Basisinstitution // Basisplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.231 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. oktober 2013

Oneup

For et par dage siden, var mig og fruen til møde i børnehave, hvor psykologen (PPR), talepædagogen, lederen og min søns nærmeste pædagog til samtale. Vi har holdt flere samtaler det sidste år. Min søn er i dag 4 år gammel og er bagud på sprog (han er tosproget) og børnehaven mener at han ikke er god til at lege med de andre.

Jeg vil prøve at gøre det kort som muligt. Det sidste år har vi holdt flere møder angående min søn med forskellige folk og personer og her for 2 dage siden mente man at min søn skulle starte i en basisinstituion eller også kaldet basisplads. Ja min søn er bagud på sit sprog men han er ikke fuldstændig stum og taler i korte sætninger. 

Er der nogen som har erfaringer med basisplads eller basisinstituion? Hjælper det barnet overhovedet eller bliver børnene mere indelukket? 

Jeg kan godt forstå at min søn er blevet indstillet til denne specielle instituion men jeg synes blot at det er overdrivelse når der bliver nævnt at han ikke leger med de andre og han kan ikke socialt leg. Ja problemet er der men ikke i så stort omfang som der bliver nævnt. Jeg har spurgt inddirekte om min søn er autist eller har ADHD men dette kunne der ikke svares på. Jeg har været til flere læger, psykologer og andet uafhængigt og her kommer der ikke noget konkret svar, men en børnelæge nævnte at han havde meget mildt noget ADHD men ikke som et stort problem. Han har også fået dræn i ørerne dengang han var 2 år gammel.

Jeg søger blot noget info fra rigtige forældre som har prøvet at være igennem dette. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hej. Jeg har ikke været igennem noget lignende. Men hvis dit barn både har det svært sprogligt og socialt ville jeg tage imod pladsen. Jeg har været i praktik (studerende) i en børnehave hvor der også var en dreng der havde de samme udfordringer. Pædagogerne havde ganske enkelt ikke ressourcerne til at arbejde med drengen. Her mener jeg ikke fagligt, men tid og plads. Der var så mange ting der skulle nås i løbet af en dag at drengen blev helt tabt. Drengen var lidt over 5år og ville ikke være klar til skole, hvor sprog og sociale kompetencer er kernen.
Jeg tænker også nu hvor han er blevet tilbudt denne plads om det er udtryk for at pædagogerne netop ikke mener de har ressourcer til at løfte opgaven?

Anmeld

19. oktober 2013

Oneup

Er der ingen der har prøvet basisplads til barnet? Hvad er erfaringerne?

Anmeld

19. oktober 2013

Morjanne76

Jeg ved ikke lige hvad er basisplads er?  Men jeg har 2 drenge i specialtilbud, de startede i special børnehave som 3 og 5 årig. Jeg var hellere ikke positiv stemt, men var henne og se børnehaven og det gjorde en forskel. Hvis jeg havde kunnet vælge, havde min yngste søn ( uden vanskeligheder) også gået der. De kan tilbyde så meget mere 

Anmeld

20. oktober 2013

Oneup

Morjanne76  = Ja, det er et specialtilbud men bliver kaldt en "basisplads". Kan du fortælle lidt om det er blevet for dem og gå der hvor du går nu eller har det givet et tilbageslag?

Anmeld

5. november 2013

Morjanne76

Jeg har først set dit svar nu. Men for drengene har det været godt at få et specialtilbud, børnehaven kunne tilbyde meget mere. Der var plads til at drengene kunne få brugt deres kompetancer. (De er ramt mest sprogligt) så at hjælpe med praktiske ting er lige dem. De andre børn i børnehaven, var hellere ikke så handicappede som jeg troede 

Har du/ I besluttet jer, eller set tilbuddet?

Anmeld

10. november 2013

Oneup

Vi har sagt Ja til tilbuddet da vi mente at det ville være bedst for vores søn. Det er dog meget sparsomt om en special instituion kan hjælpe ham til at blive "normal"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.