Hvor lang tid tager en fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

Sisse Vinther

LilleSmølf skriver:

Næsten 16 timer. Hun sagde det var hurtigt for en førstegangsfødende.

Jeg var så ikke helt enig

Min bonussøster fødte på 12 minutter, førstegang, så der vil jeg heller ikke være helt enig. Vandet gik og så var det altså bare her og nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

Sisse Vinther

Jeg ved at min mor gik med veer i 10 døgn med mig.
(2. fødsel) men jeg lå vist heller ikke helt optimalt, og havde både fået knude på navlestrengen og viklet den 2 gange rundt om halsen, så hele ''holdet'' til kejsersnit havde gjort klar til akut, men hun fik mig da ud forholdsvis ''normalt''. Dog skubbede jordemoderen mig op igen, midt i en pressevé, hvilket hun ikke blev så populær på, men fordi min mor var ved at præsse mig skævt ud, så jeg ville få en hjerneskade.

Tak til min mors jordemoder for at det ikke skete.

Anmeld

14. oktober 2013

DenLykkelige2013

Præcis 5 timer og 30 minutter 

Anmeld

14. oktober 2013

(august)

Har stemt 20+ det var det det tog første gang.

1. 29,5 time

2. 6t 10 min

3. må vente og se

Anmeld

14. oktober 2013

2babygirls

Bech19 skriver:

Man hører og læser jo så meget forskelligt, så derfor laver jeg denne afstemning om, hvor længe jeres fødsel tog - fra allerførste ve til I havde guldklumpen i jeres arme

1 gang - 39 timer
2 gang - lidt over 4 timer

Anmeld

15. oktober 2013

BettyBoo

Da jeg fødte i november sidste år, gik der 22½ time fra vandet gik - hvor veerne kom blæsende med det samme - og til jeg havde trykket knægten ud. Vandet gik omkring kl.1.30 om natten og han er født 23.58 samme dag. Er nu egentlig glad for at det ikke blev en lynfødsel, for så var jeg gået HELT i stykker. Han var MEEEEGET stor! 58 cm og 5230 g - OG stjernekigger...

Anmeld

15. oktober 2013

Tystys14

Har trykket 20+ da jeg gik fem dage med kraftige veer og var 3 cm. åben i fire dage, hvor jeg fløj henholdsvis ind og ud af hospitaltet mange gange.  

Sov ikke i tre dage inden sleve fødslen, pga de veer. På femtedagen mente min jordmor ikke jeg burde gå mere med de veer og fik sat vedrop op, som hjalp mig med det samme, til at åbne mig fra de 3 til 6 cm. Fra jeg fik vedrop på hospitalet gik der 15 timer, før vi havde vores datter hos os. Så var lidt i tvivl op hvor jeg skulle trykke.

Anmeld

15. oktober 2013

morethanperfect

Bech19 skriver:

Man hører og læser jo så meget forskelligt, så derfor laver jeg denne afstemning om, hvor længe jeres fødsel tog - fra allerførste ve til I havde guldklumpen i jeres arme

1. fødsel - 8 timer 

2. fødsel - 4 timer

Anmeld

15. oktober 2013

FrkZier

Bech19 skriver:

der gik 72timer fra første ve til Isaak var ude..

det var IKKE 3 sjove dage

Anmeld

15. oktober 2013

Katia Juul Skovgaard

Jeg nappede 32 timer, dog var det mest ventetid da veerne gik i sig selv, min livmoder ville ikke slappe af mellem veerne, lillemandens hjerterytme faldt, ekstra undersøgelser, mere ventetid

Men så  tog det også kun 44 min at få ham ud

Så vandet gik mandag aften og han er født onsdag morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.