk lidt kuller, hvis jeg er afsted sammen med andre. Kan selvfølgelig godt med kæresten og familien, men hvis det er med venner kan jeg simpelthen ikke. Jeg vil gerne se kulturen det sted jeg nu er, opleve stemningen og bare falde ind, mens de hellere vil drikke hjernen ud i Sunny Beach. Det er da så kedeligt! Hvorfor rejse væk og gøre det, når man kan gøre det derhjemme? 

Har siden hen været på Camino-vandring, alene i både Grækenland, Gran Canaria, London og New York. Møder altid nogle jeg kan snakke med/følges med, og det er super godt. Bare det at komme lidt væk hjemmefra. 

Kan kun anbefale det!

Anmeld

15. oktober 2013

Sujan

Hmm... Jeg kunne aldrig finde på at tage afsted uden mand og børn..
For så ville det ikke være ferie for mig. Er ikke god til at være alene og elsker at have min familie omkring mig..

Må indrømme at hvis f.eks min mand kom og sagde han ville tage en uge på ferie alene væk fra os, fordi han trængte til at komme væk, ville jeg være så skuffet og såret og nok bedt ham blive væk.

Anmeld

15. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg kan forstå hvis man rejser sammen med veninder, så det er en tøsetur. Men jeg kommer aldrig til at forstå behovet for at rejse alene, fordi man vil væk fra mand og børn.

For mig, at se så må der være nogle dybeliggende årsager til at man har brug for en pause fra sin familie, og det hjælper jo intet at flygte, problemerne er der jo stadig når man kommer retur.

Hvis det er fordi man føler sig overvældet af hverdagen, og ved at rejse vil vise manden hvor meget man egenligt laver, så rejse da sammen med manden, tag afsted i 4 dage og få snakket tingene igennem, istedet for at skride fra det hele.

Hvis min mand ville afsted på MTB tur med gutterne, ville jeg ønske ham rigtig god tur, men hvis han ville tage en uges afslapningsferie fra familien ville det være en direkte årsag til parterapi og måske forholdets afslutning.

Anmeld

15. oktober 2013

Trekløver(:

Mom skriver:

Jeg kan forstå hvis man rejser sammen med veninder, så det er en tøsetur. Men jeg kommer aldrig til at forstå behovet for at rejse alene, fordi man vil væk fra mand og børn.

For mig, at se så må der være nogle dybeliggende årsager til at man har brug for en pause fra sin familie, og det hjælper jo intet at flygte, problemerne er der jo stadig når man kommer retur.

Hvis det er fordi man føler sig overvældet af hverdagen, og ved at rejse vil vise manden hvor meget man egenligt laver, så rejse da sammen med manden, tag afsted i 4 dage og få snakket tingene igennem, istedet for at skride fra det hele.

Hvis min mand ville afsted på MTB tur med gutterne, ville jeg ønske ham rigtig god tur, men hvis han ville tage en uges afslapningsferie fra familien ville det være en direkte årsag til parterapi og måske forholdets afslutning.

Så når man først har fået mand og børn, så kan man ikke længere have et behov for at være alene i nogle dage? Sådan en tur kan da give en masse fornyet energi, og det er da givende for en familie.

Anmeld

15. oktober 2013

Carina:-)

Kunne ikke helt alene,men gerne med en veninde.

Har været på weekendture med veninder,og det er hyggeligt.

Kunne ikke være fra ungerne en hel uge,men en weekend er skønt

Men synes da du skal tage bøllen under armen og finde et godt sted med drinks,varme og ro 

Anmeld

15. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
M_V skriver:

Så når man først har fået mand og børn, så kan man ikke længere have et behov for at være alene i nogle dage? Sådan en tur kan da give en masse fornyet energi, og det er da givende for en familie.

Jeg kan se behovet for at tage en lille tur sammen med manden, for at være KUN kærester et par dage, men kan og kommer nok aldrig til at forstå behovet for at rejse væk fra familien alene. Var det en tøsetur, så jo, men ikke når behovet opstår fordi man trænger til tid uden at høre ordet Moar Moar hele tiden. Jeg mener, så få da talt med manden inden det kommer så langt ud, at man syntes man behøver at rejse væk.

Anmeld

15. oktober 2013

MyLove E

Mom skriver:

etJeg kan forstå hvis man rejser sammen med veninder, så det er en tøsetur. Men jeg kommer aldrig til at forstå behovet for at rejse alene, fordi man vil væk fra mand og børn.

Nu har vi været gennem et lang sygdoms forløb. Og jeg har skulle kæmpe og arbejde RIGTIG med mig selv. Og skulle samtidig hænge sammen på familien.
Vi er afsted alene sammen på weekend tit faktisk. Hvilket også er rart.

Men det har også været et hårdt forløb vi har været igennem og er ikke langt fra en skilsmisse. Det vil vi virkelig gerne være fri for. Og derfor har jeg brug for at komme væk.

Faktisk ville jeg kun blive lykkelig hvis min mand kom og sagde at han gerne ville væk og være alene. For vi trænger til at passe på os selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.