Altså, jeg lavede for nogle dage siden en tråd om, at jeg synes min søn (på nu 7 uger) spiser meget tit.
Jeg blev her bekræftet i, at det altså var helt normalt med op til 12 måltider om dagen og har også læst dette flere steder. Har efterfølgende holdt regnskab med antal måltider i døgnet, og kan se at han spiser mellem 9 og 11 gange i døgnet, så jeg er glad.. 
MEN, så er det jeg sidder og læser "vores børn" hvor en brevkasse tager netop dette emne op, hvor situationen præcis kunne have handlet om mig - med hensyn til ofte at skulle amme.. - her svarer en sundhedsplejerske så, at når barnet"er en måneds tid gammelt, er det vigtigt at hjælpe barnet til, at der gerne må gå tre-fire timer mellem måltiderne"..
Hun skriver også, at det selvfølgelig er okay, hvis man ET PAR GANGE i løbet af døgnet ammer hver anden time (især aften, når han tanker op til natten, logisk nok)
OG så skriver hun, at den tykkeste mælk tager ca to timer at danne, så hvis barnet spiser oftere, så vil det kun få den tynde mælk!?????
NU bliver jeg så forvirret, får min basse mon så kun den tynde mælk, da han nærmest hver gang spiser med under to timers Interval, undtagen om natten??? Og skal jeg så alligevel lige så stille begynder forsøge at skubbe måltiderne, så han spiser med længere mellemrum, eller skal man bare lade ham spise når han vil et stykke tid endnu?? 
Ååh, den amning altså, den giver mig grå hår før tid!!
Slap af, slap af, slap af... 
Ved godt at det kan være svært når alle skal kloge sig. 
Der er en tommelfingerregel der siger at 80% af mælken er gendannet efter 2 timer. Men det kommer an på den enkelte kvindes produktion, og hvor store bryster hun har (der kan være mere mælk i store bryster ;-) o.s.v.
Bare fordi der er et gennemsnit, er det ikke sådan at alle kvinder og alle bryster og alle børn falder ind under det gennemsnit. Hvert tilfælde er unikt.
Am som du lyster. Hvis du er nervøs, så få vejet din søn hos SP'en en ekstra gang så du kan se hvordan han tager på. Hvis han tager OK på, så slap af. Og stol på at du gør det rigtige, uanset hvad SP'ens håndbog siger.
Min (skidegode) SP ville f.eks have sagt noget helt andet end den dér brevkasse-SP. De er også bare mennesker med individuelle holdninger - og den metode med 3-4 timers interval er forældet.