Hjælp til regler omkring sygdom og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
10 svar
1 synes godt om
10. oktober 2013

Anonym trådstarter

Er på barsel nu som slutter 6. December, men havde aftalt at starte midt november fordi vi fik plads i institution 1/11.
Sagen er så den at jeg er gravid igen med termin start marts og allerede har problemer med bæknet som sidste graviditet. Så ville sygemelde mig. Har hele tiden regnet med at få fuld løn fra 15/11 om jeg var sygemeldt eller ej, får normalt fuld løn under sygdom.
Men så siger min chef at jeg skal holde alt min barsel og først kan sygemelde mig derfra eller også skal jeg sygemelde mig nu så kan jeg få fuld løn de næste 9 uger og derefter skal jeg have sygedagpenge til jeg skal på barsel igen? Hvorfor sygedagpenge når jeg skal ha fuld løn under sygdom?
Og det giver præcis det samme om jeg sygemelder mig nu og får fuld løn i 9 uger og dagpenge 9 uger eller om jeg venter. Får det samme antal uger med fuld løn.
Forstår det slet ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2013

Anonym trådstarter

Åhh! Ville ha været anonym så man ikke kunne se det fra min profil og arbejdsgiver ikke støtte på det. Er der noget at gøre?

Anmeld

10. oktober 2013

UnderCover37

Åhh! Ville ha været anonym så man ikke kunne se det fra min profil og arbejdsgiver ikke støtte på det. Er der noget at gøre?

Har anmeldt det for dig med ønsket om at være anonym  
Tal med din fagforening omkring det

Anmeld

10. oktober 2013

ønskebørn74

Er på barsel nu som slutter 6. December, men havde aftalt at starte midt november fordi vi fik plads i institution 1/11.
Sagen er så den at jeg er gravid igen med termin start marts og allerede har problemer med bæknet som sidste graviditet. Så ville sygemelde mig. Har hele tiden regnet med at få fuld løn fra 15/11 om jeg var sygemeldt eller ej, får normalt fuld løn under sygdom.
Men så siger min chef at jeg skal holde alt min barsel og først kan sygemelde mig derfra eller også skal jeg sygemelde mig nu så kan jeg få fuld løn de næste 9 uger og derefter skal jeg have sygedagpenge til jeg skal på barsel igen? Hvorfor sygedagpenge når jeg skal ha fuld løn under sygdom?
Og det giver præcis det samme om jeg sygemelder mig nu og får fuld løn i 9 uger og dagpenge 9 uger eller om jeg venter. Får det samme antal uger med fuld løn.
Forstår det slet ikke

Er du funktionær?

Anmeld

10. oktober 2013

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

Er du funktionær?

Ja

Anmeld

10. oktober 2013

Anonym trådstarter

UnderCover35 skriver:

Har anmeldt det for dig med ønsket om at være anonym  
Tal med din fagforening omkring det

Tak Har snakket med dem og de kunne ike svare og ville ringe tilbage inden for et par dage. Men min chef står og skal rejse så hvis der lige var en der kendte til det kunne det ha været rart

Anmeld

10. oktober 2013

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

Er du funktionær?

Var også sygemeldt før sidste barsel og der fik jeg fuld løn hele tiden. Der var ingen problemer.

Anmeld

10. oktober 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Ja

Til fagforbundet.. Du har krav på fuld løn undersygdom..

Anmeld

10. oktober 2013

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

Til fagforbundet.. Du har krav på fuld løn undersygdom..

Hun plejer bare ikke at "snyde" en.
Men hun siger det er de oplysninger hun har fra arbejdsgiver foreningen og barselsfond

Anmeld

10. oktober 2013

ønskebørn74

Hun plejer bare ikke at "snyde" en.
Men hun siger det er de oplysninger hun har fra arbejdsgiver foreningen og barselsfond

Den er også korrekt til timeløns ansatte.. Ikke funktionære, er selv sygemeldt nu og er funktionær.. Og det er mig der normalt sidder med løn i firmaet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.