MorEllen skriver:
Jeg er ret uerfaren på at give MME, og har et par spørgsmål her i opstartsfasen:
På NAN1-pakken anbefales det 6 måltider på ca 150 ml i døgnet, min pige spiser ca 100 ml hver gang, så går ud i fra at hun så kan få det nærmere 9-10 gange i døgnet.. Men hvor hyppig må jeg give det? Er det okay at det nogle gange kun er 2 timer mellem hvert måltid? Giver I barnet mad når der er sultent, eller gir I efter klokken?
Bliver baby hård i maven af det? Har I nogle gode råd?
Jeg har en dreng på 4 uger som er begyndt på flasken nu - amningen fungerer snart ikke mere. Jeg ammer ham dog stadig nat.
Her kan han sagtens ligge i ca. 45 min på hvert bryst og kværne 120 ml. bagefter 

Får han kun en flaske, så kan han snildt tage 150 ml. Han tager gerne mellem 80-150 ml. nu, alt efter hvornår han sidst har spist. Nogle gange går der 2 timer - andre gange går der 4 timer, hvis han tager en lang lur (hvilket er sjældent). Jeg kigger ikke efter klokken, men hvornår han melder sig, for han kan jo også bare være tørstig og skal have en tår mælk 
Min datter fik NAN1 og der havde vi ingen problemer, så det fortsætter vi med til lillebror 
Anmeld