er der nogen som har en opskrift på muffins...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

988 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. marts 2008

Loggidut

har sgu lyst til at bage sådan nogen...men kender kun de der pulveropskrifter, øv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2008

Mikkelmusen

har engang haft en på nogle lkre nogen med kokos.. mmm.. men den er væk... har du googlet...?

Anmeld

23. marts 2008

Monica

Har en super go en...
De er ikke sunde, men de smager (L)
Der bliver ca 25-40 stk, så der bliver nogle til fryseren...

4 æg
540gr sukker
6 tsk vanlie
250 gr smør
150 gr mel
400 gr kokos
300 gr hakket mørk chokolade
måske ½ dl vand...

Pisk æg + sukker + vanilie hvidt. Tilsæt smeltet smør + resten. og evt vand, hvis det er lidt "tørt"

Fyld ikke formene helt op, men nok 3/4... - Hvid du har nogle nødder, så hak dem og put i, det smager også godt...

bage ca 15 min v 200 gr - hold øje...

God fornøjelse

Monica

Anmeld

23. marts 2008

Loggidut

nej for jeg tænkte jeg gerne ville finde en som andre havde haft held med...eller som andre vidste var kanon gode...men måske skulle jeg google det...

Anmeld

23. marts 2008

Loggidut

Monica skriver:

Har en super go en...
De er ikke sunde, men de smager (L)
Der bliver ca 25-40 stk, så der bliver nogle til fryseren...

4 æg
540gr sukker
6 tsk vanlie
250 gr smør
150 gr mel
400 gr kokos
300 gr hakket mørk chokolade
måske ½ dl vand...

Pisk æg + sukker + vanilie hvidt. Tilsæt smeltet smør + resten. og evt vand, hvis det er lidt "tørt"

Fyld ikke formene helt op, men nok 3/4... - Hvid du har nogle nødder, så hak dem og put i, det smager også godt...

bage ca 15 min v 200 gr - hold øje...

God fornøjelse

ahhhhhhh tak...det skal prøves...måske var det den hunni snakkede om?
Monica

Anmeld

23. marts 2008

Monica

Der skulle selvfølgelig have stået 35-40 stk...

Anmeld

23. marts 2008

Rasmine

Google?

Anmeld

25. marts 2008

linemus

Et par dage for sent, men man kan jo altid få lyst til at bage muffins. Disse er endda fedtfattige, men uden man kan smage det :) Mmm, de er rigtig gode. Og så gider jeg ikke lige slette mine vægtvogter-noter, men det kan jo være, nogen kan få glæde af dem (de er fra 2006). [f]Prinsessens hindbærmuffins[/f] ca. 20 stk Vægtvogterne Point i alt: 36,5 point (syltetøj med sukker/uden glasur) - pr. stk. 1,75 46 point (syltetøj med sukker/med glasur) - pr. stk. 2,25 33 point (syltetøj uden sukker/uden glasur) - pr. stk. 1,5 Ingredienser: 2 æg (4 point) 220 g sukker (14,5 point) 25 g kokosmel (2,5 point) 150 g hindbærsyltetøj (uden sukker = 1,5) (med sukker = 5) 2 tsk. bagepulver 1 tsk. vanillesukker (De 3 gratis pr. dag: 1 tsk, 4 g = 0) 175 g hvedemel (10,5 point) Pynt : ca. 75 g. flormelis (9,5 point) lidt vand frugtfarve sølv sukkerkugler Æg og sukker piskes lyst og luftigt. Kokos og syltetøj vendes i. Bagepulver, vanillesukker og mel blandes og vendes i dejen. Muffinsforme (papir el. metal) fyldes 3/4 med dej. Bages ca. 20 min. ved 200 grader. Når kagerne er afkølede, pyntes de med sølvkugler og glasur, rørt af flormelis, vand og frugtfarve. [k]Jeg har også prøvet at bage den som hel kage med succes, så skal den bare ha' min. 10 minutter mere (hjerteformen).[/k] Fra bogen "Flere fromme fristelser for store og små - fedtfattige kager og andre lækkerier" af Anette Søby og Lene Larsen Fedtenergiprocent ca. 11 %. [f]Mormors makronmuffins[/f] "Lækre og lette muffins med en marcipanagtig smag af makroner. Designet til børnebørn." Ca. 25 stk. (19 stk) (ialt: 56 point) (pr. stk. 2,25 point) Ingredienser: 2 æg (4 point) 225 g sukker (15 point) 150 g fromage frais (0,5% = 1,5 point) 40 g olie (10 point) ½ moset banan (½-1 point) 200 g knuste makroner eller makronrasp (12,5 point) 2 tsk vanille 3 tsk bagepulver 200 g hvedemel (12 point) Æg og sukker piskes lyst og luftigt. Fromage frais, olie, banan og makroner vendes i. Vanille, bagepulver og mel blandes og røres forsigtigt i dejen. Muffinsforme (papir eller metal) fyldes 3/4 med dej. Kagerne bages ved 200 grader i 15-20 min. "Flere fromme fristelser for store og små - fedtfattige kager og andre lækkerier" af Anette Søby og Lene Larsen Fedtenergiprocent ca. 17%. [f]Velbekomme ;)[/f]

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.