MME til baby 2,5uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
7 svar
2 synes godt om
13. oktober 2013

MorEllen

Jeg er ret uerfaren på at give MME, og har et par spørgsmål her i opstartsfasen:

På NAN1-pakken anbefales det 6 måltider på ca 150 ml i døgnet, min pige spiser ca 100 ml hver gang, så går ud i fra at hun så kan få det nærmere 9-10 gange i døgnet.. Men hvor hyppig må jeg give det? Er det okay at det nogle gange kun er 2 timer mellem hvert måltid? Giver I barnet mad når der er sultent, eller gir I efter klokken?
Bliver baby hård i maven af det? Har I nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

AnonymMor

Hej

Mht til mægden afhænger af hvor gammelt barnet er og hvor stor en appetit barnet har. man ja det er helt okay at give med kun 2 timers mellemrum. jeg mener at man bør give når barnet er sulten og ikke efter kl.  

Min datter for også nan1 og hun er 6 uger gammel og spiser ca 120 ml af gangen og det svinger gerne mellem 2-4 timers mellemrum at hun viser tegn på sult. Der er dog perioder hvor hun kun spiser 70-80 ml og nogengange helt op til 150-180 ml af gangen men primært 120 ml lige pt  

Anmeld

13. oktober 2013

MorEllen

Rinepigen skriver:

Hej

Mht til mægden afhænger af hvor gammelt barnet er og hvor stor en appetit barnet har. man ja det er helt okay at give med kun 2 timers mellemrum. jeg mener at man bør give når barnet er sulten og ikke efter kl.  

Min datter for også nan1 og hun er 6 uger gammel og spiser ca 120 ml af gangen og det svinger gerne mellem 2-4 timers mellemrum at hun viser tegn på sult. Der er dog perioder hvor hun kun spiser 70-80 ml og nogengange helt op til 150-180 ml af gangen men primært 120 ml lige pt  

Tak for svar

Ja, jeg giver også efter når hun viser sult.. har bare tænkt på om det bliver for meget for den lille mave.. men mælken er vel lavet for små maver ..
Og jeg tager udgangspunkt i det der står på pakken.. det ser ud til at passe ret godt til hvad behovet er
Men så tror jeg egentlig jeg gør det nogenlunde rigtig.. Har din haft hård afføring? Min lille har ikke haft så mange afføringer efter at vi startet med MME (vi startet i går), men det sidste der kom så ud som gul hytteost (ja, undskyld sammenligningen ).. er det normalt?

Anmeld

13. oktober 2013

AnonymMor

MorEllen skriver:

Tak for svar

Ja, jeg giver også efter når hun viser sult.. har bare tænkt på om det bliver for meget for den lille mave.. men mælken er vel lavet for små maver ..
Og jeg tager udgangspunkt i det der står på pakken.. det ser ud til at passe ret godt til hvad behovet er
Men så tror jeg egentlig jeg gør det nogenlunde rigtig.. Har din haft hård afføring? Min lille har ikke haft så mange afføringer efter at vi startet med MME (vi startet i går), men det sidste der kom så ud som gul hytteost (ja, undskyld sammenligningen ).. er det normalt?

Altså Hun har bøvlet ret meget med maven lige fra start også da jeg ammede ( stoppede efter 10 dage) efterfølgende fik hun både mme (blå allomin) og brystmælk på flaske men det kunne hendes mave slet ikke arbejde med.. vi skiftede så til nan og stoppede med at give hende brystmælk og så fungede hendes mave lidt bedre.. hun har nu afføring hver dag men døjer stadig med lidt luft i maven en gang i mellem 

Min datters afføring svinger lidt mellem gul hytteost og grønligt.. min sp siger det er normalt for flaskebørn så det går jeg ud fra  

Anmeld

13. oktober 2013

MorEllen

Rinepigen skriver:

Altså Hun har bøvlet ret meget med maven lige fra start også da jeg ammede ( stoppede efter 10 dage) efterfølgende fik hun både mme (blå allomin) og brystmælk på flaske men det kunne hendes mave slet ikke arbejde med.. vi skiftede så til nan og stoppede med at give hende brystmælk og så fungede hendes mave lidt bedre.. hun har nu afføring hver dag men døjer stadig med lidt luft i maven en gang i mellem 

Min datters afføring svinger lidt mellem gul hytteost og grønligt.. min sp siger det er normalt for flaskebørn så det går jeg ud fra  

Ok.. det er ikke sjovt når de små døjer med den slags. Men luft i maven kunne hun jo haft om hun fik brystmælk også.
Da slår jeg mig til ro med at gul hytteost er normalt, og krydser fingre for at vi slipper for alt for meget bøvl med den flaske Krydser også fingre for at din pige slipper af med den luft

Anmeld

13. oktober 2013

AnonymMor

MorEllen skriver:

Ok.. det er ikke sjovt når de små døjer med den slags. Men luft i maven kunne hun jo haft om hun fik brystmælk også.
Da slår jeg mig til ro med at gul hytteost er normalt, og krydser fingre for at vi slipper for alt for meget bøvl med den flaske Krydser også fingre for at din pige slipper af med den luft

Ja det er jo det Mange tak og i lige måde 

Anmeld

13. oktober 2013

Clisolka

MorEllen skriver:

Jeg er ret uerfaren på at give MME, og har et par spørgsmål her i opstartsfasen:

På NAN1-pakken anbefales det 6 måltider på ca 150 ml i døgnet, min pige spiser ca 100 ml hver gang, så går ud i fra at hun så kan få det nærmere 9-10 gange i døgnet.. Men hvor hyppig må jeg give det? Er det okay at det nogle gange kun er 2 timer mellem hvert måltid? Giver I barnet mad når der er sultent, eller gir I efter klokken?
Bliver baby hård i maven af det? Har I nogle gode råd?

Jeg har en dreng på 4 uger som er begyndt på flasken nu - amningen fungerer snart ikke mere. Jeg ammer ham dog stadig nat. 

Her kan han sagtens ligge i ca. 45 min på hvert bryst og kværne 120 ml. bagefter 

Får han kun en flaske, så kan han snildt tage 150 ml. Han tager gerne mellem 80-150 ml. nu, alt efter hvornår han sidst har spist. Nogle gange går der 2 timer - andre gange går der 4 timer, hvis han tager en lang lur (hvilket er sjældent). Jeg kigger ikke efter klokken, men hvornår han melder sig, for han kan jo også bare være tørstig og skal have en tår mælk 

Min datter fik NAN1 og der havde vi ingen problemer, så det fortsætter vi med til lillebror 

Anmeld

13. oktober 2013

LilleSmølf

Giv dit barn mad når hun har brug for det.

Vores spiste også i lang tid små men hyppige måltider og det skema kunne vi ikke bruge til noget. Vi hørte efter når han græd på en speciel måde, så var han sulten. Det lærte vi hurtigt ved at være opmærksomme og det lyder til at du allerede gør det.

Ved os var der nogen gange kun 45 min mellem måltid og han har aldrig haft problemer med maven. Han er lidt over 4,5 måned i dag og spiser stadig når han vil.

Synes det er noget fis ikke at give barnet mad når det spørger efter det

Afføringen skal nok lige have noget tid til at blive "normalt" - vores havde også en hel farvepalette til at starte med. Der er intet sjovere kl. x om natten at få spurgt, "Skat, er det her lidt mere grønt end det plejer?"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.