Point til scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. oktober 2013

Anonym trådstarter

Vi var til misdannelses scanning i går. Min tidligere graviditet var fyldt med komplikationer og var ved at miste min søn op til flere gange, da han var væksthæmmet og født meget for tidligt. Scanningen i går viste, at jeg endnu en gang venter en lille væksthæmmet dreng :-( Så jeg ved at vi går en hård tide i møde (igen). Lægen sagde, at jeg højst sandsynligt skal føde tidligt igen :-( Jeg skal have hjertemagnyl for at undgå svangerskabsforgiftning, samt forsøge at undgå små blodpropper i moderkagen og så blodet nemmere kan komme ind til fosteret.

Hun fortalte at de gav point udfra tidligere graviditet og denne graviditet, så jeg er nu i alt oppe på 8 point. Hvor mange point kan man få i alt? Og hvad betyder det helt præcist at have 8 point? Jeg kan ikke rigtig Google mig frem til det, så håber I kan hjælpe mig lidt på vej :-)

Håber det gav mening og undskylder for eventuelle fejl, da det er skrevet meget hurtigt. Håber i kan hjælpe mig :-).

**Er anonym da alle familiemedlemmer ikke er informeret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Vi var til misdannelses scanning i går. Min tidligere graviditet var fyldt med komplikationer og var ved at miste min søn op til flere gange, da han var væksthæmmet og født meget for tidligt. Scanningen i går viste, at jeg endnu en gang venter en lille væksthæmmet dreng :-( Så jeg ved at vi går en hård tide i møde (igen). Lægen sagde, at jeg højst sandsynligt skal føde tidligt igen :-( Jeg skal have hjertemagnyl for at undgå svangerskabsforgiftning, samt forsøge at undgå små blodpropper i moderkagen og så blodet nemmere kan komme ind til fosteret.

Hun fortalte at de gav point udfra tidligere graviditet og denne graviditet, så jeg er nu i alt oppe på 8 point. Hvor mange point kan man få i alt? Og hvad betyder det helt præcist at have 8 point? Jeg kan ikke rigtig Google mig frem til det, så håber I kan hjælpe mig lidt på vej :-)

Håber det gav mening og undskylder for eventuelle fejl, da det er skrevet meget hurtigt. Håber i kan hjælpe mig :-).

**Er anonym da alle familiemedlemmer ikke er informeret.

Jeg kan ikke linke fra min telefon, men du skal google:

Skema til FGR-IUGR risikovurdering og kontrol

Kram herfra

Anmeld

11. oktober 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ved ik lige hva det er for nogle poient du mener, men tænker på om det hænger sammen med hvilken risiko gr du ligger i?? 

Feks i min sidste graviditet lå jeg i højrisiko gruppen for at få ssf og føde ( aks ) for tidligt igen. 

Jeg kom i forbyggende behandling med hjertemagnyl og nye blodtrykspiller. Jeg blev scanet hver 4 uge, fra uge 12 og frem til fødslen. Jeg blev sat igang på terminsdato pga mit blodtryk. Vh stine

Anmeld

11. oktober 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg kan ikke linke fra min telefon, men du skal google:

Skema til FGR-IUGR risikovurdering og kontrol

Kram herfra

Tusind tak! Kan læse mig frem til, at han vil blive forløst senest uge 36+0 (hvis jeg forstår det rigtigt). Jeg må bare krydse fingre for, at han bliver derinde i et godt stykke tid Tusind tak for hjælpen

Anmeld

11. oktober 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg ved ik lige hva det er for nogle poient du mener, men tænker på om det hænger sammen med hvilken risiko gr du ligger i?? 

Feks i min sidste graviditet lå jeg i højrisiko gruppen for at få ssf og føde ( aks ) for tidligt igen. 

Jeg kom i forbyggende behandling med hjertemagnyl og nye blodtrykspiller. Jeg blev scanet hver 4 uge, fra uge 12 og frem til fødslen. Jeg blev sat igang på terminsdato pga mit blodtryk. Vh stine

Jeg havde også svangerskabsforgiftning sidst, samt at han også var væksthæmmet sidste gang. De har denne gang givet mig hjertemagnyl. Jeg håber virkelig ikke jeg/vi skal den samme tur igennem igen. Håber han bliver derind i et godt stykke tid.

Anmeld

11. oktober 2013

StineW79

Anonym skriver:

Jeg havde også svangerskabsforgiftning sidst, samt at han også var væksthæmmet sidste gang. De har denne gang givet mig hjertemagnyl. Jeg håber virkelig ikke jeg/vi skal den samme tur igennem igen. Håber han bliver derind i et godt stykke tid.

Syntes helt sikkert at du ska be om at få extra kontroller/ Scaninger denne gang! 

Og husk at du nok ska stoppe med hjertemagnylerne ca 14 dage før termin, da de jo har en blodfortynde efekt, så du ik risiker at få styrtblødninger efter fødslen. Det var nemlig lige en lille detalige de havde glemt ved mig! Vh stine

Anmeld

12. oktober 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Syntes helt sikkert at du ska be om at få extra kontroller/ Scaninger denne gang! 

Og husk at du nok ska stoppe med hjertemagnylerne ca 14 dage før termin, da de jo har en blodfortynde efekt, så du ik risiker at få styrtblødninger efter fødslen. Det var nemlig lige en lille detalige de havde glemt ved mig! Vh stine

Jeg skal scannes hver tredje til fjerde uge, heldigvis Ja det er jo en vigtig detalje at glemme! Tak for informationen :-)
Var dine børn også væksthæmmet?

Anmeld

12. oktober 2013

StineW79

Anonym skriver:

Jeg skal scannes hver tredje til fjerde uge, heldigvis Ja det er jo en vigtig detalje at glemme! Tak for informationen :-)
Var dine børn også væksthæmmet?

Thea blev født i uge 34+ og vejde 1940 g og var 45 cm lang, så hun var lille. De havde beregnet hende til at ville veje ca 2500 g til termin, da jeg blev scannet i uge 28. Ka ik huske hvor meget hun var for " lille " i forhold til normal! Da vi nåede til hendes rigtige terminsdato vejde hun 2300 g.

Alberte var en kæmpe baby og lå over gennemsnit da vi nåede uge 20. De gættede på at hvis jeg nåede til termin, ville hun veje ca 4000 g. Jeg blev sat i gang på min terminsdato og hun vejede 3820 g og var 52 cm lang. 

Så 2 helt forskellige babyer og 2 helt forskellige forløb!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.