Døde kæledyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.140 visninger
12 svar
1 synes godt om
11. oktober 2013

PernilleogLouis

Ja lyder meget voldsomt - men hvad skal man gøre med døde kæledyr?? Vi snakker om et dværg hamster??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

Swerg

Vi begravede engang vires kanin.. Dette resulterede i at ræven gravede den op uden at spise den. 

Jeg ville smide den i skraldespanden. Sorry to say

Anmeld

11. oktober 2013

nilletøz

Hvis i har have ville jeg ligge den ned i en lille kasse med en masse peber- det kan ræve og andre dyr ikke lide.. bland også lidt i jorden, det fjerner lågten

Det har jeg altid gjort når jeg sgu begrave med afdøde kæledyr..

Vil aldrig kunne få mig selv til at side den i skralespanden..

Anmeld

11. oktober 2013

Billemyre

Hos mig har vi begravet alle vores kæledyr i haven... den var meget stor, og vi kom de små dyr (en kanin og et marsvin) i æsker, inden de kom i jorden.

Anmeld

11. oktober 2013

PernilleogLouis

Ja skal lige siges vi ingen have har - har sgu lidt svært ved bare at smide den ud 

Anmeld

11. oktober 2013

nilletøz

PernilleogLouis skriver:

Ja skal lige siges vi ingen have har - har sgu lidt svært ved bare at smide den ud 

Kender du ikke en der har en have?

Kan jeg godt forstå du har, jeg ville som sagt ikke kunne gøre det

Anmeld

11. oktober 2013

B&J

om en graver den op eller ej.

men jeg ville finde en pæn æske og putte hamsteren der i evt græs eller noget pænt papire i og grave den ned der det er pænt og sødt også et lille kors til det er sådan jeg er

Anmeld

11. oktober 2013

Elgaard73

Er det børnenes kæledyr? Hvis ja, så ville jeg nok lave en lille kasse til den og finde et sted hvor vi kunne begrave den ( evt tage en tur i skoven). Jeg tænker ikke så meget for dyret's skyld, men mere for børnenes skyld. Du ved hele processen med at snakke om det og tage ordenlig afsked. Et eller andet sted, tror jeg at det er med til at gøre det nemmere for børn at forstå og håndtere. 

Er det ikke børnenes kæledyr, så havde jeg nok bare pakket den ind og puttet i skraldespanden.

Anmeld

11. oktober 2013

CroQuis

Hvis det er et dyr jeg har tættere tilknytning til som en hund eller kat, ville den blive begravet, hvis ikke (knytter mig ikke til hamstere osv) vile den ryge i en pose og i skraldespanden

Anmeld

11. oktober 2013

mariamiss6

PernilleogLouis skriver:

Ja lyder meget voldsomt - men hvad skal man gøre med døde kæledyr?? Vi snakker om et dværg hamster??

Begrav den i en skotøjsæske elle rnoget. Bare sørg for at grave den dybt ned.... En lille meter.... Så graver ræven den ikke op igen

Hvis barnet dog slet ikke har nogen interesse i det, ville jeg bare lægge sådan et lille dyr i skraldespanden. Det har jeg gjort med en undulat vi mistede her hjemme, fordi ungerne var hos deres far da den døde, og så bildte jeg dem bare lige ind at jeg havde begravet den under busken. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.