For et par dage siden, var mig og fruen til møde i børnehave, hvor psykologen (PPR), talepædagogen, lederen og min søns nærmeste pædagog til samtale. Vi har holdt flere samtaler det sidste år. Min søn er i dag 4 år gammel og er bagud på sprog (han er tosproget) og børnehaven mener at han ikke er god til at lege med de andre.
Jeg vil prøve at gøre det kort som muligt. Det sidste år har vi holdt flere møder angående min søn med forskellige folk og personer og her for 2 dage siden mente man at min søn skulle starte i en basisinstituion eller også kaldet basisplads. Ja min søn er bagud på sit sprog men han er ikke fuldstændig stum og taler i korte sætninger.
Er der nogen som har erfaringer med basisplads eller basisinstituion? Hjælper det barnet overhovedet eller bliver børnene mere indelukket?
Jeg kan godt forstå at min søn er blevet indstillet til denne specielle instituion men jeg synes blot at det er overdrivelse når der bliver nævnt at han ikke leger med de andre og han kan ikke socialt leg. Ja problemet er der men ikke i så stort omfang som der bliver nævnt. Jeg har spurgt inddirekte om min søn er autist eller har ADHD men dette kunne der ikke svares på. Jeg har været til flere læger, psykologer og andet uafhængigt og her kommer der ikke noget konkret svar, men en børnelæge nævnte at han havde meget mildt noget ADHD men ikke som et stort problem. Han har også fået dræn i ørerne dengang han var 2 år gammel.
Jeg søger blot noget info fra rigtige forældre som har prøvet at være igennem dette.
Anmeld